Trwałość wentyli

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
Tolek, Koszalin
Posty: 1275
Rejestracja: 14 gru 2006, 12:26
Lokalizacja: Koszalin
Dostał piwko: 14 razy
 
Post30 lis 2012, 18:43

Witam!
Z czasem pojawiają się problemy ze szczelnością wentyli. :doh: Najczęściej jest to spowodowane pozostawianniem na dłuższy (długi czas np. zimą) zamkniętych (zatkanych) korkami wylotów. Może to spowodowac powstanie trwałego rozepchania (powiekszenia) średnicy otworu wentyla. Należy pamiętać aby po skończonym pływaniu wszystkie wentyle, w tym również Inflate pozostawiać nie zatkane korkami, :naughty: Co zrobic gdy wentyl jednak zaczyna puszczać bo się rozkalibrował. Można go oczywiście wymienić na nowy ale można też poprostu zwiększyć średnicę korka- zatyczki. Ja wykorzystałem do tego celu klej (np. Technicoll "Do miekkiego PCV" ten sam, którym kleimy tuby) i koszulke termokurczliwą (do izolacji zarobionych elektr. przewodów) Smarujemy korek klejem, nakładamy większą luźną koszulke o długości trochę (1-2 mm dłuższej od korka) i obracając ją nad świeczką doprowadzamy do równomiernego zmniejszenia jej średnicy i ścisłego dopasowania się do korka. Klej na wszelki wypadek uczszelnia powstała "nakładkę" - tanio, szybko, skutecznie i wygląda ...."fabrycznie" :D
Tolek

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post30 lis 2012, 20:35

Wentyle najbardziej dostają przy pompowaniu od stożka przy wężu od pompki. Wtedy są najbardziej rozpychane.
Natomiast przymykać wentyl warto przy składaniu rzepikiem aby ograniczyć wlot piachu do tuby.
Jak nie masz one-pumpa, to przytykasz korkiem poprzeczki, ale nie na amen, tylko do połowy.
Ale jakbyś się nie starał i chronił od piasku, to czas zrobi swoje.

sersciuch
Posty: 253
Rejestracja: 06 wrz 2010, 01:02
Deska: north freestyle fish
Latawiec: rpm
Lokalizacja: scheveningen NL
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 8 razy
 
Post30 lis 2012, 20:42

ponoć podgrzewanie wentyla (wlotu) suszarkom może go ponownie skurczyć
ja osobiście używam teflonu(kilka warstw owijam na korku) sposób łatwy można to zrobić na plaży i nie wymaga żadnych karkołomnych operacji jak grzanie wentyla czy opcja tolka :thumb:

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post30 lis 2012, 21:54

Jak sie rozepcha wlot to trzeba rozepchac korek mi zawsze dzialalo

Awatar użytkownika
Tolek, Koszalin
Posty: 1275
Rejestracja: 14 gru 2006, 12:26
Lokalizacja: Koszalin
Dostał piwko: 14 razy
 
Post30 lis 2012, 23:15

Sorry Koledzy ale jeśli ja coś robię to tak jak "fabrycznie" :hand: . Szczególnie teraz gdzy wieczory są długie i można przypiąć sie konkretnie i na spokojnie do tematu. Oczywiscie na wyjeździe gdy nie ma czasu ani warunków musiałoby wystarczyć to co byłoby pod ręką.
Nawet jak zarabiem petle na linkach czy robię z linek trapezowych od WS przetyczki chickenloopa - to tak jak wyżej..."fabrycznie" :D
Tolek

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post01 gru 2012, 09:22

:hand: Tolek bez urazy pomysl ciekawy jedyne wady jakie widze to niewiele zwiekszona srednica korka za to bardzo gladka powierzchnia i potem slabsze jego utrzymanie . Ale jesli sie sprawdza moze warto spobowac. Ja calkiem serio pisalem lekko nagrzewam korek i wciskam w srodek cos o wiekszym obwodzie niz srednica dziurki w korku .Dzialalo zawze w 100% i wyglada fabrycznie . Mozliwe ze o roznych korkach piszemy :D

Awatar użytkownika
Tolek, Koszalin
Posty: 1275
Rejestracja: 14 gru 2006, 12:26
Lokalizacja: Koszalin
Dostał piwko: 14 razy
 
Post01 gru 2012, 09:48

Piszemy o tych samych korkach....też dobre rozwiązanie z tym podgrzaniem korka.
Też miałem obawy czy koszulka wystarczy (nie będzie za cienka) - luz był spory a jednak pojedyńcza wystarczyła. Gładkość powierzchni myślę, że jest tu zaletą -(szczelność). Koszulka ściśle przylega i zachowuje oryginalne karbowanie korka, które zapewnia trzymanie go w wentylu.
Pozdrawiam. Tolek :thumb:

Awatar użytkownika
FilipN
Posty: 801
Rejestracja: 05 sie 2008, 11:08
Lokalizacja: Warszawa/Jastrzębia Góra
Postawił piwka: 68 razy
Dostał piwko: 77 razy
 
Post01 gru 2012, 11:58

podgrzewanie w gorącej wodzie i rozpychanie korka na ciepło - stary patent, sprawdzony, działa :)

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post02 gru 2012, 21:13

najprosciej tasma teflonowa za 1,50zl owinac kilka razy i na wode

andrzejpe
Posty: 61
Rejestracja: 06 lut 2012, 15:46
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
 
Post12 gru 2012, 11:38

poslinic korek przed zatkaniem :thumbsup:

Awatar użytkownika
Tolek, Koszalin
Posty: 1275
Rejestracja: 14 gru 2006, 12:26
Lokalizacja: Koszalin
Dostał piwko: 14 razy
 
Post11 sty 2013, 17:49

Ślina, rzeczywiście pomoże (także tu) ale tylko przy wkładaniu zbyt ciasnego (np. nowego korka) :thumb:
Pozdrawiam. Tolek


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron