PRAWO DROGI - KsPD - finał

Wszystko o bezpieczeństwie - dział prowadzony przez BraCuru
Święty
Posty: 354
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:31
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post24 cze 2009, 23:32

Z moich obserwacji zauwazylem ze kietesurferzy podplywaja bardzo blisko brzegu i tutaj wykonuja wszystkie akrobacje czy to jest bezpieczne ??, dla osob znajdujacych sie na brzegu dla innnych uzytkownikow, tutaj jest problem
ale co to ma wspólnego z KsPD panie Kapitanie ? :wink:

wg mnie KsPD powstało po to żeby nauczyć i uświadomić kitesurferów i innych użytkowników akwenów o prawie drogi na wodzie. Przyznam się że jak zaczynałem zabawę z kitem to nie miałem bladego pojęcia kto ma pierwszeństwo i kiedy(mimo że wyczynowo trenowałem żeglarstwo regatowe przez 15 lat nie widziałem kiedy kite jest na prawym a kiedy na lewym halsie- podobnie jak nie wiedzą tego ludzie pływający na ws czy żaglówkach)

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 00:38

szreder1981 pisze:Daleko idaca nieprawidlowoscia jest wybieranie tylko czesci przepisow


Daleko idaca nieprawidloscia sa Twoje komentarze dotyczace kitesurfingu i MPDM-u :idea: Probujesz silic sie na oswieconego a wychodzisz niestety na osobe co dobrze bawi srodowisko :idea:

Prawidlo 9 i 10 MPDM - o czym TY bredzisz? Czy slyszal ktos, aby jakikolwiek kitesurfer wplynal kiedykolwiek w Strefe Rozgraniczenia Ruchu :?: Jakie Waskie Przejscia - gdzie? Na plazy?

PS. Czy ktos z forumowiczow wie co to jest Prawidlo 9 i 10 z MPDMU?
A moze ktos wie o czym mowi Prawidlo 37 :?: :lol:
A kto z nas wiec co to jest TSS?

Jesli Pr.9 i 10 jest odpowiedzia na moje jedyne pytanie dotyczace strefy brzegowej, to Twoja odpowiedz to najzwyklejsze B R E D N I E :!:

Watpisz w moja znajomsc MPDM-u?
Chcesz testu?
Oswiec nas swoimi kompetencjami i pokaz nam konkretne Prawidla wyjasniajace co kitesurfer ma robic:

1. Ograniczona widocznosc. Mozemy plywac czy tez nie? Podpowiedz - nie mamy na pokladzie radaru :lol:

2. Plywanie noca - Podpowiedz: nie mamy swiatel nawigacyjnych :lol:

3. Jestesmy na jeziorze o glebokosci 5m. Wyskakujemy w gore 5m i lecimy w dol wiatru 10m - gdzie sie finalnie znajdujemy (pod woda, na wodzie, w powietrzu a moze na dnie)? Czy jestesmy, wowczas statkiem?

4. Bodydragujemy sie - a teraz, jestesmy stakiem?

5. Liszujemy sie na morzu - jestesmy nadal statkiem? A moze statkiem o ograniczonej manewrowosci? Powinnismy wywiesic odpowiednie znaki dzienne?

6. Robimy KL - jestesmy stakiem, samolotem czy tez lodzia podwodna w zanurzeniu? :lol: :lol: :lol: Osobiscie czesto czuje sie jak lodz podwodna :wink: :lol:


Teraz mam prosbe do wszystkich uzytkownikow KF.pl.

Prosze o ignorancje Szredera, dopoki nie odpowie na chociazby na jedno z powyzszych pytan.
Przekonalismy sie, ze jego wiedza na temat KS jest zadna a osobiscie mam wrazenie, ze jego wiedza na temat MPDM-u jest rownie nikla.

Podejrzewam, ze Szreder to zwykly TROLL :!:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 00:49

szreder1981 pisze:Z moich obserwacji zauwazylem ze kietesurferzy podplywaja bardzo blisko brzegu i tutaj wykonuja wszystkie akrobacje



Wybaczcie, ale zapomnialem jeszcze dodac komentarz do powyzszego:

Twoje obserwacje w tym jedynym przypadku sa zgodne z prawda.

Teraz wez sobie kurs kitesurfingu i dowiesz sie dlaczego :idea: :lol:

Nie bedziesz wiecej sie osmieszal...

szreder1981
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2009, 00:22
 
Post25 cze 2009, 01:46

Witam ponownie

Czytam odpowiedzi Pana i naprawde ubolewam nad poziomem jaki pan reprezentuje. Nigdzie w zadnym poscie nie negowalem tresci zawartej w ksiazce. Skoro nie rozumiem Pan ze nie mozna wybierac sobie tresci przepisow i tylko czesc interpretowac a czytelnika ksiazki nie informowac o tym - trudno.

Wolno Panu publikowac, kazda mysl, jednak pozostane przy swoim zdaniu, ze Pana ksiazka to nie prawa tylko zasady jak postepowac na wodzie nic wiecej. Przeczytalem zalozony przez pana watek na KF.com tam dyskusja umarla bo tak naprawde wiekszosc stwierdzila ze jest jedno prawo drogi i nie ma co rozstrzasac i publikowac nastepnych. Niestety jest nasza narodowa domena okreslanie, opisywanie wszystkich mozliwych sytuacji. Osobiscie uwazam ze proboje pan zrobic cos podobnego do ISM Code (dla niewtajemniczonych - International Safety Menagement CODE). Jednak kiedys niebylo tego kodu i zycie bylo latwiejsze a teraz jest i Pan oraz wielu innych ludzi pracujacych na morzu ma dodatkowa prace.

Uprawiam kitesurfing od dwoch lat, pracowalem rowniez zawodo na statkach jako starszy oficer pokladowy, moze nie mam takiego doswiadczenia zawodowego jak Pan. Jednak to co Pan pisze o roznych sytuacjach z latawcem czy bez nie stanowi najmniejszego znaczenia, bo Pan swoja ksiazka niewprowadza nic nowego, jedynie dodatkowe zamieszanie.

Pozdrawiam Serdecznie

P.S Ostatnio w Rewie na oko 50 plywajacych nikt nie interesowal sie czy plynie prawym czy lewym wszyscy sie rozumieli bez problemu, jak rowniez nie zauwazylem zeby ktokolwiek mial problem z stwierdzeniem czy moze wystartowac czy wyladowac latawiec. Zycie pisze scenariusze i nalezy byc czlowiekiem a nie regulatorem wszystkiego czego sie da.

P.S 2 Szanowny Autorze napisales w poscie:

Oswiec nas swoimi kompetencjami i pokaz nam konkretne Prawidla wyjasniajace co kitesurfer ma robic:

1. Ograniczona widocznosc. Mozemy plywac czy tez nie? Podpowiedz - nie mamy na pokladzie radaru

2. Plywanie noca - Podpowiedz: nie mamy swiatel nawigacyjnych

3. Jestesmy na jeziorze o glebokosci 5m. Wyskakujemy w gore 5m i lecimy w dol wiatru 10m - gdzie sie finalnie znajdujemy (pod woda, na wodzie, w powietrzu a moze na dnie)? Czy jestesmy, wowczas statkiem?

4. Bodydragujemy sie - a teraz, jestesmy stakiem?

5. Liszujemy sie na morzu - jestesmy nadal statkiem? A moze statkiem o ograniczonej manewrowosci? Powinnismy wywiesic odpowiednie znaki dzienne?

6. Robimy KL - jestesmy stakiem, samolotem czy tez lodzia podwodna w zanurzeniu? Osobiscie czesto czuje sie jak lodz podwodna


Odpowiadam: Jak pisales szanowny Autorze ksiazke to nie mialo powyzsze sytuacje dla Pana zadnego znaczenia, a teraz doszukal sie Pan podobnych sytuacji juz w okreslonym prawie zwanym dalej MPDMem.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2009, 13:07 przez szreder1981, łącznie zmieniany 1 raz.

sport+
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:22
 
Post25 cze 2009, 08:09

dobra SZREDER - wygrałeś,

p.s.
wcale nie twierdze, że wygrał ale może sobie pójdzie??

__kater__
Posty: 1962
Rejestracja: 08 kwie 2006, 21:30
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post25 cze 2009, 09:49

ale zawias

tata mu do wanny wchodził jak był mały

Awatar użytkownika
JaxoN
Posty: 310
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:53
Deska: Sklejka
Latawiec: SS REV 9m
Lokalizacja: Dziwnówek/Szczecin
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 10:07

Ta dyskusja nie ma najmniejszego sensu. Po to powstała ta książka aby nowi i nie doświadczeni kitesurferzy mogli zrozumieć jak zachować się na wodzie. Wszędzie pomysł został przyjęty z entuzjazmem. Jednak jak wiadomo zawsze znajdzie się taki któremu wszystko przeszkadza. Jeśli nie odpowiada Tobie tytuł oraz treść książki, nie musisz jej czytać. Piszesz o tym, że Baracuru na siłę chce coś zmieniać, spójrz lepiej na siebie i zastanów się co Ty robisz, zobacz ile osób jest zadowolonych z tego pomysłu a ile stoi po Twojej stronie.
Pozdro dla pływających

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 11:05

szreder1981 pisze:Witam ponownie

P.S Ostatnio w Rewie na oko 50 plywajacych nikt nie interesowal sie czy plynie prawym czy lewym wszyscy sie rozumieli bez problemu, jak rowniez nie zauwazylem zeby ktokolwiek mial problem z stwierdzeniem czy moze wystartowac czy wyladowac latawiec. Zycie pisze scenariusze i nalezy byc czlowiekiem a nie regulatorem wszystkiego czego sie da.


Myślisz, że nikt się nie interesował zasadami:?: A na jakiej podstawie :?: Rozmawiałeś ze wszystkimi :?: Ja pływając respektuję zasadę pierwszeństwa i inaczej się zachowuję gdy jestem prawy a inaczej gdy lewy i z reguły z drugiej strony jest podobnie. Zdarzają się idioci, którzy tną wszystko jak leci, w tym często WS mimo że są na lewym - myślisz, że wiedzą co to MPDM :?:

Nie byłem w Rewie ostatnio, ale na płw - w takim razie zgodnie z Twoją retoryką powinieneś stwierdzić, że na płw tylko jedna osoba respektowała przepisy....

normalnie jak KACZYŃSKI


No nie - tu już przesadziłeś - mnie by to obraziło a tymczasem szreder aż takiej obrazy nie wymaga - po prostu (moim zdaniem) czepia się sprawy nie wiedząc za dużo na temat a na pewno mając za mało doświadczenia w pewnych tematach...

Aha - szreder nawiązujesz do pływania "światowego" - wiesz co się robi z ludźmi nie szanujących zasad na wielu spotach :?: Słyszałeś jak się zachowują surferzy gdy ktoś nie uszanuje pierwszeństwa :?: Naprawdę takich rozwiązań oczekujesz :?:

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 13:05

sorki szkoda czasu na tego typu polemiki
kodes jest opracowany na podstawie obowiazujacych prawideł majacych w większości podparcie prawne (i jest zgodny z tymi regułami), dzieki KsPD wiele osób ma mozliwosc dowiedzieć sie że na wodzie obowiazuja reguły ktore pozwolaja łatwiej i bezpieczniej korzystać z akwenu
sa spoty na ktorych nie znajomosc tych zasad kończy sie badzo nie przyjemnie i nie mowa tu stróżach prawa

Awatar użytkownika
edi253
Posty: 35
Rejestracja: 01 paź 2008, 12:02
Lokalizacja: Grzybowo k/ Kołobrzegu i Wronki k/Poznania
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 13:21

PANIE szreder1981, skoro kodeks napisany prze BRACURU jest taki niedoskonały, proszę zrobić coś lepszego !!!!!!!!!
NIKT ANI NIC NIE STOI NA PRZESZKODZIE, a ja osobiście życzę powodzenia.
Kodeks napisany przez Bracuru ma szansę stać się obowiązkową lekturą każdego kitesurfera na świecie......
POWINNIŚMY WSZYSCY WSPIERAĆ TĄ INICATYWĘ ALBO PRZYNAJMNIEJ NIE PRZESZKADZAĆ

MArcinBe
Posty: 1070
Rejestracja: 13 kwie 2005, 11:29
Lokalizacja: Bielsko/Wieden
Dostał piwko: 1 raz
 
Post25 cze 2009, 14:13

na prawde nie rozumiem, czym sie tak podniecacie i czemu tak sie denerwojecie, a niektorzy to nawet mocna pienia na teksty Szredera, lub tez nawet go obrazaja na forum - to wedlug mnie o was, a nie o Szrederze zle swiadczy....
Oczywiscie rownierz, jak wy, mocno sie z nim niezgodze apropo ilosci miejsca na plazach (tutaj widze jedno w glownych niebezpieczenstw, przynamniej na moim spocie, ale w 90% to wynika z pospiechu, niedbalstwa lub niestety czesto glupoty, hamstwa, a nie znajomosci KsPD czy czegos innego) i pare innych jego wypowiedzi tez nie bylo szczesliwymi, ale badzmy szczerzy ci ktorzy mowia, ze zanim sie nie pojawilo KsPD to nie znali prawa drogi i ta publikacja ich oswiecila, sa sobie sami winni... i to O WAS ponownie zle swiadczy.... takie jest moje zdanie. Jak juz napisalem, BraCuru wykonal duzo pracy, ALE nie wymyslil za bardzo cos nowego, czy moze sie myle?
Ja mam wrazenie, ze podobne obrazki, te zasady, widzialem juz pare, pare lat temu.
Pomijajac fakt, ze w 95% przypadkow, jak nie wiecej.. wystarczy wiedziec:
prawy ma pierwszenstwo, ten co jedzie ostrzej ma pierwszenstwo, wyprzedzany ma pierwszenstwo, ten co nizej w stosunku do wiatru daje latawiec nizej, tak czy siak staram sie unikac konfliktowych sytuacji, nie wskakuje na tor jazdy innego, bodydragujacy sie ma pierwszenstwo i startujacy ma pierwszenstwo i na koniec zachowanie bezpiecznej odleglosci ktora logicznie jest inna dla roznych poziomow plywania i wyrunkow na wodzie.
Fale pomijam, bo ile osob jezdzi na fali?

A mnie osobiscie najbardziej wkurzaja na wodzie ci ktorzy:
-NIE respektuja prawego halsu,
-robiac triki wskakuja na moj tor jazdy,
-NIE podnosza lub obnizaja latwca przy mijaniu,
-NIE uwaza na tych co sie bodydraguja

a to chyba nie jest filozofia zeby te kilka rzeczy zapamietac lub sie o nich dowiedziec???

Tak wiec powtarzam, podziwiam, fajnie ze BraCuru zrobil co zrobil, ale Ameryka przy tym nie zostala odkryta.

Moze upraszczam cala ta sprawe...to przepraszam.

Aha, ale w ogole pisze, bo chcialbym ponowic moje pytanie ktore zadalem osobom ktore wspoltworzyly KsPD: otoz ktos wspominal, ze nie byliscie miedzy soba zgodni co to interpretacji niektorych praw? Ktore to byly i co chodzio?

Awatar użytkownika
zielwandam
Posty: 749
Rejestracja: 19 kwie 2007, 09:02
Lokalizacja: Puck
 
Post25 cze 2009, 17:33

MArcinBe pisze:Tak wiec powtarzam, podziwiam, fajnie ze BraCuru zrobil co zrobil, ale Ameryka przy tym nie zostala odkryta.


Ano nie zostala byc moze odkryta ale jakby to powiedziec bardziej oswietlona i widoczna dla wiekszej ilosci uzytkownikow kite sprzetu...

MArcinBe pisze:Aha, ale w ogole pisze, bo chcialbym ponowic moje pytanie ktore zadalem osobom ktore wspoltworzyly KsPD: otoz ktos wspominal, ze nie byliscie miedzy soba zgodni co to interpretacji niektorych praw? Ktore to byly i co chodzio?


Najwiecej kontrowersji chyba bylo przy tym kto ma pierwszenstwo przy plazy - wchodzacy czy schodzacy oraz przy zasadach na wave...

wystarczy sprawdzic jeden z watkow ktory Marek wymienil na poczatku...


szreder1981 pisze:
zielwandam pisze:No i teraz dalej jezeli uwazasz ze mamy bezsprzecznie stosowac sie do prawidel COLREG (MPDM) to jako jednostka napedzana wiatrem mamy pierwszenstwo przed wszelkimi jednostkami o napedzie mechanicznym...

Juz widze jak plyne w glowki Gdyni i wymuszam swe pierwszenstwo na statkach....


Panie Kapitanie Zeglugi Wielkiej, prawidlo 9 oraz prawidlo 10 jasno okresla, zachowanie i obowiazki jednostek nie korzystajacych z torow podejsciowych czy systemow rozgraniczenia ruchu jakim jest podejscie np do Portu Gdynia. Dodam, w tym miejscu ze w ksiazce KsPD obydwa prawidla zostaly pominiete.


Serwus panie Chief :wink:

ok przepraszam, pozwol ze zmienie troszke te zdanie...
juz widze jak wyplywam na Baltyk i pcham sie przed jakas jednostke o napedzie mechanicznym wymuszajac na niej pierwszenstwo...
i niech to nie bedzie kontenerowiec 3000TEU albo prom nawet, wystarczy zwykly coaster....
co nie zdarza sie wyplywac tak daleko?
ok a co z rybakami (nie lowiacymi oczywiscie zeby nie bylo mowy) wracajacymi do portu... czy one tez sa w jakiejs strefie uprzywilejowanej? mnoze sa ograniczone zanurzeniem?

i tak mozemy sie czepiac nawzajem w nieskonczonosc...

wierz mi ze naprawde malo osob rozumie dobrze MPDM i znaczenie slowa "powinien" w nim uzytego np...

A ze wielka rzesza uzytkownikow kajta naprawde nie zna przepisow, to ta inicjatywa ma szanse im przyblizyc zasady zachowania sie na wodzie...
kto na tym zyska?
ano my wszyscy co oramy wody rozne w te i nazad...

praca Marka moze nie jest bardzo odkrywcza, ale napewno udalo mu sie zebrac zasady postepowania specyficzne dla naszego sportu w jednym miejscu i dodac do tego obszerny komentarz, gdzie sam zaznaczyl, w ktorych miejscach to opracowanie jest sprzeczne z obowiazujacym prawem i dlaczego.....

hough

tyle powiedzialem ja zielwandam i powiniennem zamilknac juz w tem temacie :wink:

jesli ktos chce jakis dodatkowych wyjasnien sluze na priva.... bo piany nie mam zamiaru bic... ani jezyka strzepic...

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post25 cze 2009, 18:55

Z calym szacunkiem szreder1981 bo widze ze jestes spokojny i opanowany w przeciwienstiw do :wink: i nie obrazisz sie jak napisze ze jestes straszny beton.
Szkoda ze psujesz ciekawy wontek z ktorego mozna by sie sporo dowiedziec nieco rozwinac nasze kajtowe PRAWO drogi to czy tamto poprawic wyjasnic rozwinac . To o co Marek sie tak pieni to tylko jedno slowo .Jak to mowia glowoa muru nie przebijesz zwlaszcza jak jest z betonu lepiej go obejsc lub przeskoczyc . Proponuje zeby osoby ktorym podoba sie pomysl BraCuru i jego idea nie komentowaly postow szreder1981 bo to nie ma sensu .To ostatni komentarz z mojej strony .Pozdrawiam

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 21:05

MArcinBe pisze:Tak wiec powtarzam, podziwiam, fajnie ze BraCuru zrobil co zrobil, ale Ameryka przy tym nie zostala odkryta


Zgadzam sie z Toba w 100% - nie odkrylem Ameryki :!:
Chcialem JĄ tylko przyblizyc dla kitesurferow :idea:
Teraz kazdy moze JĄ poznac i zrozumiec a nie tylko wiedziec o niej za slyszenia.

Pytasz o co sie spieralismy to przede wszystkim wyprzedzanie od strony nawietrznej oraz windsurfer vs kitesurfer w strefie przyboju.

Prosze badz bardziej obiektywny w strosunku do swoich kolegow, o ktorych piszesz ze nie znali zasad zanim pojawil sie KsPD.
Zobacz co sam przed chwila napisales:

ten co jedzie ostrzej ma pierwszenstwo, wyprzedzany ma pierwszenstwo


Pierwszy raz slysze o tym, ze ten co jedzie ostrzej ma pierwszenstwo - skad to wziales :!: :?:

Pamietaj rowniez, ze wyprzedzajacy ma sie trzymac z dala od wyprzedzanego co nie jest rownoznaczne z tym ze wyprzedzany ma pierwszenstwo.

Jesli bedziesz przekazywal dalej, ze ostrzejszy ma pierwszenstwo to wprowadzisz tylko wieksze zamieszanie. Po to powstal KsPD abysmy mowili jednym wspolnym jezykiem co pozwoli uniknac takich nieporozumien.

Powyzsze przyklady swiadcza, ze TY tez nie jestes bez winy i dlatego dzisiaj wieczorkiem odmow piec Zdrowasiek i dwa razy przeczytaj KsPD :lol: :wink:

AMEN

grzechu
Posty: 918
Rejestracja: 08 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 21:40

BraCuru pisze:
ten co jedzie ostrzej ma pierwszenstwo, wyprzedzany ma pierwszenstwo


Pierwszy raz slysze o tym, ze ten co jedzie ostrzej ma pierwszenstwo - skad to wziales :!: :?:


O f*** to tak nie jest ??
Ja takze zawsze myslalem ze ten co jedzie ostrzej na wiatr ma pierwszeństwo niezaleznie na ktorym jest halsie.

prośba niech ktos to określi bo to dosyć istotne.


Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości