PRAWO DROGI - KsPD szlifowanie

Wszystko o bezpieczeństwie - dział prowadzony przez BraCuru
Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 10:26

Noooo, robi sie ciekawie :D

Zrobmy demokratycznie:
w dni nieparzyste ci co wchodza do wody ustepuje lansiarzom doplywajacym do brzegu a w dni parzyste bedzie odwrotnie :wink: W ten sposob mozna byloby rozwiazac ten kitesurfingowo-salomonowy problem :D Mam nadzieje, ze do wszystkich czytajacych powyzsze posty dociera w jakim stanie jest swiadomosc polskiego kitesurfera. Wypadaloby to usystematyzowac :!:

Kater - wysokosc fali nie ma najmniejszego znaczenia :!: W pewnych warunkach nie ustepuje sie gosciowi co przecina 4m fale a w innych musisz mu ustapic jak surfuje na 30cm fali.
Rowniez nie ma znaczenia ile mocy ma surfujacy w kajcie - raz ma zero a raz full power.

Bestia - to jak to jest? Ustepujesz, bo jestes mily czy cisniesz i nie popuszczasz centymetra bo masz zly dzien? Konkretnie do zalaczonego zdjecia.

Czy ktos bedzie jeszcze odwazny i wypowie sie jak to jest z tym kolesiem na zdjeciu?
"Ustepowac albo nie ustepowac - oto jest....zagwozdka" :wink:

No i poprosze o dalsze argumenty w sporze kto ma pierwszenstwo w strefie brzegowej oraz przy startowaniu latawca z wody...

__kater__
Posty: 1962
Rejestracja: 08 kwie 2006, 21:30
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post14 lip 2008, 10:39

BraCuru pisze:a) kajciarz na glebokiej wodzie startuje latawca co mu spadl przed chwila do wody. Ma czekac az wszyscy sobie przejada?
b


do czasu aż go nie postawi do zenitu ma pierwszeństwo (ale nie powinien stawiać szmaty z marszu, powinien dać czas na zrobienie miejsca innym), jeśli nie ma deski to do czasu aż do niej nie dohalsuje lub deska na niego nie spłynie. Jak ma deske przed sobą i latawiec w zenicie powinien poczekać na dogodny moment startu - takie podejście wydaje się najbardziej logiczne.

Trudno ze by osoba która straciła deskę, miała od niej się oddalać i liczyć, że ktoś ją poda lub nie...
Ostatnio zmieniony 14 lip 2008, 10:49 przez __kater__, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BESTIA
Posty: 336
Rejestracja: 22 sie 2003, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post14 lip 2008, 10:42

BraCuru pisze:
Bestia - to jak to jest? Ustepujesz, bo jestes mily czy cisniesz i nie popuszczasz centymetra bo masz zly dzien? Konkretnie do zalaczonego zdjecia.


Konkretnie do tego zdjęcia to ustępuje. Zawsze ustępuje ludziom na fali - ale
według prawa drogi idąc prawym halsem miał bym przed nim pierwszeństwo i w razie kolizji i sprawie w sądzie myśle że bym wygrał :idea:

andrek
Posty: 1843
Rejestracja: 27 gru 2004, 14:55
Deska: PocketAir/AirWave&Race/Bhoot
Latawiec: NOTUS Rev&Air
Lokalizacja: Słubice
Postawił piwka: 16 razy
Dostał piwko: 12 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 10:51

prawa pierszeństwa na wodzie i na plaży dobrze pokazuje ten obrazek (FFVL)

http://www.kitexperience.com/images/art ... E9_CNK.jpg


ważne żeby nasze polskie pokrywały sie z już istniejącymi zasadami , co by nie wyjść na anglików :wink:

pozdrawiam

__kater__
Posty: 1962
Rejestracja: 08 kwie 2006, 21:30
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 1 raz
 
Post14 lip 2008, 10:55

chciałbym zobaczyć zwrot za strzałką z pierwszego obrazka przy wskazanym kierunku wiatru :twisted:

andrek
Posty: 1843
Rejestracja: 27 gru 2004, 14:55
Deska: PocketAir/AirWave&Race/Bhoot
Latawiec: NOTUS Rev&Air
Lokalizacja: Słubice
Postawił piwka: 16 razy
Dostał piwko: 12 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 10:56

rock ON ! :twisted:

tu chodzi bardziej o fakt ze ten który wychodzi ma pierszeństwo a nie o kierunek zwrotu

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 10:59

BESTIA pisze:według prawa drogi idąc prawym halsem miał bym przed nim pierwszeństwo i w razie kolizji i sprawie w sądzie myśle że bym wygrał :idea:


A ja jestem w 100% pewien, ze akurat poszedlbys za kratki :cry:
Mozesz jeszcze mi podac prosze jakie prawo drogi cytujesz?

Masz racje pisząc, ze lewy ustepuje. Jednak to nie dotyczy tego klienta na zdjeciu, ktory plynie na fali. Ty musisz mu zjezdzac z drogi i to duzo szybciej, aby dac mu sporo wolnego miejsca. Jesli tego nie zrobisz to nie zdziw sie, ze bedac na swiatowym spocie, taki klient po plywaniu podejdzie i sprzeda Ci lampe - i co ciekawe nikt nie bedzie protestowal :!:

andrek
Posty: 1843
Rejestracja: 27 gru 2004, 14:55
Deska: PocketAir/AirWave&Race/Bhoot
Latawiec: NOTUS Rev&Air
Lokalizacja: Słubice
Postawił piwka: 16 razy
Dostał piwko: 12 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 11:01

amen , ten na fali ma ZAWSZE pierszeństwo!!

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 11:06

BraCuru pisze:No i poprosze o dalsze argumenty w sporze kto ma pierwszenstwo w strefie brzegowej oraz przy startowaniu latawca z wody...


a jaki jets choć jeden argument na to, że startującemu kajta z wody, zwlaszcza głębokiej NIE POWINNIŚMY USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA :idea: :?:

BraCuru pisze:
Kater - wysokosc fali nie ma najmniejszego znaczenia :!: W pewnych warunkach nie ustepuje sie gosciowi co przecina 4m fale a w innych musisz mu ustapic jak surfuje na 30cm fali.
Rowniez nie ma znaczenia ile mocy ma surfujacy w kajcie - raz ma zero a raz full power....


no właśnie - tu wychodzi czy
robimy odrębny "kodeks" dla kitesurfingu
czy też kolejny raz "przepisujemy" :idea: od dawna obowiązujący kodeks żeglarski :idea:
jesli "ZAWSZE" prawy hals - to po co tu sie rozpisywać..
wg mnie NIE ZAWSZE :idea:

pojęcie "ograniczonej manewrowości" powinno być uwzględniane WG MNIE :idea:
( a wg kogo? jeśli wg "kodeksu" który już jest - to po co ta dyskusja :idea: ..)

więc:

- jeśli kiter restartuje kajta z wody - to nie rozumiem dlaczego go nie omijać :idea:
- jesli bodydraguje do deski - podobnie
- jeśli ktoś ma zdecydowanei poczatkujące umiejetnosci (jak nauka jazdy [ L ] w samochodach - również
- jeśli jest zdecydowanie przepałowany - to juz dyskusyjnie
- jak ma za mało - to nie powinno byc problemu - wyostrzymy Go - wiec nie ustąpimy...

co do fal - pusciłbym kitera ze zdjecia
bo widać że to nie jest Bałtycka krótka i nieregularna fala
wiec rider z pozycji fotografa jest na płaskim..
na BAłtyku obaj byliby równouprawnieni - na takiej samej "fali"

zresztą ostatnio miałem taką sytuację
i omal nie skonczyło sie bardzo niebezpiecznym dzwonem
bo kiter z lewego halsu wlił na mnie prosto
ja nie odpuszczałem :wink:
wycyrklowałem że przejdę z metr pod nim - mówiąc przy okazji jak zwykle: "prawy hals" (rider miał zbliżone umiejętności)
jednak na 5 metrów przed minieciem sytuacja go chyba przerosła - i oczywiscie złapał przednią krawędź
byłem pewien że bedzie cieżki dzwon...
jakimś cudem nie było..
na szczeście skończyło się na przeprosinach..

pozdro

Awatar użytkownika
BESTIA
Posty: 336
Rejestracja: 22 sie 2003, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post14 lip 2008, 11:11

BraCuru pisze:Mozesz jeszcze mi podac prosze jakie prawo drogi cytujesz?


Wydaje mi się że podlegamy pod prawo żeglarskie, bo w polskim prawie na temat kite-a nic nie ma...
i z tego co pamiętam nie ma też tam nic na temat płynięcia na fali, wiec prawy ma pierwszeństwo.

Awatar użytkownika
BESTIA
Posty: 336
Rejestracja: 22 sie 2003, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post14 lip 2008, 11:21

BraCuru pisze: bedac na swiatowym spocie


Będąc na światowym spocie najpierw trzeba się zapoznać z lokalnym prawem,
bo może okazać się zgoła odmienne od tego jakie nam się wydaje, że jest.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 11:33

Ziomek. pisze:no właśnie - tu wychodzi czy robimy odrębny "kodeks" dla kitesurfinguczy też kolejny raz "przepisujemy" :idea: od dawna obowiązujący kodeks żeglarski :idea: jesli "ZAWSZE" prawy hals - to po co tu sie rozpisywać..wg mnie NIE ZAWSZE :idea:


Dostales ode mnie wersje robocza wiec widzisz co probuje stworzyc. Nie wymyslam wlasnych zasad lecz zbieram je do kupy i opisuej w klarowny dla kazdego sposob. Do tego mam zamiar szczegolowo omowic kazde prawidlo.
Jesli uwazasz, ze taki powszechnie stosowany kodeks jest niepotrzeby to mysle, ze podcinasz galaz na ktorej siedzisz: wiecej kiterow plywajacych bez najmniejszego pojecia = wiecej wypadkow naglosnionych przez tabloidy i dupa: Rewa zamknieta, Ekolaguna zabetonowana a polski kitesurfing dozwolony bedzie w rezerwacie na rosyjskiej czesci Zalewu Wislanego oraz niemieckiej czesci Zalewu Szczecinskiego :cry:

Pamietasz co Onzo napisal 4 lata temu na ten temat? Mimo dobrej checi :notworthy: caly jego trud zakonczyl sie na 3 stronach dyskusji w jednym watku. A mial swietne pomysly typu: zrobic kodeks i wywiesic to w kazdej szkolce, wypozyczalni.

Poza tym chyba sam czujesz, ze cos jest nie tak opisujac wlasne decyzje o ustapowaniu. Piszesz "wg mnie", "puscilbym"... A mi chodzi o to zebys Ty i kazdy inny kitesurfer w Polsce powiedzial "wg kodeks KS" oraz "w tej sytuacji mam obowiązek ustąpic!"

jesli "ZAWSZE" prawy hals - to po co tu sie rozpisywać..


No wlasnie po to, ze NIE zawsze prawy hals np:
1. wave,
2. strefa brzegowa,
3. spotkanie wiecej niz dwoch rajderow,
4. spotkanie z raderem odpalajacym kajta, bodydragujacym, lub chocby liptujacym.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 11:45

BESTIA pisze:Będąc na światowym spocie najpierw trzeba się zapoznać z lokalnym prawem, bo może okazać się zgoła odmienne od tego jakie nam się wydaje, że jest.


Napisalem "swiatowym" bo tam juz ludzie ogarneli zasady prawa drogi na wave, ktore zostaly wyszlifowane dzieki surferem co pruja fale juz od 100 lat. I to jest prawo miedzynarodowe a nie lokalne. W Polsce nie mamy ani tradycji ani warunkow do uprawiania surfingu. Dlatego nasza swiadomosc o wave jest absolutnie znikoma. Osobiscie znam tylko pare Polakow co wiedza jak zerżnąc porządnie fale. Wsrod naszych "zawodowych" freestylowcow jest wiecej rajderow co nie ugryza porzadnie fali :!: Sam jestem na etapie, ze to fale mnie zagryzie czesciej niz ja ją :oops:
Wracajac do tematu: Polska nie lezy na Marsie, wiec najwyzsza pora aby Jan Kowalski nie robil siary na jakichkolwiek wave spotach czy to na Punta Preta czy tez Karwii.
Dlatego kazdy powinien wklepac sobie do glowy wszystkie reguly prawa drogi i bedziemy mieli lzejsze zycie.

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2008, 11:59

BraCuru pisze:
Pamietasz co Onzo napisal 4 lata temu na ten temat? Mimo dobrej checi :notworthy: caly jego trud zakonczyl sie na 3 stronach dyskusji w jednym watku. A mial swietne pomysly typu: zrobic kodeks i wywiesic to w kazdej szkolce, wypozyczalni. .




nie , ale pamiętam za to co zostało napisane 4 lata temu w pierwszej kite książce :idea:
na papierze, w kilku tys egzemplarzy :idea:
wiele od tego czasu sie nie zmieniło..

ale jeśli faktycznie "trzeba" - napiszmy to jeszcze raz "pierwszy raz" :wink:
ostatnio jest moda na tworzenie kolejny raz czegoś po raz pierwszy :wink:

pozdro

Awatar użytkownika
BESTIA
Posty: 336
Rejestracja: 22 sie 2003, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post14 lip 2008, 12:00

BraCuru pisze:
Napisalem "swiatowym" bo tam juz ludzie ogarneli zasady prawa drogi na wave

Wracajac do tematu: Polska nie lezy na Marsie, wiec najwyzsza pora aby Jan Kowalski nie robil siary na jakichkolwiek wave spotach czy to na Punta Preta czy tez Karwii.


Jeżeli chodzi o spoty światowe zgadzam się z tobą w 100% (chociaż do lokalnego prawa również warto zajrzeć)

Problem za to pojawia się w Polsce. Cały czas mi się wydaje że jak doszło by do kolizji według twojego zdjęcia w Polsce ten na prawym wygra w sądzie. Czy się myle :?:


Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości