Trymowanie baru 5-cio linkowego

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
zojsan
Posty: 1194
Rejestracja: 18 maja 2013, 07:32
Deska: SU-2, SPLEENE Door
Latawiec: Cabrinha FX 7.10.14
Lokalizacja: Lubelskie
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 33 razy
 
Post16 lip 2014, 20:56

Witam
Proszę o podpowiedź czy zasada
"wszystkie linki równe przy zaciągniętym barze i odpuszczonym trymerze"
dotyczy również baru pięciolinkowego (dokładnie chodzi mi o bar OZONEa 2008)
Piąta linka u mnie jest krótsza od pozostałych linek mocy o jakieś 98 cm ale wyczaiłem że koniec uzdy piątej linki przy latawcu ma przedłużenie o właśnie taką długość. Wygląda to na oryginalny wymysł ale nie jestem pewny.
Wyciągnęły mi się linki mocy i nie wiem jak to ugryźć bo piąta linka jest równa z linkami mocy (biorąc pod uwagę tą przedłużkę przy latawcu) dopiero po zaciągnięciu trymera na max.
POMOŻECIE!!! :?: :?: :?:

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post17 lip 2014, 15:18

siema przy ozonach z 2008 roku środkowa ( 5ta linka ) jest krótsza o około metr ( dokładnie nie mierzyłem ) - długość ta wynika z wydłużonej piątej linki w uprzęży . Wszystko jest OK.

Ja w swoim i znajomych edku 2008 zawsze skracam 2-3węzełkami linki sterowe. Dzięki temu ma zdecydowanie większego kopa i w dalszym ciągu nie lata tyłem :) - oczywiście biorę pod uwagę na maksa odpuszczoną taśmę depowera i na maksa zaciągnięte taśmy przy końcach baru. :)
Śmiało

edit - jak to linki mocy równe z piątą linką ? o metr Ci się wyciągnęły ? - nie ma takiej możliwości.
Opisz dokładnie co się dzieje

zojsan
Posty: 1194
Rejestracja: 18 maja 2013, 07:32
Deska: SU-2, SPLEENE Door
Latawiec: Cabrinha FX 7.10.14
Lokalizacja: Lubelskie
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 33 razy
 
Post17 lip 2014, 16:55

u mnie też jest krótsza o 98 cm ale gdyby teoretycznie przenieść tą przedłużkę z latawca na 5 linkę baru miały by być równe.
I czy wtedy zasada
"wszystkie linki równe przy zaciągniętym barze i odpuszczonym trymerze"
dotyczy również baru ozonea.

Chodzi mi o to że piąta linka przy depowerowaniu skraca się szybciej od pozostałych linek mocy (zasada bloczka)
I u mnie równają(dodając wteorii długość przedłużki przy latawcu) się wszystkie trzy linki dopiero po całkowitym depowerze.
Gdy depower jest odpuszczony 5 linka jest dłuższa o jakieś 15 cm

Czy jest jakaś oficjalna wersja trymowania baru OZONEa

Nie wiem czy teraz wyjaśniłem problem :D

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 lip 2014, 11:34

tak ma być :) - latawka zmienia swoją charakterystykę w zależności od poziomu zdepowerowania. Zawsze możesz przerzucić na drugi węzełek środkową. :)

zojsan
Posty: 1194
Rejestracja: 18 maja 2013, 07:32
Deska: SU-2, SPLEENE Door
Latawiec: Cabrinha FX 7.10.14
Lokalizacja: Lubelskie
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 33 razy
 
Post18 lip 2014, 21:03

co da przełożenie na drugi węzełek tylko piątej linki?
lub odwrotnie...
wypowiedz się więcej o swoich doświadczeniach z węzełkami.
Chcę poeksperymentować z ustawieniami i muszę wiedzieć jakie jest oryginalne, fabryczne ustawienie żeby od niego zacząć zabawę
Czyli reasumując pierwotne pytanie...
"wszystkie linki równe(oprócz piątej bo ta jest 98 cm krótsza) przy zaciągniętym barze i odpuszczonym trymerze"
CZY TAK :?: :?: :?:
Tylko martwi mnie te 98 cm bo nie wiem czy tyle ma być czy tyle jest po wyciągnięciu

Czy producent podaje gdzieś takie dane :?:

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 lip 2014, 09:18

najlepiej sprawdź metoda prób i błędów tzn: zobacz jak latawiec zachowuje się w zenicie - sprawdź na ile możesz zaciągnąć sterówki zanim latawiec zacznie latać tyłem. - druga sprawa to profil - jeśli uprząż jest równomiernie naciągnięta i latawiec trzyma swój łukowaty kształt - jest OK - jeśli natomiast szmatka załamuje się na środku w Twoją stronę - piąta linka jest zbyt mocno naciągnięta. ( Takie coś głównie dotyczy standardowych pięciolinkowców ) w naszych ozonach piąta łączy się z całą uprzężą i w miarę równomiernie rozkłada profil latawca nawet przy ciągnięciu tylko za nią - jednak małe różnice widać. Zapnij na ostatni węzełek i sprawdzaj dalej.


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości