PRAWO DROGI - KsPD - finał

Wszystko o bezpieczeństwie - dział prowadzony przez BraCuru
Awatar użytkownika
zielwandam
Posty: 749
Rejestracja: 19 kwie 2007, 09:02
Lokalizacja: Puck
 
Post23 cze 2009, 16:51

onzo pisze:Nie wiem czy jest to prawo w MPDM - wiem, że jest taka praktyka, a co ją definiuje to mnie już naprawdę mało obchodzi :)


No wlasnie i dochodzimy tu do tego ze KsPD ma szanse zostac prawem zwyczajowym...

Awatar użytkownika
ted
Posty: 1065
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Bdg - Gda
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 cze 2009, 20:17

KsPD już jest prawem zwyczajowym i to nie pozostawia żadnych wątpliwości.
Skoro bowiem określona liczba osób, w toku odbytej chociażby na tym forum dyskusji, doszła do porozumienia w pewnych kwestiach to znaczy, że te zasady już funkcjonowały, a teraz tylko zyskały pisemną formę.

Oczywiście prawo zwyczajowe jest stosowane tylko i wyłącznie wtedy jeżeli coś nie jest już uregulowane.

szreder1981
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2009, 00:22
 
Post23 cze 2009, 23:49

Witam Ponownie

1. Po pierwsze, powtorze, moim celem nie jest oczernianie tresci zawartej w ksiazce. Jedynie zwrocenie uwagi na forme oraz tresc zawarte w niej samej. Nie mozna traktowac prawa juz okreslonego wybiorczo, przypadkowo, chaotycznie.

2. Przeczytalem KsPD i jestem swiadomy tego ze jest to zbior prawidel wyciagnietych z MPDMu jednak Autor ksiazki odpuscil pare fragmentow ksiazki na ktorej sie opieral i zebral kilka fragmentow, jednak nie sa one calkowicie zgodne z prawda. Dodam ze autor informowal nas wczesniej, ze jest Kapitanem Zeglugi Wielkiej i jako KAPITAN powinien byc swiadomy ze jest jedno prawo drogi i nalezy go przestrzegac.

3. W ksiazce KsPD nie ma zawartej informacji o podstawach prawnych jak rowiez okreslenie tresci, dla przykladu. Ksiazka na ktorej opieral sie Autor zatytulowana jest "Podrecznik Miedzynarodowego Prawa Drogi Morskiej", Autor publikacji w dyskusji nazwal swoja publikacje "Kitesurfingowe Prawo Drogi"

4. Prawidlo pierwsze z czesci ogolnej
    Pd. A - Niniejsze prawidla stosuje sie do wszystkich statkow na pelnym morzu i na wszystkich wodach z nim polaczonych dostepnych dla statkow
      Definicja statku jeszcze raz: Pojecie "statek" rozciaga sie rowniez na inne urzadzenia plywajace nie zaliczane do statkow. Statkami w rozumieniu przepisow, są w zasadzie wszystkie urządzenia plywajace, jakie w praktyce mozna spotkac na morzu i wodach z nim polaczonych, jezeli sluza one, lub moga sluzyc, jako srodek transportu na wodzie.
        Prawidlo 3a: Wyraz "statek oznacza wszelkiego rodzaju urzadzenie plywajace, nie wylaczajac urzadzen bezwypornosciowych i wodnosamolotow, uzywanych lub nadajacych sie do uzytku jako srodek transportu wodnego.


5. Powyzsze przytoczenia pochodza z oficjalnego, miedzynarodowego wyciagu Prawa Morskiego.

6. Zostal poruszony temat kto ma pierwszenstwo przy wchodzeniu do wody czy wychodzeniu z niej. Uwazam ze nie ma to kompletnie znaczenia poniewaz plaze sa z reguly szerokie i moga sie na niej pomiescic obydwaj uzytkownicy, wszystko zalezy od kultury osobistej kitesurferow oraz dobrej praktyki a raczej zwyklej Praktyki Kitesurfingowej.

7. Rowniez zostal poruszony temat zwyczajowego prawa, zgadzam sie ale niech to bedzie oparte na merytorycznej podstawie, a nie na wybranych przepisach.

Awatar użytkownika
Pinio
Posty: 3647
Rejestracja: 02 wrz 2006, 03:46
Postawił piwka: 25 razy
Dostał piwko: 30 razy
 
Post24 cze 2009, 06:51

szreder1981 pisze:Witam Ponownie


Nie kumasz, że Ciebie tu nie lubią :wink:

Czepić się można wszystkiego :?
Marek odwalił kawał dobrej roboty :!:
Takiego "Świra" jak on ze świecą nie znajdziesz :idea:
pozdrówka serdeczne :wink:

Awatar użytkownika
bartesso
Posty: 519
Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:25
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił piwka: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post24 cze 2009, 07:53

SZREDER, nie wszędzie plaże są szerokie.
Zapraszamy Cie do Okartowa na mazurach, zobaczysz jak bardzo jest to dłuuugie i szeeerokie miejsce do startowania latawców - ledwo mieści się jeden latawiec, no i musisz przyznać, że dobrze w tej sytuacji wiedzieć kto ma pierwszeństwo

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post24 cze 2009, 08:24

Zostal poruszony temat kto ma pierwszenstwo przy wchodzeniu do wody czy wychodzeniu z niej. Uwazam ze nie ma to kompletnie znaczenia poniewaz plaze sa z reguly szerokie i moga sie na niej pomiescic obydwaj uzytkownicy, wszystko zalezy od kultury osobistej kitesurferow

Kolego chyba nie wiesz jak bardzo sie mylisz , a taka wypowiedzia dajesz dowod ze nie bardzo jestes w temacie kitea.

__kater__
Posty: 1962
Rejestracja: 08 kwie 2006, 21:30
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post24 cze 2009, 08:38

szreder1981 pisze:
6. Zostal poruszony temat kto ma pierwszenstwo przy wchodzeniu do wody czy wychodzeniu z niej. Uwazam ze nie ma to kompletnie znaczenia poniewaz plaze sa z reguly szerokie i moga sie na niej pomiescic obydwaj uzytkownicy, wszystko zalezy od kultury osobistej kitesurferow oraz dobrej praktyki a raczej zwyklej Praktyki Kitesurfingowej.



Miałeś na sobie zapięty trapez i latawiec? Czy tylko zdjęcia oglądałeś?

Wydaje mi się ze kolega kitesurfing poznał z reklamy plusa

Awatar użytkownika
gasior
Posty: 78
Rejestracja: 08 maja 2008, 15:53
Deska: SU2
Latawiec: Rhino / Evo
Lokalizacja: Szczecin
Postawił piwka: 16 razy
Dostał piwko: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 cze 2009, 10:34

Ja mam niewielkie doświadczenie w żeglarstwie oraz jeszcze mniejsze w kitesurfingu, więc biorę to na "chłopski rozum" :)

Prawo Morskie czy MPDM określa przepisy dotyczące poruszania się jednostek pływających. Jednak są np. przepisy regatowe, skierowane do żaglówek, a nie koniecznie do kontenerowców.
Dla mnie KsPD jest właśnie takim podzbiorem MPDM skoncentrowanym na naszym sporcie. Nie rzuciło mi się w oczy, żeby gdzieś był sprzeczny z MPDM, za to określa rzeczy, które tam zostały pominięte (bo np. z punktu widzienia MPDM start z plaży jest nieistotny).

A co do nazwy "Prawo", jeżeli ktoś zaczynający przygodę z kitesurfingiem nie przeczyta wstępu i będzie uważał, że to są obowiązujące przepisy, to chyba wyjdzie to tylko wszystkim na dobre :)
W końcu chodzi o to, żeby wszyscy stosowali te same jasne zasady.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 cze 2009, 16:30 przez gasior, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 cze 2009, 10:50

szreder1981 pisze:6. Zostal poruszony temat kto ma pierwszenstwo przy wchodzeniu do wody czy wychodzeniu z niej. Uwazam ze nie ma to kompletnie znaczenia poniewaz plaze sa z reguly szerokie i moga sie na niej pomiescic obydwaj uzytkownicy, wszystko zalezy od kultury osobistej kitesurferow oraz dobrej praktyki a raczej zwyklej Praktyki Kitesurfingowej.


Czlowieku, jestes najwiekszym ignorantem jaki pojawil sie na tym forum.
Schodzenie z wody lub wchodzenie do niej jest najbardziej problematyczna sprawa w KS.
Szerokosc plaz w tym przypadku nie ma najmniejszego znaczenia :!:
Przyznaj sie czy kiedykolwiek miales kajta w rekach :idea:

Prosilem Cie, abys pokazal mi Prawidlo MPDM-u lub jakiekolwiek rozporzadzenie dyrektorow UM w tej sprawie.
W zamian za to cytujesz kolejny raz definicje statku. Powiedz ile osob uprawiajacych KS uwaza sie za STATEK i ile wie co znaczy skrot MPDM.
NIKT!

Znowu wprowadzasz czytelnikow tego forum w konsternacje piszac, ze nie jest Twoim celem oczernianie tresci ksiazki a jednoczesnie piszesz, ze prawo jest traktowane wybiorczo. Pokaz mi zatem co bys dodal z MPDM-u dotyczacego KS.

Ta ksiazka zostala oparta na swiatowych standardach obowiazujach w KS, ktorych podstawa jest MPDM.

To co robisz to najzwyklejsze bicie piany :!:

Awatar użytkownika
zielwandam
Posty: 749
Rejestracja: 19 kwie 2007, 09:02
Lokalizacja: Puck
 
Post24 cze 2009, 11:59

Przylacze sie do glosow... mowiacych:

plaze niestety nie sa takie szerokie...

byles kiedys na jakims kempingu na polwyspie latem?

dalej nie mamy co szukac, bo i po co... ale
i w taryfie i w brazyli z nie konczaca sie plaza jest tez tloczno...

No i teraz dalej jezeli uwazasz ze mamy bezsprzecznie stosowac sie do prawidel COLREG (MPDM) to jako jednostka napedzana wiatrem mamy pierwszenstwo przed wszelkimi jednostkami o napedzie mechanicznym...

Juz widze jak plyne w glowki Gdyni i wymuszam swe pierwszenstwo na statkach....

Marek, aby moze zakonczyc dyskusje przy nastepnym wydaniu umiesc nazwe "ZWYCZAJOWE...." i bedzie sie to nazywalo ZKsPD...
Dodatkowo w miejscach publikacji internetowych dopisz poprawke ze jest to opracowanie nie zatwierdzone prawnie w zadnym kraju....

Szreder -czy to cie usatysfakcjonuje?
:idea: :?: :idea: :?:


A do reszty czytelnikow apel: stosujac sie do KsPD albo ZKsPD bedziecie bardziej bezpieczni - i jezeli lamiecie prawo postepujac wedle tej ksiazki to czynicie to w sytuacjach, w ktorych dzialanie wedle prawidel nmogloby sprowadzic na was niebezpieczenstowo....
naprawde nie liczcie na to ze statek na podejsciu do portu wam ustapi.... :!: :!:
i nie probojcie wymuszac pierwszenstwa... :idea:

eko
Posty: 288
Rejestracja: 28 wrz 2005, 08:38
Postawił piwka: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 cze 2009, 13:10

Moze zamiast bic piane, a zaczac poslugiwac sie argumentami.
Czy jest jakis przepis w KSPD, ktory bylby sprzeczny z miedzynarodowym prawem drogi?

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 cze 2009, 13:30

Pytanie powinno brzmieć: "Wskaż przepis, który jest sprzeczny".
Przy całym szacunku do kolegi szredera nie zauważyłem wskazania na konkretne błędy w KSPD. A na pytanie "Czy..." łatwo odpowiedzieć: "Tak"

__kater__
Posty: 1962
Rejestracja: 08 kwie 2006, 21:30
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post24 cze 2009, 13:49

o to chodzi ze KSPD jedynie nakłada dodatkowe restrykcje dla naszego bezpieczeństwa... nie koliduje z niczym

szreder1981
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2009, 00:22
 
Post24 cze 2009, 23:07

Witam Ponownie

1. Uwazam ze Prawo Drogi zostalo juz napisane, jezeli juz ktos pisze KsPD to niech napisze szeroki komentarz juz do istniejacego prawa. Daleko idaca nieprawidlowoscia jest wybieranie tylko czesci przepisow.

2.
zielwandam pisze:No i teraz dalej jezeli uwazasz ze mamy bezsprzecznie stosowac sie do prawidel COLREG (MPDM) to jako jednostka napedzana wiatrem mamy pierwszenstwo przed wszelkimi jednostkami o napedzie mechanicznym...

Juz widze jak plyne w glowki Gdyni i wymuszam swe pierwszenstwo na statkach....

Panie Kapitanie Zeglugi Wielkiej, prawidlo 9 oraz prawidlo 10 jasno okresla, zachowanie i obowiazki jednostek nie korzystajacych z torow podejsciowych czy systemow rozgraniczenia ruchu jakim jest podejscie np do Portu Gdynia. Dodam, w tym miejscu ze w ksiazce KsPD obydwa prawidla zostaly pominiete.

4. Z moich obserwacji zauwazylem ze kietesurferzy podplywaja bardzo blisko brzegu i tutaj wykonuja wszystkie akrobacje czy to jest bezpieczne ??, dla osob znajdujacych sie na brzegu dla innnych uzytkownikow, tutaj jest problem a nie czy schodzacy czy wchodzacy ma pierwszenstwo.

sport+
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:22
 
Post24 cze 2009, 23:20

normalnie jak KACZYŃSKI :!:

SZREDER gdybyś choć 5 godzin spędził na przeglądaniu KF, prasy kiteowej, żywych obserwacjach na spotach - to byś wiedział, że więcej wypadków na kiteach dzieje się poza wodą, dlatego dobrze ale to bardzo dobrze :!: :!: :!: wiedzieć jak się zachować na plaży, kto ma pierwszeństwo itp.

wątpliwe abyś kiedykolwiek trzymał w rękach chociaż bar, a mimo to wiesz najlepiej co trzeba zrobić, co zmienić .....
sprawdza się powiedzenie, że najwięcej wypowiadają się Ci co najmniej wiedzą


Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości