zielony

Forum dla początkujących
Awatar użytkownika
macmajk
Posty: 52
Rejestracja: 24 cze 2007, 02:06
Lokalizacja: Wrocław
 
Post06 sie 2007, 18:30

TIKKO_aloha pisze: (...)

raczej nie zakonserwujesz kita... płucz go po pływaniu w słonej wodzie...


..w ramach sprostowania - płucz go w słodkiej wodzie jeśli pływałeś w słonej. :idea:

cyberdog1899
Posty: 487
Rejestracja: 16 cze 2007, 19:26
 
Post06 sie 2007, 22:01

koledzy się chyba kłócą o przecinek....
Ale mam jeszcze inną wersję: Po pływaniu w słonej wodzie - nie płucz w ogóle. Jak robisz długą przerwę np. zimową wtedy opłucz w zimnej wodzie. Na krótszą metę słona woda konserwuje.

Awatar użytkownika
macmajk
Posty: 52
Rejestracja: 24 cze 2007, 02:06
Lokalizacja: Wrocław
 
Post06 sie 2007, 22:42

cyberdog1899 pisze:koledzy się chyba kłócą o przecinek....
Ale mam jeszcze inną wersję: Po pływaniu w słonej wodzie - nie płucz w ogóle. Jak robisz długą przerwę np. zimową wtedy opłucz w zimnej wodzie. Na krótszą metę słona woda konserwuje.


..nikt się nie kłóci :wink: - ja tylko chciałem żeby rada kolegi nie została źle przeczytana

..nie wydaje mi się żeby słona woda w jakiś sposób konserwowała materiał kita, wręcz przeciwnie.

..kity to nie śledzie w beczce :shock:

Awatar użytkownika
galileo70
Posty: 218
Rejestracja: 22 sie 2006, 15:47
Lokalizacja: Warszawa
 
Post06 sie 2007, 23:06

I polecam suszenie!!!
W RSZ moczyłem trapez do 20.00, a o 23.30 bodaj miałem fly do domciu, więc wpakowałem mokry trapez do wora z latawką i ...wypakowałem trzy dni później. Smród stęchlizny zabiło dopiero dwogodzinne płukanie w specyfiku złożonym z wody, sody oczyszczonej, płynów do płukania tkanin itp. Podejrzewam że z materiałem latawca (szczególnie z nie-ortalionowymi (sic)) częściami będzie podobnie. A mało cool jest dmuchanie na plaży śmierdzącego latawca.

Awatar użytkownika
galileo70
Posty: 218
Rejestracja: 22 sie 2006, 15:47
Lokalizacja: Warszawa
 
Post06 sie 2007, 23:08

A sól jako konserwant - OK, pod warunkiem, że w latawce zalęgło Ci się robactwo w warstwach grzybków pleśnią zwanych

cyberdog1899
Posty: 487
Rejestracja: 16 cze 2007, 19:26
 
Post06 sie 2007, 23:23

linki to co innego, latawiec co innego... no i oczywiście zależy od wody. Przy ujściu Wisły wszystko bym płukał po pływaniu. Jak trzymasz w plecaku mokry latawiec lepiej dla niego jak jest po słonej wodzie. Jak masz dłużej nie pływać wypłucz w kranówie i wysusz.

yanosik
Posty: 3075
Rejestracja: 22 gru 2006, 22:16
Deska: DaMystery
Latawiec: Twister
Lokalizacja: HelZatokaŻnin
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 sie 2007, 11:37

TIKKO_aloha pisze:pasta do butów?, specyfik zwany "Drewnochron"/?....
:twisted: :roll: :notworthy:

raczej nie zakonserwujesz kita... płucz go po pływaniu w słonej wodzie... jeśli masz bloczki to od czasu do czasu je przesmaruj... :wink:

tyle.

pozdro! :wink: :wink:


...i tu się z tobą nie zgodzę!!! Taki środek jest (wypróbowany) i jest rewelacyjny, szczególnie do starszych, lekko przepracowanych kajtów :)
Obrazek
Ciekawskich, lub chętnych nabycia odsyłam do Toomaj'a (www.powerkiteshop.pl), od którego to cudo nanotechnologiczne zakupiłem!!!
:D :D :D

Awatar użytkownika
galileo70
Posty: 218
Rejestracja: 22 sie 2006, 15:47
Lokalizacja: Warszawa
 
Post07 sie 2007, 13:02

Tylko gdzie tu nano-technologia? W zaworku?

Zed
Posty: 841
Rejestracja: 05 lip 2007, 19:18
Deska: Nobile NhP
Latawiec: Best Nemesis
Lokalizacja: Jestem z Wrocka, bo temu cholernemu bocianowi nie chcialo sie leciec na Hawaje... Nie cierpie drobiu
Dostał piwko: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 sie 2007, 13:04

To Ty tego nie wiesz?? w tej substacji są nano-roboty które same zreperują, i ulepszą kite'a na nowszy model jak posmarujesz je tym czymś :]

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post07 sie 2007, 13:12

galileo70 pisze:Tylko gdzie tu nano-technologia? W zaworku?


nano znaczy sie gdzie części mają wymiary nanometrach a tutaj takimi moga być czasteczki - co nie zmienia faktu ze przewiane paralotnie latają dużo gorzej niż nowe a to tylko impregnat przeciez

yanosik
Posty: 3075
Rejestracja: 22 gru 2006, 22:16
Deska: DaMystery
Latawiec: Twister
Lokalizacja: HelZatokaŻnin
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 sie 2007, 15:25

galileo70 pisze:Tylko gdzie tu nano-technologia? W zaworku?


Po zastosowaniu płótno (bo chyba nie spodziewałeś się impregnatu do tuby??? :doh: :doh: :doh: :mrgreen: :mrgreen: ) nabrało takich właściwości, że praktycznie w ogóle nie przepuszcza powietrza (o wodzie nie wspominając - patrz pojęcie GĘSTOŚĆ) i nie nasiąka wodą po upadku w nią (woda spływa jak po przysłowiowej kaczce :thumbsup: )
Przepuszczalności powietrza praktycznie nie ma. Mógłbym, po zamknięciu wszystkich spustów i wylotów napompować kajta i gdyby nie szwy międzykomorowe, powietrze by nie uszło :):):)
Co się zaś tyczy pojęcia NANO, to jak wiesz latawce robione są z płótna, ze względu na wagę (inaczej zastosowanoby np. monofilm, jak w WS), jednak płótno, to nie monofilm i jakąś tam przepuszczalność ma, właśnie pomiędzy tymi nano-szczelinami (porami). Skoro więc preparat wiąże i wypełnia nano-szczeliny, to jest to nano-technologia AMEN :)

Z drugiej jednak strony to zawsze sobie możesz olejną kajta pociągnąć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i będzie to olej-technologia :mrgreen:

Awatar użytkownika
galileo70
Posty: 218
Rejestracja: 22 sie 2006, 15:47
Lokalizacja: Warszawa
 
Post07 sie 2007, 19:00

aha... :think: :mrgreen:

Awatar użytkownika
galileo70
Posty: 218
Rejestracja: 22 sie 2006, 15:47
Lokalizacja: Warszawa
 
Post07 sie 2007, 19:09

Wnioskuję, że dodatkowa warstwa nano-cudo-technologicznego konserwantu powoduje zdecydowane zmniejszenie tarcia molekularnego pomiędzy cząsteczkami powietrza a skrzydłem utworzonym przez materiał kajta, powodując tym samym zwiększenie prędkości liniowej przepływu powietrza wzdłuż zakonserwowanej powierzchni latawca, co z kolei zwiększa różnicę ciśnień pomiędzy wewnętrzną a zewnętrzną stoną latawki odczuwalnie zwiększając siłę ciągu skierowaną grotem ku górze?
Spodziewam się także widocznego zmniejszenia procesów kawitacyjnych wynikających z zatkania za pomocą konserwantu nano-porów i nano-przerw w materiale, co znów drastycznie powinno wpłynąć na prędkość przepływu powietrza...
:think: :think: :think: :shock: :shock:
Uff, rakiem się wycofuję z pytania pozostając w głębokim szacunku dla inżynierów :notworthy: :notworthy:
Nie szukaj tu uszczypliwości czy złośliwości - całkiem serio!!!
Pozdro

Awatar użytkownika
Zacky
Posty: 182
Rejestracja: 15 sty 2007, 21:45
Lokalizacja: Pöchlarn
Kontaktowanie:
 
Post07 sie 2007, 23:09

galileo70 pisze:Wnioskuję, że dodatkowa warstwa nano-cudo-technologicznego konserwantu powoduje zdecydowane zmniejszenie tarcia molekularnego pomiędzy cząsteczkami powietrza a skrzydłem utworzonym przez materiał kajta, powodując tym samym zwiększenie prędkości liniowej przepływu powietrza wzdłuż zakonserwowanej powierzchni latawca, co z kolei zwiększa różnicę ciśnień pomiędzy wewnętrzną a zewnętrzną stoną latawki odczuwalnie zwiększając siłę ciągu skierowaną grotem ku górze?
Spodziewam się także widocznego zmniejszenia procesów kawitacyjnych wynikających z zatkania za pomocą konserwantu nano-porów i nano-przerw w materiale, co znów drastycznie powinno wpłynąć na prędkość przepływu powietrza...
:think: :think: :think: :shock: :shock:


Amen.

yanosik
Posty: 3075
Rejestracja: 22 gru 2006, 22:16
Deska: DaMystery
Latawiec: Twister
Lokalizacja: HelZatokaŻnin
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post08 sie 2007, 12:40

galileo70 pisze:Wnioskuję, że dodatkowa warstwa nano-cudo-technologicznego konserwantu powoduje zdecydowane zmniejszenie tarcia molekularnego pomiędzy cząsteczkami powietrza a skrzydłem utworzonym przez materiał kajta, powodując tym samym zwiększenie prędkości liniowej przepływu powietrza wzdłuż zakonserwowanej powierzchni latawca, co z kolei zwiększa różnicę ciśnień pomiędzy wewnętrzną a zewnętrzną stoną latawki odczuwalnie zwiększając siłę ciągu skierowaną grotem ku górze?
Spodziewam się także widocznego zmniejszenia procesów kawitacyjnych wynikających z zatkania za pomocą konserwantu nano-porów i nano-przerw w materiale, co znów drastycznie powinno wpłynąć na prędkość przepływu powietrza...
:think: :think: :think: :shock: :shock:
Uff, rakiem się wycofuję z pytania pozostając w głębokim szacunku dla inżynierów :notworthy: :notworthy:
Nie szukaj tu uszczypliwości czy złośliwości - całkiem serio!!!
Pozdro


:think: :think: :think: :doh: :doh: :doh: hmmm, przepraszam, można wiedzieć z jakiej jest pan planety, gdyż operuje pan niezrozumiałą mową??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości