BEZPIECZEŃSTWO - Dobre Praktyki Kitesurfingowe

Wszystko o bezpieczeństwie - dział prowadzony przez BraCuru
Awatar użytkownika
Pinio
Posty: 3647
Rejestracja: 02 wrz 2006, 03:46
Postawił piwka: 25 razy
Dostał piwko: 30 razy
 
Post29 lis 2009, 11:47

Moim skromnym zdaniem najważniejsze jest myślenie i jeszcze raz myślenie :idea: :!: :idea:
Wczoraj gość który pływa już TROCHĘ :!: mówi :arrow: "wystartujesz mnie"
I staje tyłkiem do wiatru :doh:
Musiałem ryczeć :o na niego gdzie ma stanąć zupełnie bez sensu :?

Myślenie to nie boli :idea: i nawet podobno ma przyszłość :idea:
Aloha :wink:

ketchup
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:57
 
Post29 lis 2009, 11:49

Ja sie zastanawiam, czy autorzy sie stosują do tego co piszą w tym wątku.
Bicie piany po raz kolejny. To już było panowie.

Awatar użytkownika
Pinio
Posty: 3647
Rejestracja: 02 wrz 2006, 03:46
Postawił piwka: 25 razy
Dostał piwko: 30 razy
 
Post29 lis 2009, 11:55

To jest też "bicie piany" :arrow:

ketchup pisze:Ja sie zastanawiam, czy autorzy sie stosują do tego co piszą w tym wątku.
Bicie piany po raz kolejny. To już było panowie.

:lol:

pepek
Posty: 241
Rejestracja: 01 lip 2008, 19:59
Lokalizacja: Puck
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 12:01

Moim skromnym zdaniem najważniejsze jest myślenie i jeszcze raz myślenie Idea Exclamation Idea
Wczoraj gość który pływa już TROCHĘ Exclamation mówi Arrow "wystartujesz mnie"
I staje tyłkiem do wiatru Doh
Musiałem ryczeć Surprised na niego gdzie ma stanąć zupełnie bez sensu Confused


no gosc wogole jaby nie wiedzial z kad wieje albo jakby pierwszy raz latawiec odpalal..

Ja łamie gdzies polowe waszych zasad.. jakby nie patrzec.. wiec jestem dobrym przykladem zlego kitesurfera.. napewno ciezko mi sie bedzie do nich dopasowac..
a raczej stylu plywania nie zmienie.. i napewno nie ma tutaj takiej osoby, ktora by nie zlamala chodz jednej zasady.. dlatego ujął bym to bardziej jako dobre "wskazowki dla kolegi kitesurfera" a nie jakies zasady..

i mysle ze potrzebne by bylo pare tylko podpunktow.. a nie np.50.. bo szlak by mnie trafil jakbym chcial isc na wode a wczesniej musialbym przeczytac ksiazke..

wedlug mnie najwazniejsze jest dobre sprawdzenie sprzetu(szczegolnie systemy bezpieczenstwa) i szczegolowe sprawdzenie warunkow pogodowych. ogladanie sie za siebie podczas plywania. zeby nie dostac jakiegos mega szkwalu.. po ca tym ogolnie: jesli sie nie jestes pewny tego co chcesz robic i tego czy to potrafisz (np. kiteloop), to nawet pod presja kolegow, aparatow itp.tego nie rob..

Poza tym duza wage nalezy przywiazywac do instruktorow(szczegolnie ich doswiadczenie i to czy sami potrafia plywac, bo zdazaja sie rozne przypadki).. a jak instruktor do d* to mozemy miec pozniej sporego pecha..
Ostatnio zmieniony 29 lis 2009, 12:25 przez pepek, łącznie zmieniany 1 raz.

ketchup
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:57
 
Post29 lis 2009, 12:21

Pokażcie wszyscy swoje kaski i nożyki przy trapezach hahahaha
litości..

patron
Posty: 1908
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:10
Postawił piwka: 6 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 12:38

Z całym szacunkiem, ale nożyk przy trapezie to moim zdaniem podstawa i akcesorium bezwzględnie wymagane.

Jurgen
Posty: 2943
Rejestracja: 19 wrz 2006, 00:39
Lokalizacja: 3miasto
Postawił piwka: 13 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 12:44

Pinio pisze:...I staje tyłkiem do wiatru :doh:
Musiałem ryczeć :o na niego gdzie ma stanąć zupełnie bez sensu :? ...


A tego co pod szkielko plywal i na drzewie wyladowal widziales :?: :twisted:

pepek
Posty: 241
Rejestracja: 01 lip 2008, 19:59
Lokalizacja: Puck
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 12:46

jeszcze bym dodal zeby nie plywac za kims.. bo to jest czesto zagrozeniem na spocie.. mozna sie poplatac albo porozcinac latawce itd.. a osoba z przodu moze nie zauwazyc ze ktos jej siedzi na ogonie.. jesli plywac to w bezpiecznych odleglosciach.

Awatar użytkownika
Qba-EPP11
Posty: 2191
Rejestracja: 03 mar 2005, 14:25
Deska: Czapla Kite., Moses
Latawiec: RRD, Cabrinha, Airush
Lokalizacja: Dyhrenfurth
Dostał piwko: 15 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 13:29

Ja bym jeszcze dodał bo chyba nikt o tym nie wspomniał:
Zabieraj wszystkie śmieci jakie przywiozłeś na spot.

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 16:16

Qba-EPP11 pisze:zabieraj wszystkie śmieci jakie przywiozłeś na spot.


:thumb: :thumb: :thumb:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 22:51

Touik pisze:To mają być zupełnie proste, krótkie, jasne sformułowania i wskazówki bez zbytniego wnikania w szczegóły
(bo przecież jednym z rozdziałów ma być już napisane Kitesurfingowe Prawo Drogi (KsPD).


Tez mi sie tak wydaje, choć z drugiej strony to ma być zbiór rożnych treści, pisanych przez rożne osoby, rożnymi stylami ale dotyczących jednego tematu: bezpiecznych praktyk.
I może nawet byłoby lepiej gdyby rozdziały zostały napisane różnymi ale jednak PROSTYMI stylami – będzie od razu widać,
że jest to praca KF.pl a nie jednej osoby – w ten sposób podkreślimy swoje wspólne doświadczenia jako kiteforumowicze.
Tak mi się wydaje. Dobrze by było uzgodnić takie rzeczy z góry, aby uszanować czas zaangażowanych osób.

Osobiście bardzo chciałbym opisać rozdział o DPKs wg następującego szablonu:
1. Konkretny przypadek DPKs (np. zabezpieczanie latawca)
2. Wyjaśnienie w trzech zdaniach o co chodzi (np. że niezabezpieczony nadmuchany latawiec leżący na plaży, może zostać obrócony lub poderwany przez silniejszy podmuch
wiatru co najczęściej doprowadza do uszkodzenia sprzętu a czasami zranienia osób znajdujących sie na drodze odlatującego latawca)
3. Praktyczny przykład stosowania DPKs (omówienie w paru zdaniach metod zabezpieczenia latawca, ułożenia go w stosunku do wiatru itp, a wszystko poparte zdjęciami)

Nemo ma gotowy rozdział o Podstawowych Zasadach Bezpieczeństwa.
PS. Twój rock&rollowy tekst zachęcający do kitesurfingu byłby chyba dobry jako aperitif do dania głównego, co?
Może go ewentualnie skrócić lub zaadoptować na nasze potrzeby. Albo może miałbyś czas napisać tak zakręcony wstęp o bezpieczeństwie?

Czy autorzy książek i dyrektorzy forum oraz portali są zainteresowani do przedstawienia swoich dzieci czy też będą cichcem przyglądać się temu projektowi?
Wszyscy (oprócz Piotra) jesteście aktywni na forum i byłoby po prostu miło gdybyście napisali stronę na temat waszych dzieł
(oczywiście z akcentem na bezpieczeństwo, czyli linki do podstron, lub tytuły rozdziałów, ilość stron książki poświeconych na to, etc)

A co z właścicielami szkółek?
Może któryś z was napiszę parę zdań o potrzebie zaczynania przygody z KS pod okiem wykwalifikowanego instruktora?
W tym przypadku proszę o nie umieszczanie kryptoreklamy – aby potem nie było tak, że szkółka X nie weźmie książeczki bo tam sąsiad się reklamuje!

Kto czuje się na siłach, aby opisać rozdział o wypadkach?
Chciałbym, aby to nie był rozdział pokazujący grozę KZ i w ten sposób zniechęcający do tego sportu.
Wg mnie to powinno wyglądać jak orzecznictwo powypadkowe, logicznie związane z treścią wcześniejszych rozdziałów. Np. tak:
1) Niezabezpieczenie latawca:
a) opis konkretnego zdarzenia (w miarę możliwości link, zdjęcia etc),
b) przedstawienie panujących warunków pogodowych,
c) opis uszkodzeń i strat;
d) wyraźne podkreślenie przyczyny i sposobu na uniknięcie takiego zdarzenia.

2) Pływanie samotne, zbyt daleko od brzegu, bez telefonu:
a) przykład irlandzkiego windsurfera sprzed tygodnia (link z irlandzkiego forum)
b) podkreślenie przyczyny i sposobu na uniknięcie takiego zdarzenia.

3) Samodzielne startowanie w nieodpowiednim miejscu i czasie, niesprawdzenie systemów bezpieczeństwa i sprzętu przed odpaleniem:
a) przykład irlandzkiego 20-paro latka sprzed tygodnia
b) przedstawienie miejsca i warunków pogodowych
c) opis wypadku
d) podkreślenie przyczyny i sposobu na uniknięcie takiego zdarzenia.

Z góry ostrzegam, że jest to bardzo czasochłonne zajęcie i trzeba znać angielski, aby wertować fora anglojęzyczne, bo na całe szczęście u nas tragicznych wypadków było prawie nic.
Trzeba mieć kupę czasu, aby surfować po necie, szukać przykładów, ściągnąć zdjęcia (wylinkować je). Potem to wszystko złożyć w logiczną całość, edytować.
Jestem pewien, że sam sobie nie poradzę. Zaraz otworzę oddzielny wątek „DPKs – przykłady wypadków”
i wówczas wszyscy wrzucajcie tam każdą informację o poznanych wypadkach (bez tradycyjnych dla tego forum potyczek i prowokujących komentarzy plizzz).
Wolontariuszka / wolontariusz lub wolontariusze chętni do zebrania całego materiału mieliby wówczas szybkie źródło informacji.
Jak już wspomniałem wcześniej rozdział ten powinien kończyć się dramatycznym i wzruszającym listem Stokrotki. Wracam do tego listu od czasu do czasu – ostatnio przedstawiłem go moim znajomym cywilom.
Nikt nie ukrywał łez i wszyscy byli bardzo poruszeni sytuacją i postawą Stokrotki. Myślę, że Stokrotka zgodzi się na publikację jej listu, którego główną wartością jest autentyzm, tragedia, miłość i nadzieja.
Jej napisane słowa przemawiają do każdego wyobraźni. Będę z nią rozmawiał jak faktycznie ruszy projekt.

Myślę również czy może przedstawić w jednym małym rozdziale ewolucję sprzętu KS, aby pokazać jak zmieniały się systemy bezpieczeństwa i poprawiał zakres latawców.
Chodzi o to, aby początkujący rozumieli potrzebę kupowania najbezpieczniejszego sprzętu… hmmm, Smokie – co Ty na to?

Poza tym myślę, że będzie trzeba to wszystko umieścić na necie – wersja interaktywna: klikasz link: otwiera się np film z masakrami.
W ten sposób dotrze się do większej ilości ludzi.
Tak zrobiłem ze swoim KsPD. Jednocześnie pożegnałem się z możliwością zwrotu choćby kosztów.
Także drogi sponsorze nie licz na finansowe zyski z tej publikacji.
Za to reklama Twojej szkoły oraz słowa dziękczynne ku chwale mentora będą często czytane w sieci :idea:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 22:55

ketchup pisze:Ja sie zastanawiam, czy autorzy sie stosują do tego co piszą w tym wątku.
Bicie piany po raz kolejny. To już było panowie.


Nie wszędzie i nie zawsze ale wiem przynajmniej o czym mówię w przeciwieństwie do poczatkujących.

Swoją drogą gdzie było vademecum bezpieczenstwa dla poczatkujacych:?:

Napisz jeszcze, że trafiło do wszystkich szkółek, sklepów, był sponsor i takie zaangażowanie ludzi...

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 22:59

mi pisze:"Rzeczowniki z partykułą negacji z zasady pisze się łącznie, dotyczy to też rzeczowników odczasownikowych, tzw. gerundiów" Mirosław Bańko, PWN :shock:


Dzieki - zapamietam.
Ostateczny tekst pójdzie do sprawdzenia przez fachowców. W przypadku KsPD robiło to niezależnie trzech specjalistów.
A błędy nadal wychodzą w czytaniu :lol:
Nikt nie jest doskonały.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post29 lis 2009, 23:02

Qba-EPP11 pisze:Zabieraj wszystkie śmieci jakie przywiozłeś na spot.


Rewelacja! Ze tesz o tym nikt wczesniej nie wspomnial :?: :!:

Panie i Panowie - zapraszam do strzelania przykladami dobrych praktyk.
Jak widzicie każdy dorzucił pozytywną cegiełkę.

Szmerek
Posty: 227
Rejestracja: 20 sie 2005, 00:11
Deska: Balance
Latawiec: Ozone
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:
 
Post30 lis 2009, 00:27

BraCuru pisze:
Touik pisze:To mają być zupełnie proste, krótkie, jasne sformułowania i wskazówki bez zbytniego wnikania w szczegóły
(bo przecież jednym z rozdziałów ma być już napisane Kitesurfingowe Prawo Drogi (KsPD).


Tez mi sie tak wydaje, choć z drugiej strony to ma być zbiór rożnych treści, pisanych przez rożne osoby, rożnymi stylami ale dotyczących jednego tematu: bezpiecznych praktyk.
I może nawet byłoby lepiej gdyby rozdziały zostały napisane różnymi ale jednak PROSTYMI stylami – będzie od razu widać,
że jest to praca KF.pl a nie jednej osoby – w ten sposób podkreślimy swoje wspólne doświadczenia jako kiteforumowicze.
Tak mi się wydaje. Dobrze by było uzgodnić takie rzeczy z góry, aby uszanować czas zaangażowanych osób.


Doskonały pomysł :!: Na pewno taki zapis będzie bardziej trafiał do czytelnika, niż treść pochodząca od jednej osoby.
Z psychologicznego punktu widzenia- trafne. Zapisy z forum, a więc opinia pewnej ilości osób (nie jednego autora!),
będą bardziej przekonywujące i nakłaniające czytelnika do dobrych praktyk, niż opinia jednego autora.
W ten sposób, choć częściowo, może zadziałać tzw psychologia tłumu tzn robię tak, bo wszyscy (tłum) tak robią...
Dydaktycznie - bull's eye.
:)


Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości