Turbo_Sen pisze:Switchblade nadaje się do nauki KL czy trzeba jakiegoś FX?
5) Musisz mieć latawiec który jest szybki, z umiarkowaną windą która pochodzi z siły wiatru i wybicia a nie z kształtu skrzydła, z dobrym zakresem wiatrowym, który nie ciągnie na loopie do przodu jak szalony.
kuicets pisze:To właśnie Switchblade, Rebel, Edge i inne latawki o wysokim AR chyba są nie za szybkie, mają windę z kształtu bardziej niż techniki.
Atris pisze:Wszystkim chcacym zaczac przygode z loopami polecam dwa bardzo fajne filmiki, na ktorych widac co, jak i kiedy nalezy robic oraz czego nie robic by zaczac loopy
Stawny pisze:Hej, aż się zalogowałem po 2-ch latach
Stawny pisze:3) Co z tego że zakręcę loopa każdym latawcem i wyląduję w trakcie loopa na mega ciągu do przodu nie o to chodzi,
Latawiec ma zdążyć wrócić do góry i "złapać" Cię przed lądowaniem.
Stawny pisze:Też kiedyś zaczynałem naukę KL na Rebelu nie wiem czy to była kwestia umiejętności, podejścia, ale kosztowało mnie to sporo srogich gleb
Na pewno da się na takich latawcach nauczyć podstaw. Wszystko gdzie loop jest max opóźniony będzie ok.
Takie kształty jak Rebel niestety potrafią za błąd mocno ukarać, a przy KL na początku nie trudno o błędy:
1) Duży ciąg utrudnia dobre wybicie, co wpływa na stabilność i kontrolę i zwiększa ryzyko.
2) Jak na takim latawcu KL jest za wcześnie (często = za wysoko) duża moc do przodu + trudne lądowania.
3) Za dużo wiatru = wysoko = szeroki loop = bardzo duża moc do przodu, mega trudne lądowania.
4) Za dużo wiatru = ciężka do wykonania kontra = za szeroki loop = bardzo duża moc do przodu + mega trudne lądowania.
Stawny pisze:Atris pisze:Wszystkim chcacym zaczac przygode z loopami polecam dwa bardzo fajne filmiki, na ktorych widac co, jak i kiedy nalezy robic oraz czego nie robic by zaczac loopy
Zresztą tu jest to dobrze pokazane jak chcesz to przyśpieszyć popróbuj lokalnie, a potem zrób sobie spływ wzdłuż półwyspu.
Mi kiedyś zajęło jeden spływ (z Władka do Jastarni) żeby nauczyć się tego co na pierwszym filmie, potem to już inna bajka
Oczywiście wiatr i dobór latawki jest kluczowy
Mikolpa pisze:
W końcu zrozumiałem dlaczego próby kręcenia KL na Rebelu zwłaszcza 12m i zwłaszcza tych poniżej rocznika 2017 jest bez sensu.
Do tej pory wiele razy czytałem że to bez sensu.... ale zawsze zostawało u mnie pytanie dlaczego?
U kolegi tak samo, On zaczą kręcić na 9 i na 12 i w dodatku na starszych rocznikach a jak wiemy rebele 2011-13 do szybkich to nie należą Ja się cały czas wahałem, teraz zrozumiałem że trzeba wybrać pomiędzy KL a wszystkim tym co mi daje pływanie na rebelach.
Dzięki
Mikolpa pisze:Ja się cały czas wahałem, teraz zrozumiałem że trzeba wybrać pomiędzy KL a wszystkim tym co mi daje pływanie na rebelach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości