PORADY SPRZĘTOWE! JAKI LATAWIEC I DESKA NA POCZĄTEK?

Forum dla początkujących
Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post22 wrz 2013, 12:08

jaaack pisze:w tym sezonie dwie porządne gleby na wodzie jedną z przed 3 tygodni odczuwam do dziś(obojczyk) nie byłem jeszcze prześwietlić ale będę musiał :(


..gdybyś choć jedną z nich przyjął na lądzie, obrażenia byłyby dalece gorsze :hand:

nie porównujmy nawet zagrożenia i bezpieczeństwa na lądzie i w wodzie :hand:
a to że na lądzie na duużoo mniej sobie pozwalamy, niż w wodzie - jeżdżąc tylko prawo - lewo i neimal 100% pewne dla danego poziomu skoki powoduje , że na lądzie kontuzji za dużo nie ma
a uczymy się nowych rzeczy głównie w wodzie - przenosząc na ląd dopiero to - co juz umiemy
dla jednego to będzie blindjudge - dla drugiego pierwsze starty..

główne niebezpieczeństwo na wodzie to ..ląd .lub płytka woda czyli ..też ląd :idea:
czyli to - co w snowkite i landkite mamy ..cały czas.. :hand:

peace

Fordon
Posty: 484
Rejestracja: 17 mar 2012, 13:27
Deska: Best Armada, Naish Haze XL
Latawiec: Ozone Catalyst
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 42 razy
 
Post22 wrz 2013, 14:57

Uwazam podobnie jak przedmowcy, przygode z latawcami zaczynac w wodzie. Na ladzie zaczac od latawca treningowego - naprawde polecam zaczac zabawe z malym latawcem by opanowac podstawy, potem bedzie duzo latwiej z wiekszym, poza tym to spora frajda zabawa maluchem. Nastepnie z "prawdziwym" juz na wodzie. I dokladnie tak jak pisze Ziomek, na ladzie duzo latwiej o obrazenia. Stracisz panowanie na wodzie, to latawiec przeciagnie Cie po wodzie. Stracisz panowanie nad latawcem na ladzie, latawiec przeciagnie Cie po glebie - mniej przyjemny niz woda. Porwie Cie w gore - mniej bolesne ladowanie na wodzie niz na glebie. Pozdrawiam!

jaaack
Posty: 230
Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:45
Deska: nobile
Latawiec: ss rally rpm
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post23 wrz 2013, 14:01

Ziomek. pisze:
jaaack pisze:w tym sezonie dwie porządne gleby na wodzie jedną z przed 3 tygodni odczuwam do dziś(obojczyk) nie byłem jeszcze prześwietlić ale będę musiał :(


..gdybyś choć jedną z nich przyjął na lądzie, obrażenia byłyby dalece gorsze :hand:

nie porównujmy nawet zagrożenia i bezpieczeństwa na lądzie i w wodzie :hand:
a to że na lądzie na duużoo mniej sobie pozwalamy, niż w wodzie - jeżdżąc tylko prawo - lewo i neimal 100% pewne dla danego poziomu skoki powoduje , że na lądzie kontuzji za dużo nie ma
a uczymy się nowych rzeczy głównie w wodzie - przenosząc na ląd dopiero to - co juz umiemy
dla jednego to będzie blindjudge - dla drugiego pierwsze starty..

główne niebezpieczeństwo na wodzie to ..ląd .lub płytka woda czyli ..też ląd :idea:
czyli to - co w snowkite i landkite mamy ..cały czas.. :hand:

peace


masz rację na lądzie latałem bardziej zachowawczo,na snow szło mi bardzo dobrze przez to że jeździłem na nartach

Gryf
Posty: 60
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:51
Deska: nobile
Latawiec: cabrinha
 
Post24 wrz 2013, 16:20

Hej, potrzebuje pomocy a nie wiedzialem w jakim dziale napisac wiec pisze tutaj. Mam pytanie odnośnie dlugości linek na barze, jezeli linki sterujące skróce i bedą krotsze niz nosne tzn, latawiec dostaje wtedy wiecej mocy? czy jak to dziala :)

Awatar użytkownika
bartolomeo_n
Posty: 521
Rejestracja: 06 gru 2010, 12:09
Deska: (Super+)Shinn(+ster)
Latawiec: RRD, Best TS, Bandit
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwka: 14 razy
Dostał piwko: 35 razy
 
Post24 wrz 2013, 16:56

Gryf pisze:Hej, potrzebuje pomocy a nie wiedzialem w jakim dziale napisac wiec pisze tutaj. Mam pytanie odnośnie dlugości linek na barze, jezeli linki sterujące skróce i bedą krotsze niz nosne tzn, latawiec dostaje wtedy wiecej mocy? czy jak to dziala :)


Normalnie przy przyciaganiu baru do siebie powodujesz "skrocenie" linek sterujacych (zewnetrznych) i tym samym zwiekszasz kat natarcia latawca wzgledem wiatru. Tak, dostaje wtedy wiecej mocy.
Tylko nie masz zamiaru ich skracac permanentnie, prawda? Bar powinien byc wytrymowany przed uzyciem i potem wszelkie skracanie robisz tylko uzywajac systemu depower'u lub przyciagajac bar.

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2013, 18:16

Gryf pisze:Hej, potrzebuje pomocy a nie wiedzialem w jakim dziale napisac wiec pisze tutaj. Mam pytanie odnośnie dlugości linek na barze, jezeli linki sterujące skróce i bedą krotsze niz nosne tzn, latawiec dostaje wtedy wiecej mocy? czy jak to dziala :)


Raczej będzie spadał po zaciągnięciu baru :naughty:

Fordon
Posty: 484
Rejestracja: 17 mar 2012, 13:27
Deska: Best Armada, Naish Haze XL
Latawiec: Ozone Catalyst
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 42 razy
 
Post24 wrz 2013, 19:47

Dostaniesz duzo mocy przy starcie latawca, za duzo. To tak samo jakbys startowal latawiec z przyciagnietym barem, albo stale operowal latawcem z przyciagnietym barem. Zalezy jak duzo skrocisz. Poza tym calkiem spore prawdopodobienstwo, ze bedzie ciezko sie utrzymac na nogach przy starcie, moze nawet Cie porwac. A po starcie bedzie ciezko go utrzymac w zenicie, latawiec bedzie niestabilny, bedzie spadal. Wszystkie linki musza byc rowne. Nalezy je odpowiednio strymowac. Tu masz poradnik do trymowania baru do latawcow Ozone, ale instrukcja nada sie do wszystkich innych barow: http://www.flyozone.com/kitesurf/en/inf ... intenance/

Generalnie chodzi o to, by zaczepic koncowki linek o srubokret, galaz drzewa, plot, cokolwiek, co kiter to inny pomysl, nastepnie przyciagnac do siebie bar, depower odpuszczony. Wtedy wszystkie linki powinne byc rownej dlugosci.

Awatar użytkownika
bartolomeo_n
Posty: 521
Rejestracja: 06 gru 2010, 12:09
Deska: (Super+)Shinn(+ster)
Latawiec: RRD, Best TS, Bandit
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwka: 14 razy
Dostał piwko: 35 razy
 
Post25 wrz 2013, 15:46

@Gryf - napisz może dokładnie z czym masz problem - chodzi o przeróbkę baru czy po prostu pytasz jak to działa? Bo jeżeli to pierwsze i masz jakiekolwiek wątpliwości, to może lepiej załóż osobny watek i wytłumacz dokładnie co masz i co chcesz zrobić. Lepiej się potem nie zdziwić przy starcie...

Gryf
Posty: 60
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:51
Deska: nobile
Latawiec: cabrinha
 
Post25 wrz 2013, 19:02

bartolomeo_n pisze:@Gryf - napisz może dokładnie z czym masz problem - chodzi o przeróbkę baru czy po prostu pytasz jak to działa? Bo jeżeli to pierwsze i masz jakiekolwiek wątpliwości, to może lepiej załóż osobny watek i wytłumacz dokładnie co masz i co chcesz zrobić. Lepiej się potem nie zdziwić przy starcie...


Chodzi o to,ze latawiec gdy tasma de-powera jest odpuszczona zachowuje sie ok, ale gdy zaciagne tasme to latawiec staje sie niestabilny. To nie jest normalne:/

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 wrz 2013, 19:21

Gryf pisze:
bartolomeo_n pisze:@Gryf - napisz może dokładnie z czym masz problem - chodzi o przeróbkę baru czy po prostu pytasz jak to działa? Bo jeżeli to pierwsze i masz jakiekolwiek wątpliwości, to może lepiej załóż osobny watek i wytłumacz dokładnie co masz i co chcesz zrobić. Lepiej się potem nie zdziwić przy starcie...


Chodzi o to,ze latawiec gdy tasma de-powera jest odpuszczona zachowuje sie ok, ale gdy zaciagne tasme to latawiec staje sie niestabilny. To nie jest normalne:/


Sporo latawców tak ma jak jest kompletnie zdepowerowane, szczególnie starszych, ale nowe też np. Nobile Koinobori mi meduzowało okropnie jak go zdepowerowałem.

Gryf
Posty: 60
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:51
Deska: nobile
Latawiec: cabrinha
 
Post25 wrz 2013, 20:13

A przy trymowaniu baru jak bar nie jest na zero to moze to byc przyczyna?

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 wrz 2013, 20:14

Gryf pisze:A przy trymowaniu baru jak bar nie jest na zero to moze to byc przyczyna?


Zależy, które linki masz wyciągnięte i czy Twój bar faktycznie na zero powinien być. Cabrinha raczej tak.

Gryf
Posty: 60
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:51
Deska: nobile
Latawiec: cabrinha
 
Post25 wrz 2013, 20:25

jedi1 pisze:
Gryf pisze:A przy trymowaniu baru jak bar nie jest na zero to moze to byc przyczyna?


Zależy, które linki masz wyciągnięte i czy Twój bar faktycznie na zero powinien być. Cabrinha raczej tak.


To nie ma takiej reguly, ze we wszystkich barach musi byc na zero?

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 wrz 2013, 20:27

Gryf pisze:
jedi1 pisze:
Gryf pisze:A przy trymowaniu baru jak bar nie jest na zero to moze to byc przyczyna?


Zależy, które linki masz wyciągnięte i czy Twój bar faktycznie na zero powinien być. Cabrinha raczej tak.


To nie ma takiej reguly, ze we wszystkich barach musi byc na zero?


Zdecydowana większość tak, ale np. w Waroo 09 i wcześniejszych sterówki były dłuższe. Inaczej też trymowało się Bandity do któregoś tam rocznika. Cabrinha z tego, co wiem to zawsze była na zero, ale 100% pewności nie mam.

Gryf
Posty: 60
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:51
Deska: nobile
Latawiec: cabrinha
 
Post25 wrz 2013, 22:08

Czyli jak chce wytrymowac bar to lapie za chickena i naciagam na maxa,zeby linki byly naprezone i to samo robie ze sterującymi? i wtedy musi byc zero?


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości