PRAWO DROGI - KsPD - finał

Wszystko o bezpieczeństwie - dział prowadzony przez BraCuru
Awatar użytkownika
SWIRUS
Posty: 992
Rejestracja: 07 sie 2006, 12:03
Lokalizacja: Sz-n
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 21:44

Grzechu pisze:
O f*** to tak nie jest ??
Ja takze zawsze myslalem ze ten co jedzie ostrzej na wiatr ma pierwszeństwo niezaleznie na ktorym jest halsie.

prośba niech ktos to określi bo to dosyć istotne.


:doh:
Wyżyluj 20 zeta na książkę i będziesz wiedział.

Pozdro

grzechu
Posty: 918
Rejestracja: 08 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 21:50

W takim razie mamy dwa prawa drogi, bo sam sobie tego nie wymyslilem :idea:

Awatar użytkownika
SWIRUS
Posty: 992
Rejestracja: 07 sie 2006, 12:03
Lokalizacja: Sz-n
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 21:53

Grzechu pisze:W takim razie mamy dwa prawa drogi, bo sam sobie tego nie wymyslilem :idea:


To pochwal się kto (i w jakiej szkółce) promuje takie zasady?

grzechu
Posty: 918
Rejestracja: 08 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 22:00

Staram sobie to przypomniec.
Zdaje sie ze wyczytałem to w magazynie kitesurfing rok, dwa temu?
Może dotyczy to sytuacji, gdzie KS płyną tym samym halsem jeden nad drugim? Ten w dole wiatru idąc ostrzej na wiatr ma pierwszeństwo.
No ale to akurat oczywiste i chyba nie wymaga odrebnego zapisu.

Ja zawsze stosowałem tą regułę, jeżeli płynąłem ostrzej na wiatr lewym halsem.. to nie ustepowałem pierwszenstwa (oczwiscie w ramach zdrowego rozsądku). Jeżeli robiłem zle to bije się w pierś i przepraszam tych co byli na prawym. No i przyznaje spalam sie ze wstydu, bo się wymądrzam a jak widac nie znam zasad.

Awatar użytkownika
SWIRUS
Posty: 992
Rejestracja: 07 sie 2006, 12:03
Lokalizacja: Sz-n
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 22:07

Grzechu pisze:Może dotyczy to sytuacji, gdzie KS płyną tym samym halsem jeden nad drugim? Ten w dole wiatru idąc ostrzej na wiatr ma pierwszeństwo.


No to by się zgadzało

:wink:

patron
Posty: 1908
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:10
Postawił piwka: 6 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 22:09

Moim zdaniem łapie się to najzwyczajniej w świecie pod 'płynący w dół wiatru od Ciebie ma pierwszeństwo' ;)

szreder1981
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2009, 00:22
 
Post25 cze 2009, 22:12

Witam Ponownie

1.
MArcinBe pisze:ten co jedzie ostrzej ma pierwszenstwo, wyprzedzany ma pierwszenstwo


Kolega mial na mysli uzytkownikow plynacych tym samym halsem. Stanowczo ma racje


2. Wyprzedzany ma zawsze pierwszenstwo, bezwzgledu na to czy jest to deska, kite czy statek.

3. Szanowny Autorze KsPD, podam panu jeszcze jeden przyklad dlaczego nie moza traktowac prawa wybiorczo. W MPDM w aneksie IV "Sygnaly Wzywania Pomocy" sa opisane sposoby wzywania pomocy. Uwazam ze piszac KsPD pominol Pan ten istotny fragment. Jest Pan Kapitanem, zna Pan zapewne powiedzenie Safety First, piszac natomiast ksiazke dla wszystkich kitesurferow tak istotny fragment, uwazam wymaga komentarza jak wzywac pomocy w sytuacjach kryzysowych.

Pozdrawiam

P.S
BraCur pisze:Ograniczona widocznosc
na morzu nie ma widocznosci jest widzialnosc Panie Kapitanie.

Święty
Posty: 354
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:31
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 22:14

prawy hals ma zawsze pierwszeństwo przed lewym halsem, zasadę ostrzejszego kursu stosuje się tylko do jednostek znajdujących się na tym samym halsie!!!
pozdro

kwakwao
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 2008, 22:24
 
Post25 cze 2009, 22:16

Święty pisze:prawy hals ma zawsze pierwszeństwo przed lewym halsem, zasadę ostrzejszego kursu stosuje się tylko do jednostek znajdujących się na tym samym halsie!!!
pozdro


I tyle w temacie - w końcu!

grzechu
Posty: 918
Rejestracja: 08 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 22:17

Spoks
daje sobie bana na kf na miesiąc za kare :)

EDIT

Święty pisze:prawy hals ma zawsze pierwszeństwo przed lewym halsem, zasadę ostrzejszego kursu stosuje się tylko do jednostek znajdujących się na tym samym halsie!!!
pozdro


No wlasnie nie zawsze, jak można wyczytać w KSPD.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2009, 23:27 przez grzechu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
peg
Posty: 1440
Rejestracja: 27 wrz 2006, 23:23
Deska: C.L.A.S.H
Latawiec: EVO, Rebel, Vegas
Lokalizacja: Białystok
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 22:32

szreder1981 pisze:jak wzywac pomocy w sytuacjach kryzysowych.


kiedy mój kite wali kiteloopy dragując mnie 200 m w dół wiatru i mam słabą widzialność to ja sobie zawsze flarę wystrzelę... :twisted:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 22:52

Do wszystkich uzytkownikow Kf.pl.

W Miedzynarodowym Prawie Drogi Morskiej nie ma pojecia ostrzejszy lub plynacy bardziej pelnym kursem.

Jest tylko pojecie nawietrzny / zawietrzny, ktore dzieki ktoremu mozna opisac kazda sytuacje.

Ostrzejszy / "tepiejszy" :wink: to terminologia laikow i wprowdza tylko zamieszanie, bo kitesurfer plynacy ostrzejszym kursem moze byc zawietrzny, nawietrzy i wyprzedzajacy.

Dlatego:
i) "ostrzejszy" zawietrzny - ma prawo drogi,
ii) "ostrzejszy" wyprzedzajacy - ustepuje,
iii) "ostrzejszy" nawietrzny - ustepuje.

Teraz widziecie dlaczego trzeba mowic poprawym jezykiem :idea:

grzechu
Posty: 918
Rejestracja: 08 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post25 cze 2009, 23:50

Jeszcze dwa słowa..
W sieci można znaleźć takie stwierdzenia:

Pierwszeństwo ma zawsze płynący prawym halsem, lub też płynący ostrzej.

Cytat z http://www.bestkites.pl/o/bezpieczenstwo.php
ale jest tego więcej nie trzeba sie nawet wysilać żeby znaleźć

Jak można wyczytać w KSPD i od świętej reguły Prawego Halsu jednak są wyjątki (jazda na fali). Więc warto (jak niestety widać) pisząc o pierwszeństwie prawego halsu zawsze JASNO je wymieniać.
Wtedy nie będzie domniemywania (przecież w dobrej wierze) czy to kolejny z nich czy nie.

Awatar użytkownika
ted
Posty: 1065
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Bdg - Gda
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2009, 08:27

peg pisze:
szreder1981 pisze:jak wzywac pomocy w sytuacjach kryzysowych.


kiedy mój kite wali kiteloopy dragując mnie 200 m w dół wiatru i mam słabą widzialność to ja sobie zawsze flarę wystrzelę... :twisted:


Ja zawsze w plecaku wożę zestaw sygnalizacyjnych świateł. W sytuacji kryzysowej zwijam latawiec, podwieszam światełka do tipów i znowu startuję. Oczywiście - peg - żeby to zrobić musisz na chwilkę przestać robić kl. Dzięki temu jestem świetnie widoczny, nawet dla samolotów.

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2009, 09:56

Z tego co ja pamiętam z lat dzieciństwa to teoria dotycząca "ostrzejszego" wywodzi się jasno z ZASAD regatowych dla jachtów. I tym przepisem ktoś naprawdę przegiął bowiem zawsze bardzo trudno było zinterpretować czy on jest ostrzejszy a nie wyprzedza czy jak... ale i tak dotyczyło to tylko i wyłącznie tego samego halsu więc reguła prawego halsu jest nadrzędna...


Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości