Budowa Wciagarki WAKE

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post23 mar 2010, 00:51

http://www.wiltec.info/

tutaj kupisz silnik, do wyboru do koloru, moc jaka chcesz, sprzęgło olejowe może być w zestawie, możesz nawet wybrać z elektrycznym starterem,
opylajcie tą 6,5 km, bierzcie 13 km, u nas jest bęben o średnicy 20cm, zębatka na silniku 12 zębów, zdawcza na chwilę obecną 53 zęby ,ale będziemy zmieniać na mniejszą gdyż mocy jest jeszcze w pytę a speedu nigdy nie brak :)

pozdro

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post24 mar 2010, 07:34

halo kolego dziekuje ci my zmniejszylismy jeszcze beben i nic z tego nadal nie wyciaga ale jest lepiej ale rozejrzymy sie za tym silnikiem a ten sprzedamy jak bys wiedzial kto chce kupic to powiec nasz ten 6,5 konny jest nowy dwa razy wodowany czyli 1 moto godzina niewiem co jest nie tak ale niedaje nas rady wyciagnac a wy tez macie 6,5 konny silnik i wazycie 95 kilo jak my bo was ciagnie widze na lynie my z bratem tez z olsztyna z nagorek wiec kiedys sie spotkamy obecnie jestesmy w hannoverze wiec lipa ale niedlugo poplywamy na lynie jeszcze raz dzieki.

skwarek
Posty: 94
Rejestracja: 30 cze 2006, 11:19
Kontaktowanie:
 
Post24 mar 2010, 12:03

do 6.5 konnego powinieneś mieć przekładnie tav 2 i powinno cie wyciągnąć.

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post24 mar 2010, 18:42

dzieki bolec za namiary silnikow i juz jestesmy szczesliwsi juz szukamy a i dzis odebralismy nowo rame jest swietna bo tamta to byla z prototypow wiec teraz wszystko na nowo budujemy ale bedzie frajda ale droga troszke bo w euro ale warto bo jak widze radosc brata jak juz troszke sie polepsza to az i mi sie morda smieje porobimy fotki to powstawiam na stronke a to moje gg jak by jakies pytania 5370358

Awatar użytkownika
JanekJ
Posty: 41
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:31
Kontaktowanie:
 
Post05 kwie 2010, 10:33

Witam !

I ja sie dolacze do tego topiku, bedac ostatnio "zajawiony" budowa wyciagarki.
Co tu duzo gadac, winching swietna alternatywa na bezwietrzne dni :D

Moje zalozenia sa takie :

Silnik 13-16 km, podrobka popularnych silnikow Hondy, w Niemczech taniej mozna kupic niz na alledrogo, gdzie jak zauwazylem widnieja jako napedy do wibratorow gruntu, w cenach niezachecajacych.

Mechanizm tav2 drogi jak diabli wiec pozostaje sprzeglo odsrodkowe do zageszczarki plus problem z przejsciem z paska klinowego na kolo lancuchowe.

Znalazlem informacje w instrukcji do w.w. urzadzen budowlanych ze sprzeglo lapie przy 1800-2200 rpm zatem silnik powinien miec w tym momencie przynajmniej polowe swojej mocy co przy 13 km powinno juz dac satysfakcjonujacy efekt.
Mysle ze brak najlepszego rozwiazania jakim jest sprzeglo tav2 mozna skompensowac wieksza moca silniczka; roznica w cenie napedow nie jest drastyczna.

Maksymalna moc w.w. silnik osiaga przy 3600 rpm.

Beben na line ok 300 m. Im wiecej liny tym leeeeepiej; bardziej wyczerpujace slizgi :) Najlepsza bylaby dyneema z racji dobrego stosunku przekroju do wytrzymalosci ale ceny porazaja...
Ciekawym pomyslem na boki bebna jest uzycie zuzytych tarcz do ciecia betonu.

Kola lancuchowe po stronie dawczej i odbiorczej z zalozenia maja miec mozliwosc latwej wymiany na inne rozmiary.

Na razie szykuje atak do bardziej doswiadczonych Kolegow w konstruowaniu tych urzadzen by dowiedziec sie nieco wiecej.

Chcialbym sie zmiescic w kwocie ~2500 zł. To byłoby niezle przebicie w porownaniu ze "sklepową" wyciągarką za 5000-6000 zł, dodatkowy plus to latwiejszy "apgrejd" i moze bardziej srogo bedzie ciagac po wodzie wlasnorecznie zrobiona machina :)

Pozdro !

Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post05 kwie 2010, 15:07

sprzęgło odśrodkowe spali się w moment, u nas olejówce jakaś krzywda się stałą po pełnych 4 dniach ostrego katowania, jutro będziemy to rozbierać i w razie czego dorabiać mocniejsze tarcze u Radzikowskiego albo nawet jakiś spiek się wyrzeźbi ;)
2500 - zapomnij że się zmieścisz ;)

300m liny - średni pomysł, będzie lipa z komunikacją rider - wyciągarkowy, mamy 200 i to jest na prawde w pytę liny, mamy dynemę w oplocie z cordury, cena: no cóż.....

tarcze do betonu - mega druciarski patent, naprawdę wycięcie stali laserem nie kosztuje dużo, tylko trzeba uważać przy spawaniu by się nie zmarszczyła jak bobrze jaja

w sumie to jak coś będziesz potrzebował to pytaj i przeczytaj ten temat starannie, sporo wcześniej zostało napisane,
Pozdro

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post08 kwie 2010, 21:05

To i ja dorzucę swoje dwa grosze.

Na wstępie przepraszam jednego kolegę z którym chciałem wymieniac silniki ale juz załatwiłem sprawe.
Mam teraz za silnik 13koni i barter sprzetowy wyciagarke 9koni z "jakims no name" sprzegłem sprowadzonym ze stanow.
Koles prawnik "złota rączka", moj sasiad z Pruszkowa zrobił ja sam w tydzien od A-Z w zeszlym roku.
Sprzet testowalismy w zeszłym roku w bazie połowę sezonu i hulał bardzo ladnie.

Więcej:
silnik podróba 9koni
stalowa rama, juz troszke złapała rdzy:(
sprzeglo działa na paskach i specjalnych rolkach, które na sprezynach sie zaciesniaja mniej lub bardziej zaleznie od siły/gazu
hamulec tarczowy shimano, czywiscie z klamka rowerowa, daje rade bardzo ładnie
gaz tez byl na lince i klamce(!!!) ale jednak przęłozylismy na krótko, bo chcac zeby bylo dobre czucie trzeababy załozyc jakies bardzije pro klamki i zabezpieczyc linki, zeby woda nie wchodzila

moje uwagi techniczne:
Jesli chcecie zeby pociagnela dluzej niz jedne sezon, to silnik powinien byc obowiazkowo osloniety od wody, beben, hamulec, dobrz eby bylo tez
Linka jak sie przyoszczedzi, to bedze szarpac (rozciagac sie) i strzelac
Jesli budujemy do przeszkod, ktore beda staly blisko brzegu, tj opcja podchodzenia i startowania z brzegu/pomostu/krzesełka to kupujemy silnik 6,5 w koplecie ze sprzegłem, czyli 2 najwzniejsze czesci gokarta procz kierownicy i kół;)
Dlaczego, bo wiecej mocy nie potrzeba!!!!

Oczywiscie jesli ktos wazy ponad 85kg chce szalec i startowac z wody jak za motorówka, no to jasne, że ma juz wiekszy problem i koszty i trezab wejsc min w 9koni, chyba, ze faktycznie da rade zrobic jakies mega przełozenie pod 6,5 , o którym ktos wyzej pisze ale nie testowałem tego na własnej skorze, wiec nie che sie wypowiadac.

Teraz procz tej przejetej 9 (zawody, lepsze jazdy), raczej zapsowa) chce złozyc 6.5 (do katowania na cały sezon na obozy i dla nas, dla kadry, bo na przeszkody to nam zupelnie wystarczy. Katowalismy tak cały sezon 2 lata temu i nie zastanawiam sie nad mocniejszymi sprzetami.

Dla mnie poprostu wyciagraka jest na przeszkody, miejskie akcje, skima, snow i na wszystkie te akcje wystarcz 6,5
Jesli ma byc ogien to po prostu trzeba jechac na wyciag albo na łajbe, bo w koncu linka w wyciagrce "szybko się kończy" ;)

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 maja 2010, 12:24

6 Koni w zupełnosci wystarcza do miejskich akcji :wink:


Oto przykład z wczoraj

:arrow: http://wiadomosci.wpr24.pl/surfing_przy ... zolimskich

BarryTone
Posty: 11
Rejestracja: 30 kwie 2010, 11:37
 
Post08 paź 2010, 10:18

a macie może jakieś zdjęcia swoich maszyn??? jak to wygląda...

Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post07 sty 2011, 11:37

Kilka fotek z budowy wyciagarki 13hp

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Duza locha, troche malo praktyczna do miejskich akcji, solidna na plazy, doszly potem do niej raczki, kolka i zabudowa z plexy, sprzet pracuje u chlopakow z soulriders.pl

polecam jednak zrobic lzejszy beben ;)

jonasz
Posty: 118
Rejestracja: 05 paź 2009, 20:44
Kontaktowanie:
 
Post12 sty 2011, 22:08

Co myslicie o takim silniku???? Czy za slaby??
Dane technicze:
Typ silnika: czterosuwowy, górnozaworowy OHV, chłodzony powietrzem, poziomy wał
Typ cylindra: stal
Typ wału: poziomy
Średnica wału: 20mm Gwint M16
Pojemność skokowa: 196 cm3
Moc max.: 4.8 kW (6.5 KM) / 3800 obr-1
Moc ciągła: 4.1 kW (5.5 KM) / 3000
Max moment obrotowy: 17 Nm / 1.73 kgm / 3800 obr-1
zapłon: elektroniczny
Rozruch:
ręczny
Pojemność zbiornika paliwa: 3 l
zużycie paliwa: 3,7 l/h / 3600 obr-1
Pojemność miski olejowej: 0.5 l
Wymiary (dł x szer x wys): 405 x 450 x 443 mm
Masa: 20,0 kg
Załączniki
silnik.JPG
silnik.JPG (145.26 KiB) Przejrzano 2698 razy

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sty 2011, 10:21

Moc da rade, a wytrzymalosć, jeden Pan od ktorego kupilem ostatnia podróbe 6,0 koni powiedizal mi prosto...
Ile pan go bedzie uzywał i w jakich okolicznosciach.
Niech będize, ze przez cąły sezon wyszło nawet 200h to nic w porownaniu z praca na budowie, dzien,w dzen w kurzu, przez 8h dizennie ;)

Jest duzy minus, ze rdza go łapie, ale to już tylko woda.
Trzeab by zrobic szczelna, lekka obudowe....

Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post13 sty 2011, 14:25

jesli chodzi o moje doswiadczenia z silnikami - korzystalismy z ekipa z chinczyka _kama/kipor, nie ma na bank tyle mocy co oryginalna honda, ciagle ma fochy, oryginalny gaznik wylecial szybko. Albo dobra zabudowa tak jak Koniu pisze albo oryginalna honda, nawet uzywka - jesli trzyma kompresje to i tak bedzie lepsza niz nowa podrobka

jonasz
Posty: 118
Rejestracja: 05 paź 2009, 20:44
Kontaktowanie:
 
Post23 sty 2011, 12:49

Macie moze jakies linki gdzie mozna by kupic taki uzywany silnik hondy?? Bo jakos nie moge nigdzie znalezc :/ Przy okazji obserwuje caly czas silnik:
http://allegro.onet.pl/silnik-spalinowy ... 29860.html
Opcja z takim silnikiem wydaje mi sie na tyle spoko, ze jest na niego 12 miesieczna gwarancja. Wiadomo ze nie jest to silnik z najwyzszej polki, no ale silniki te powinny byc w jakiems stopniu przystosowane do ciezkiej pracy. Kolejna sprawa, 6,5 KM czy 9 KM? Myslalem na poczatku nad zakupem 6,5 Km jednak troche mam obawy co do tego czy bedzie mial wystarczajaca moc. czy w silnikach tego typu jest np kilkupoziomowa regulacja mocy??
Pozdrawiam

jonasz
Posty: 118
Rejestracja: 05 paź 2009, 20:44
Kontaktowanie:
 
Post23 sty 2011, 12:56

jeszcze jedno pytanie :) jakiej wielkosci maja byc zebatki przy silniku i przy bebnie z lina?? Lepiej zastosowac łańcuch czy pasek klinowy??


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości