Po kształcie.
http://forums.ikiteboarding.com/forums/ ... 14550.aspx
http://en.wikipedia.org/wiki/Bow_kite
Bow:
c-shape:
Obie konstrukcje mają inne przeznaczenia. Niestety nie znalazłem żadnego wątku konkretnego. Musisz pośledzić forum bo ten temat ciągle się przewija i powraca jak bumerang wszędzie. Może komuś się zachce opisać różnice tutaj lub znaleźć odpowiedni wątek.
W skrócie:
Bow:
1. Duży depower
2. Lżejszy na barze (najczęściej)
3. Większy zakres (patrz ptk.1)
4. Dłuższy hang time
5. Łatwiej wstaje z wody
6. Wyższa cena (nie zawsze)
C-shape:
1. Szybkość (niektóre bowy są szybsze od c-shapów)
2. Nie plącze się po przełożeniu (nie dotyczy 5-tej linki)
3. Bardziej bezpośrednie odczucia, bardziej "agresywny" (nie zawsze)
4. Niższa cena (nie jest to reguła)
Najważniejsze jest to, że c-shape po tzw. pop-ie (wybiciu z krawędzi). Odpuszcza na chwile i jest ten moment do wykonania tricku, gdzie bow ciągnie cały czas choć nie musi to koniecznie przeszkadzać. Mam na myśli wakestyle/newschool oczywiście bo do oldschoolu bow'y są wygodniejsze (dłuższy hang time).
Podsumowując:
bow - osoby początkujące, freeride, oldschool, wave
c-shape - newschool,wakestyle
Jest jeszcze coś takiego jak hybryda i SLE (Supported Leading Edge). Pierwsze to wypadkowa między bow a c-shape. A drugie to ominięcie płatności za patent który opiewa na latawce typu bow a właścicielem jest pan Bruno Legaignoux - pionier tychże konstrukcji. Możliwe kombinacje to SLE - bow i SLE - hybryda. SLE może być bow'em ale może też być i hybrydą.
Bowy to np. Cabrinha
SLE Hybryda np. Ozone sport
SLE - bow to np. Waroo
c-shape - torch, fuel itd.