Masz na myśli kąt natarcia ? Depower w większości latawców bazuje na zmianie kąta natarcia "skrzydła" względem wiatru. W 90% skrzydło nie zmienia swojego profilu, a jedynie kąt natarcia. Chyba tylko Cronix od Flya zmienia kształt skrzydła bo wygina końcową partię krawędzi spływu zwiększając notabene kąt natarcia. Zwiększając kąt natarcia skrzydła - czyli zaciągając bar zwiększasz siłę nośną na latwca

- oczywiście do chwili tzn przeciągnięcia czyli zbyt dużego kąta natarcia względem wiatru - wtedy latawiec zaczyna latać tyłem i traci moc

( w duużym uproszczeniu ) Depower to tylko regulacja (trymowanie w czasie rzeczywistym bez lądowania latawca i przepinania linek na inne supełki) zakresu stopnia zaciągania/odpuszczania linek sterowych (pod wpływem zaciągania/odpuszczania baru) łojezu namotałem, ale tak to widzę

Chyba, że nie o to pytałeś.