Fakty i mity ; OZONE 2008

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post12 sie 2008, 14:31

Smokie pisze:A jadłeś kiedyś kiełbe " na teście " ?? :lol: :lol: :lol:

Czy za kase ?? :lol: :lol:

To chyba anologiczna sytuacja jak za friko jest ;)




..co chwilę tu grilla mamy:idea:
zbyt często nie jadam :wink: nawet jak karkówkę z tzatikami serwują :wink:

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post12 sie 2008, 21:17

.. a odstawiając na chwilkę :wink: tematy "kulinarne" :roll: , A TAKŻE całą wcześniejszą napier..alankę słowną ,[ w której za żadne skarby świata nie będę brał udziału] :arrow:[ jest mi to ideowo OBCE :wink: ,nie mam w sobie instynktu zabójcy :wink: , WOLĘ cieszyć pływaniem , niż "szczykać" jadem wokół siebie i TYLE :lol: ]

..... powróćmy na chwilkę do TEMATU [choć jestem pewien ,że nie na długo :wink: ] ,

CZYTAM TU jakies dziwne " historie" o podłączaniu leasha do piątej linki :roll: :roll: nigdy w OZONE nie było podłączenia leasha do piątej linki , ZAWSZE leasha podłącza sie do LINKI NOŚNEJ tzw flagout'a :!: :!: :!: TO USTAWIENIE FABRYCZNE i nie należy przy tym "kombinować " :arrow:

Piąta linka w OZONE pełni "TYLKO" rolę konstrukcyjną [ podpiera krawędź natarcia w kilku punktach ,zapewniając tym samym stabilność latawca w trudnych warunkach] ,



..druga opcja to podpiecie leasha :arrow: do chickenloopa

..wszystko ładnie i czytelnie mamy wyjaśnione i pokazane na filmiku:

http://www.flyozone.com/kitesurf/en/downloads/videos/v2008/_37091/


pozdro M.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, 14:47 przez GURU 10.5, łącznie zmieniany 1 raz.

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sie 2008, 14:04

a to przepraszam :idea: że z własnej ignorancji, niewiedzy oraz nieznajomości nazewnictwa
mianowałem "FLAGOUT'a" czy jak go tam sobie nazwali PIĄTĄ LINKĄ :idea:
dając powód do jakże "krótkiej" reprymendy :wink:

..jakby nie liczyć Ozone ZAWSZE miał 5 linek , ze wszystkimi tego negatywnymi konsekwencjami, o których pisano równiez w tym topiku, więc nie ma co "szczykać jadem" ponownie..

pozdro Z.

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sie 2008, 14:34

Czekaj czekaj ale jakie są tego negatywne konsekwencje ?? Bo piszesz, na samym początku, ze jest problem jak ci się latawiec przewinie. Akurat dzięki temu ze w Ozonie jest jeszcze linka poprzeczna miedzy tipami 5 linka nie owija się wokół latawca tylko ześlizguje się po tej właśnie lince i bez problemu można latawiec odpalić. Nie miałem jeszcze ani razu sytuacji żebym go nie odpalił. A jak latawiec się przewinie to raczej rzadko obejdzie się bez pomocy drugiej osoby już po wystartowaniu z przeplatanymi linkami (i mowie tu o przeciętnym użytkowniku jakiekolwiek latawca).

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sie 2008, 14:57

Smokie pisze: Nie miałem jeszcze ani razu sytuacji żebym go nie odpalił.




a ja miałem wiele razy :idea:
w tym raz SAM mi pomagałeś, przewijjąc ręcznie latawiec, na środku Zatoki :idea: :wink:
podczas naszej dwuosobowej wycieczki na Rewę
bez żadnego telefonu po rescue,
szczerze mówiąc gdyby nie Twoja pomoc
dłuuuugi kraul by mnie czekał.. nie wiem czy z kajtem bym da radę wrócić..

nie jestem odosobniony
wystarczy przeczytać ten tylko topik..


pozdro

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sie 2008, 15:00

To był Edge 07 ;) nie 08 :) Pozatym nigdzie nie napisalem ze to sie nie moze zdarzyc, tak samo jak tyczy sie to innych latawcow :)

Twoj przypadek na Mewich byl odoosobniony i powiedzial bym w swojej klasie wybitny ;)

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sie 2008, 15:24

..tak dla pełnej jasności podaję rysunek baru z objaśnieniami :arrow:

Obrazek


- podpięcie leasha do linki nośnej [ na rys.nr 20]

http://media.flyozone.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11172&g2_serialNumber=2




- podpięcie leasha do chickenloopa [ na rys.nr 14]


Obrazek

.. i jeszcze jedna informacja , być może się komuś przyda :arrow: z moich doświadczeń wynika ,że duże rozmiary np EDGE 11 i 13 m , SPORT 13m preferują[w warunkach słabego i średniego wiatru ] skrócenie linek sterujacych na prawie max[ zostawiam 1-2cm] lub conajmniej do połowy regulacji . :!: :!: .

regulację wykonujemy ściągając taśmy na linkach sterujących [ na rys.nr 18]

..oczywiście to kwestia indywidualnych przyzwyczajeń , jednak wg mnie w takim ustawieniu te latawce po prostu lepiej "chodzą".

PS :dla ułatwienia dodam ,że swoją 9tkę EDGE II tez ściągam do ok połowy








:hand:
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, 17:59 przez GURU 10.5, łącznie zmieniany 1 raz.

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sie 2008, 17:51

Oczywiste jest ściąganie linek sterujących ponieważ jest to element depowera latawca :!: :!: :!: Jest to tak samo oczywiste jak odpuszczanie taśmy depowera przy "niedożaglowaniu" :)
System regulacji mocy we wszystkich latawcach Ozone'a w roku 2007 oraz w 2008 oparty jest o 2 elementy: Taśmę (w postaci linki z bloczkiem zaciskowym) na linkach nośnych oraz o taśmy ściągające na linkach bocznych !

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 sie 2008, 18:03

dla mnie , dla Ciebie i dla wielu jest to oczywiste, ale nie dla wszystkich [ spotkałem się z tym wiele, wiele, wiele razy ] ... dlatego spokojnie, "obrazkowo" wszystko wyjaśniam :wink:

PS: jeszcze nie umiem pisać tak dużymi literami jak Ty , ale szybko się uczę , wiec niedługo.......napiszę coś jeszcze większymi :wink: :wink: :wink:


:hand:

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post14 sie 2008, 16:37

Dodam ze przy chickenloopie jest kretlik o ktorym wiele osob nie wie

..jakby nie liczyć Ozone ZAWSZE miał 5 linek , ze wszystkimi tego negatywnymi konsekwencjami


dla ciebie negatywne dla innych pozytywne pozwalajace na takie a nie inne zachowanie latawca nieosiagalne w innych markach.

cyberdog1899
Posty: 487
Rejestracja: 16 cze 2007, 19:26
 
Post14 sie 2008, 17:49

Smokie pisze:Oczywiste jest ściąganie linek sterujących ponieważ jest to element depowera latawca :!: :!: :!:


Tak, żeby było jeszcze bardziej oczywiste - ściąganie linek sterujących powoduje wzrost mocy latawca, elementem depower'u latawca jest ich wydłużanie :wink:

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 sie 2008, 12:35

Smokie pisze:To był Edge 07 ;) nie 08 :)


a jakie to ma znaczenie?
system podpięcia linek i przewijanie latawca nie zmieniło się...

rolnik pisze:
..jakby nie liczyć Ozone ZAWSZE miał 5 linek , ze wszystkimi tego negatywnymi konsekwencjami


dla ciebie negatywne dla innych pozytywne...


w świetle przewijania latawca i problemów z restartem,
a także plątania się podczas rotacji
lub bardzo utrudnionego/niemożliwego? liszowania
trudno tu chyba pisać o "pozytywnych konsekwencjach"
to są FAKTY (wracając do tematu :idea: )


....

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 sie 2008, 15:02

Faktem jest też to że inne latawce również się plączą, przewijają etc. ;)

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 sie 2008, 10:58

Smokie pisze:Faktem jest też to że inne latawce również się plączą, przewijają etc. ;)


tego nikt nie neguje
jednak przewinięty 4 linkowiec jak wiele razy pisałem
po pierwsze lata "normalnie"
po drugie o czym też pisalem nawet w TYM topiku
jest banalnie łątwy do "odwinięcia" od strony baru..

co do plątania - jeśli założysz lisza na linkę zewnętrzną
na pewno NIC Ci się nie splącze przy liszowaniu..
..z negatywnymi konsekwencjami tego z kolei rozwiązania...

pozdro

bobek_h
Posty: 1054
Rejestracja: 29 wrz 2006, 17:59
Deska: Xenon LaLuz
Latawiec: North Neo
Lokalizacja: Jastarnia
Postawił piwka: 43 razy
Dostał piwko: 11 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 sie 2008, 17:14

Tzn. coś w tym jest ;)
Northa od 2006, Jest nie możliwe samemu przewinąć.
Natomiast ozona jeżeli wiesz w którą stronę przewinąć to zrobisz to bardzo szybko i sprawnie ;)
Na przewiniętym tez możesz popływać ale steruje w jakąś stronę gorzej, ciężej
pozdro


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości