Naish Torch problem z powerem latawca

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Daw
Posty: 17
Rejestracja: 16 wrz 2012, 18:49
 
Post03 paź 2012, 22:35

Witam,
niedawno zakupilem zestaw torchów i mam problem z jednym latawcem, konkretnie z torchem z 2011 roku rozmiar 12.otóż gdy plywam i wypinam sie unhooked latawiec "zamyka sie" i traci moc i spada na wode. próbowalem już z różnymi barami (2011 i 2013) oraz z przepinaniem dlugości linek zewnetrznych, ale to nic nie daje. Jedynie jak latawiec jest wystarczajaco zdepowerowany to moge sie wypiac. Czy ktoś potrafi mi coś doradzic, może środkowe linki są zbyt długie?

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2012, 08:20

Daw pisze:Witam,
niedawno zakupilem zestaw torchów i mam problem z jednym latawcem, konkretnie z torchem z 2011 roku rozmiar 12.otóż gdy plywam i wypinam sie unhooked latawiec "zamyka sie" i traci moc i spada na wode. próbowalem już z różnymi barami (2011 i 2013) oraz z przepinaniem dlugości linek zewnetrznych, ale to nic nie daje. Jedynie jak latawiec jest wystarczajaco zdepowerowany to moge sie wypiac. Czy ktoś potrafi mi coś doradzic, może środkowe linki są zbyt długie?


Opis sugeruje za krótkie "tylne" linki, sterujące.To typowe zachowanie latawca przy grubo za krótkich sterówkach[ no oko oceniam ~ 20-25cm]

Dołącz sobie do latawca przedłużki z porządnej, nierozciągliwej linki żeglarskiej, zawiąż na niej kilka supełków i trymuj latawiec dopóki nie będzie zachowywał się ok.

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2012, 08:27

Sprawdź też długość piątej linki, bo w Torchach 2011 podobno były problemy z długością Nose Line, a skoro na różnych barach to samo to bym tam szukał problemu.

kalikuba
Posty: 210
Rejestracja: 13 lip 2006, 08:18
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2012, 13:35

Daw pisze:Jedynie jak latawiec jest wystarczajaco zdepowerowany to moge sie wypiac.
i tak to wlasnie dziala. trymuj latawiec tak zebys plywal z barem odsunietym od czikena jakies 10-15cm. wtedy powinno byc dobrze na wypieciu. a jak brakuje mocy to sie bardziej rozpedz.

Daw
Posty: 17
Rejestracja: 16 wrz 2012, 18:49
 
Post06 paź 2012, 11:01

tyle, że w innych rozmiarach nie musze trymowac latawca, plywalem już na kilku rożnych torchach i na fuelach i ani razu nie mialem takiej sytuacji jak tutaj. Zauważyłem, że wewnętrzne linki przy latawcu są w 12 dłuższe niż w innych rozmiarach. Ponieważ kupiłem latawiec używany, to pewnie ktoś majstrował przy ustawieniach, przepne krótsze linki z innego rozmiaru i powiem jak wyniki.

kalikuba
Posty: 210
Rejestracja: 13 lip 2006, 08:18
Kontaktowanie:
 
Post06 paź 2012, 22:34

Moze ten ktos mial za krotkie przednie linki... :)

Awatar użytkownika
adrianex
Posty: 28
Rejestracja: 16 maja 2010, 17:05
Lokalizacja: Dublin
Kontaktowanie:
 
Post23 lis 2012, 21:14

Przepada mi czesto torch 2011 krawedzia w dol,(wyglada to jakby ktos wylaczal nagle wiatr) eksperymentuje z dlugoscia piatej linki bo podobno tam jest problem w tym roczniku. Ale nie mam tez stopera za barem,i ostatnio zauwazylem ze kajt ma tendencje do przepadania jak odpuszcze bar do konca.
Pytanie: czy brak bloczka i odpuszczenia za bardzo baru moze miec wplyw na takie zachowanie latawca?

kalikuba
Posty: 210
Rejestracja: 13 lip 2006, 08:18
Kontaktowanie:
 
Post23 lis 2012, 21:23

moze 5 linka jest za krotka i "sciaga" krawedz natarcia w dol. latawiec bedzie tez wtedy taki troche splaszczony. sprobuj wydluzyc kilka centymetrow.

Awatar użytkownika
adrianex
Posty: 28
Rejestracja: 16 maja 2010, 17:05
Lokalizacja: Dublin
Kontaktowanie:
 
Post23 lis 2012, 22:09

5 linka jest tej samej dlugosci co 2 nosne czyli ok,moze problem z ta przy latawcu.Dzisiaj wlasnie dodalem przedluzenie ok 30 cm linki z kilkoma supelkami i bede przepinal i sprawdzal co i jak.
Ps.Czy moze ktos wytlumaczyc dokladnie co znaczy ze kajt jest "oversheeted" ?

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 lis 2012, 22:20

adrianex pisze:5 linka jest tej samej dlugosci co 2 nosne czyli ok,moze problem z ta przy latawcu.Dzisiaj wlasnie dodalem przedluzenie ok 30 cm linki z kilkoma supelkami i bede przepinal i sprawdzal co i jak.
Ps.Czy moze ktos wytlumaczyc dokladnie co znaczy ze kajt jest "oversheeted" ?


W Polsce się mówi "przebrany". Zwykle oznacza to za krótkie linki sterujące. Sytuacja w powietrzu wygląda tak, że uszy latawca są za bardzo ściągnięte i latawiec zaczyna spadać, najczęściej krawędzią spływu do wody (tzw. backstall).

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 lis 2012, 02:30

Daw pisze: Jedynie jak latawiec jest wystarczajaco zdepowerowany to moge sie wypiac. Czy ktoś potrafi mi coś doradzic, może środkowe linki są zbyt długie?


Wszystko się zgadza. Depowerowanie do wypięcia to standard. (Jak jest wiatr.)
Jak zwiększasz rozmiar latawca, to nie zmieniasz faktu, że wiatru jest mało, a wtedy najłatwiej przebrać latawiec.
A piąta linka to ewentualnie też. A skoro bary zmieniałeś, to przy tubie czegoś brakuje, lub jest za dużo.
Czasami wystarczy 5cm wte albo wewte.
Środkowe pozostaw. Możesz przedłużyć sterujące ewentualnie.

kowalm
Posty: 1627
Rejestracja: 07 sty 2008, 19:03
Lokalizacja: Chałupy 6, KITE.PL
Dostał piwko: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 lis 2012, 04:07

adrianex pisze:
Pytanie: czy brak bloczka i odpuszczenia za bardzo baru moze miec wplyw na takie zachowanie latawca?

Hej,

Jeśli przepada Ci w ten sposób stojąc na krawędzi okna przez chwile nieruchomo, przy mocno odpuszczonym barze to tu można doszukiwać się problemu. Dorób stopperballa, albo oryginalny, albo coś wymyślisz ;)


A jeżeli chodzi o trymowanie samo w sobie, ja zawsze staram się nie kombinować, na zasadzie trochę dodam tu, trochę odejmę tam...

Czyli od początku do końca tak jak powinno być - sprawdź czy pigtails'y (linki do których podłączasz linki główne i sterujące przy latawcu) są względnie krótkie i wyglądają na oryginalne, jeśli tak to znajdź sobie jakiś haczyk, gwóźdź w ścianie, cokolwiek o co będziesz mógł zaczepić linki i wytrymuj linki na "0"*, natomiast z długością 5linki... proponuje pokombinować tak żeby działało ;) powinna być generalnie lekko napięta.

*podłączasz linki główne i sterujące do ww. haczyka, i ustawiasz sobie ich długość tak, żeby na zaciągniętym na maxa barze, odpuszczonym na full mocy trymerze wszystkie te cztery linki były równe

Jeśli chodzi o przebrany latawiec (sheet in, sheet out to przyciągnięty i odpuszczony bar, więc podejrzewam że oversheeted znaczy przebrany - sterówki za krótkie), najłatwiej rozpoznać to po tym, że jak zaciągniesz na chwile na maxa bar, na krawędzi okna wiatrowego, latawiec nieruchomo:
-mając mocy wystarczająco żeby płynąć, ew. ostrzyć latawiec zacznie Tobie przepadać do tyłu
-mając troszkę więcej mocy, przy zaciągnięciu na maxa baru płynąc, latawiec cofnie się ZNACZNIE w strone power zone, możesz nawet stracić moc.
-dodatkowo w torchu, jak jest przebrany i zaciągniesz na maxa bar ewidentnie widać jak rogi latawc "zaginają się"

Pozdro

Awatar użytkownika
rolmigo
Posty: 403
Rejestracja: 03 lut 2009, 19:00
Deska: f-one
Latawiec: torch/rebel
Lokalizacja: kunice
Dostał piwko: 12 razy
 
Post24 lis 2012, 07:56

jeśli za bardzo skrócisz 5linkę w Torczu będzie on ciężki na barze, latawiec się wypłaszcza i przypomina bardziej konstrukcję BOW. kombinowałem takie ustawienia jak próbowałem wykrzesać z niego więcej mocy, ale bez powalających efektów.
mam kilka Torczy od '05 do '09 i do każdego muszę inaczej ustawiać bar (długości sterówek): np:
w '05 i '09 mam dołożone do baru pigi ok 20-30cm
'08 lata na barze bez tych przedłużek.
na drugim barze mam dość dużą możliwość regulacji na sterówkach przy drążku i wystarczy przesunąć na supełkach.

ale swoją drogą co nerwów mnie to kosztowało jak kupiłem sobie fajną latawkę a ona nie chciała latać na oryginalnym barze.... :evil: już nawet był wystawiony na sprzedaż, ale przy robieniu zdjęć do ogłoszenia znalazłem te przedłużki przy barze pod pływakami.

Awatar użytkownika
adrianex
Posty: 28
Rejestracja: 16 maja 2010, 17:05
Lokalizacja: Dublin
Kontaktowanie:
 
Post24 lis 2012, 19:07

Co z tymi torchami ze kazdego trzeba inaczej ustawiac?... mierzylem linki baru i sterujace sa ok 4cm krotsze niz srodkowe,z tym ze kajt mi sie nie cofa do okna jak sie wypne. Pigi maja po ok 5cm sterowki i 20cm nosne i wygladaja na fabryczne wiec nie wiem czy tam cos mieszac.Zobacze z tym bloczkiem i lekko wydluze piata bo wyglada to tak jakby latawiec dostawal czasami wiatru od gory bedac na krawedzi okna dlatego spada krawedzia natarcia..
Wielki dzieki za rady anyway :thumbsup:

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 lis 2012, 21:14

adrianex pisze: lekko wydluze piata bo wyglada to tak jakby latawiec dostawal czasami wiatru od gory bedac na krawedzi okna dlatego spada krawedzia natarcia..
:


..tak właśnie zrób; spotkałem się z takim zachowanie kitka ze sporo za krótką 5 linką, choć wiadomo, każda konstrukcja ma swoje indywidualne... kaprysy, to jednak wiele zasad jest wspólnych dla wszystkich latawców :arrow:

tak, czy inaczej grubo jest coś spier@#$%#&, jak latawiec dostaje "lewego" wiatru od góry :roll:


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości