Krawędziowanie i ślizg

Forum dla początkujących
freedy27

Post25 kwie 2010, 13:21

Cześć wszystkim
Mam mały problem, a mianowicie rozpocząłem już sezon kite w tym roku i zauważyłem, że chyba nie za bardo potrafię dobrze krawędziować :( . Dodam, że jestem po kursie iko2 zrobionym w zeszłym sezonie na 0,5 wyspie.
A dokładnie sprawa wygląda tak.. potrafię pływać prawo-lewo, przy starcie z wody nie wyrywa mnie z butów, powiedziałbym, że z tym wszystkim jest ok! Ale jak nabieram szybkości to zauważyłem, że prowadzę dechę dość płasko, Staram się jak najbardziej wbijać krawędź ale zawsze jest to jakieś powiedźmy 25-35 stopni. Domyślam się, że właśnie przez brak dobrego krawędziowania ostrzenie też mi nie wychodzi. A dodam jeszcze, że jak wydaje mi się że dobrze krawędziuję to decha potrafi się dziwnie zachować, albo zaczyna lekko tańczyć albo zdarzy mi sie przymoczyć dziób.
Pływam na razie w butach bo woda jeszcze lekko zimna :wink: stopy mam dość głęboko włożone w strapy ale dość luźnie (potrafię lekko obrócić stopę np palce w stronę dziobu deski)
Proszę o jakieś rady!! Jak ułożyć poprawnie stopy, czy np jak staram się wbijać pietę tylnej nogi to podginać palce do góry tej z przodu?
Help ;)pozdro freed

kowalm
Dostał piwko: 3 razy
Kontaktowanie:

Post25 kwie 2010, 13:59

viewtopic.php?f=15&t=18567&hilit=ostrzenie&start=0
cała lekturka ;)
Jak ułożyć poprawnie stopy, czy np jak staram się wbijać pietę tylnej nogi to podginać palce do góry tej z przodu?

dokładnie tak jak piszesz, stopy w strapach możesz skierować w kierunku w którym płyniesz (lewy hals - przesuwasz w lewo i odwrotnie), tylna noga działa jak ster, a przednia odpowiada za krawędziowanie..
Całe ciało skierowane w kierunku "jazdy" - nie tylko głowa, jak topisz przód deski to przenoś trochę środek ciężkości na tylną nogę i tyle :)
Nie możesz też za bardzo "stać" na desce, jeśli nie możesz krawędziować to spróbuj dać niżej tyłek - da to więcej niż same palce do góry