Linki do kite

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
przemjas
Posty: 2566
Rejestracja: 21 lis 2006, 13:54
Deska: SU-2 Prorider
Latawiec: SS RPM 10m
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 18 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 cze 2007, 16:13

jakie właściwości powinna mieć linka do kite?
chodzi mi o grubość, materiał, najodpowiedniejsza długość itp
wszystko na temat linek
z góry dzięki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
shefix
Posty: 140
Rejestracja: 17 wrz 2006, 21:58
Kontaktowanie:
 
Post14 cze 2007, 19:57

wytrzymałe - jak dla mnie 250 kg do kite to minimum powinna być NIEROZCIĄGLIWA
co do długości najlepiej dobierać pod kite standard 24-27m (ja do north vegas 10 urzywam 27m im dłuższe linki tym latawiec wyzej i szybciej lata dając dlatego więcej mocy a grubość jak najcieńsze żeby stawiały mniej oporów dobrze jest kiedy linki są sztywne bo mniej się plączą

Awatar użytkownika
przemjas
Posty: 2566
Rejestracja: 21 lis 2006, 13:54
Deska: SU-2 Prorider
Latawiec: SS RPM 10m
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 18 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 cze 2007, 19:58

a moze masz jakies namiary na sklepik z linkami??

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post14 cze 2007, 20:34

magiczna nazwa DYNEMA :)

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post15 cze 2007, 07:47

shefix pisze: im dłuższe linki tym latawiec wyzej i szybciej lata dając dlatego więcej mocy


tutaj to bym podyskutował :think:

po mojemu latawiec zawsze lata tak samo - tylko odczucie raidera jest inne (testowałem 12.5-25-37,5)

- na krótszych linkach odczuwalnie mniejsza moc, latawiec (zadje się być) szybszy
- na dłuższych przy machaniu kitem fajniej dłużej się czuje powera - jak się nie macha to nie robi róznicy (ale zajefajnie trzyma w powietrzu długo)

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 cze 2007, 12:30

shefix pisze:...im dłuższe linki tym latawiec wyzej i szybciej lata dając dlatego więcej mocy ...


że przy dłuższych linkach kite lata wyżej - to się "powiedzmy" i zgodzę :wink:

ale że reaguje szybciej - to już absolutnie nie :idea:

załóż linki ponad 40m długie - to bedziesz musiał sie od nowa uczyć pływac, tak WOLNE są reakcje kajta na ruchy barem, serio :idea:
jak jużgo rozpędzisz - to faktycznie "bujnięty" po większym łuku - szarpnie mocniej - ale wiele w tego nie zyskamy
linki po porstu mają swoją OPTYMALNA długość - do "normalnego" pływania około 24-27 max 30 metrów i styka :idea:

pozdro

Awatar użytkownika
shefix
Posty: 140
Rejestracja: 17 wrz 2006, 21:58
Kontaktowanie:
 
Post15 cze 2007, 14:08

Ziomek. pisze:
shefix pisze:...im dłuższe linki tym latawiec wyzej i szybciej lata dając dlatego więcej mocy ...


że przy dłuższych linkach kite lata wyżej - to się "powiedzmy" i zgodzę :wink:

ale że reaguje szybciej - to już absolutnie nie :idea:


pozdro

nie chodziło mi o szybkość reakcji ale o prędkość przelotową jest tak bo latawiem ma większy zakres latania - wynika to z aerodynamiki

Awatar użytkownika
przemjas
Posty: 2566
Rejestracja: 21 lis 2006, 13:54
Deska: SU-2 Prorider
Latawiec: SS RPM 10m
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 18 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 cze 2007, 14:15

zaraz rozpeta sie burza :)

dobra długość znamy: 24-27m
nierozciagliwa
wytrzymałość minimum 250kg

chyba wystarczy mi to.

dzieki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post18 cze 2007, 09:09

shefix pisze:nie chodziło mi o szybkość reakcji ale o prędkość przelotową jest tak bo latawiem ma większy zakres latania - wynika to z aerodynamiki


pomieszajmy dalej w tej szklance.

jak to szybciej lata z lewej do prawej :think: ?
po mojemu nie było różnicy, a używałem linek takich jak pisałem wyżej nawet powiem że "WYDAWAŁO" mi sie że trwa to strasznie długo.
A jeżeli o aerodynamike chodzi to:
Co dzieje się z latawcem, że na długich linkach przyspiesza?
Zmienia mu się budowa czy jak?
Rozpędza się lepiej?

serio nie wiem :roll:

sławuś
Posty: 430
Rejestracja: 05 wrz 2006, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post18 cze 2007, 09:18

zgred pisze:
shefix pisze:nie chodziło mi o szybkość reakcji ale o prędkość przelotową jest tak bo latawiem ma większy zakres latania - wynika to z aerodynamiki


pomieszajmy dalej w tej szklance.

jak to szybciej lata z lewej do prawej :think: ?
po mojemu nie było różnicy, a używałem linek takich jak pisałem wyżej nawet powiem że "WYDAWAŁO" mi sie że trwa to strasznie długo.
A jeżeli o aerodynamike chodzi to:
Co dzieje się z latawcem, że na długich linkach przyspiesza?
Zmienia mu się budowa czy jak?
Rozpędza się lepiej?

serio nie wiem :roll:


Po prostu dłużej się utrzymują wysokie koty natarcia, dlatego sprawia wrażenie szybszego. Przy 20m linkach zakłądając żę zaczynamy obserwacje od środka power zone kajt szybciej z nigo wyjdzie niż na 30m. Im dłuższe linki tym "wolniej" zmienia się kont natarcia i wolniej latawiec opuszcza poszczególne strefy najwyższych mocy przez co przyśpiesza

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 cze 2007, 16:26

shefix pisze:nie chodziło mi o szybkość reakcji ale o prędkość przelotową jest tak bo latawiem ma większy zakres latania - wynika to z aerodynamiki


to może być prawda :idea: ... do pewnych granic :idea: :idea:
i faktycznie wynika to min z tego
że rozpędza sie po wiekszym oknie wiatrowym..
zanim go zahamujemy kierując w drugą stronę

tylko muł bedzie taaaki :? że co nam po tym :idea: :?:

porównanie sytuacji z linkami doskonale obrazuje przyspieszanie aut z silnikami benzynowymi i tdi :idea:

- KTÓRE auto przyspieszy szybciej (krótkie linki) i/lub :idea: osiągnie większą prędkość max (dłuższe linki) :idea:

benzynowe Turbo - 150 KM / 220 NM
czy moze tdi - 130 KM / 300 NM :wink:

..i dlaczego :idea:
oraz: po co nam większa szybkość przelotowa kajta :roll: :idea:

pozdro

Awatar użytkownika
przemekskowron
Posty: 1150
Rejestracja: 07 wrz 2006, 19:25
Deska: -SharkENERGY-
Latawiec: -SharkENERGY-
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 cze 2007, 19:09

I zatkało wszystkich :D :D :D :lol: :lol: :wink: zero zmotoryzowanych :wink: :wink:

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post19 cze 2007, 09:06

przemekskowron pisze:I zatkało wszystkich :D :D :D :lol: :lol: :wink: zero zmotoryzowanych :wink: :wink:


moja omega wyczesała by i jedno i drugie ;)

a w fotel wciska moment a nie koniki (no i ciekaw jestem skąd te dane 130KM i cholewa 300Nm spore rozbieżności ale... ja tam się nie znam ja tylko wciskam :hand: :)

to ja bym obstawiał przy tych danych że diesel się szybciej pobuja bo i Nm więcej
ale Vmax to osiągnie benzyna lepsze bo i koników więcej.

tylko nie uwzględniamy nic poza tymi 2 danymi.

Bo jak bena wsadzimy w pudełko od zapałek a diesla w czołg to nie bedzie juz tak wesoło :)

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post19 cze 2007, 09:56

zgred pisze:
a w fotel wciska moment a nie koniki (no i ciekaw jestem skąd te dane 130KM i cholewa 300Nm spore rozbieżności ale... ja tam się nie znam ja tylko wciskam :hand: :)


to są standardowe dane NM dla silnika tdi :idea:

zgred pisze:to ja bym obstawiał przy tych danych że diesel się szybciej pobuja bo i Nm więcej
ale Vmax to osiągnie benzyna lepsze bo i koników więcej.


to dobrze byś obstawiał :wink:

zgred pisze:tylko nie uwzględniamy nic poza tymi 2 danymi.



oczywiście dla porówania w takich samych modelach aut, a otej samej skrzyni, masie itd :idea:


dobra - zejdźmy z tematu - bo to nie to forum :wink:
przykład tylko miał być :idea:

pozdro

yanosik
Posty: 3075
Rejestracja: 22 gru 2006, 22:16
Deska: DaMystery
Latawiec: Twister
Lokalizacja: HelZatokaŻnin
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post30 cze 2007, 17:45

...może tam w górze lepiej wieje ??? :wink:


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości