Crossbow3

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post12 wrz 2007, 21:50

Moze ktos sie podzieli wrazeniami z jazdy na Crossbow 3 z 2008. Jak wypada w porownaniu z poprzednikami?
Slyszalem, ze lepszy niz Rebel ......i Waroo:wink:

Awatar użytkownika
SWIRUS
Posty: 992
Rejestracja: 07 sie 2006, 12:03
Lokalizacja: Sz-n
Kontaktowanie:
 
Post12 wrz 2007, 23:10

Po przesiadce z CB1 na CB3 mogę powiedzieć, że był to BARDZO TRAFNY ZAKUP.

Pzdr,
:lol:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post12 wrz 2007, 23:41

Napisz wiecej o swoich wrazeniach. Skoro jestes objezdzony na Crossbow to cenne beda Twoje wypowiedzi. Co z hangtimem, jazda na wiatr, szybkoscia skretu. kiteloopami, sila na barze, jazda unhooked? Widze, ze jakosc budowy ulegla znacznej poprawie a nic nie wiem, o wlasciwosciach "lotnych".

PS
Ciekaw jestem, czy zrobiles duzy upgrade w swoim CB1 poprzez dodanie dodatkowego bloczku na uprzezy (tak samo jak ma CB2)? Bo jesli plywales na oryginalnej wersji to teraz byle kajt bedzie dla Ciebie znacznie lzejszy w rekach.

Awatar użytkownika
SWIRUS
Posty: 992
Rejestracja: 07 sie 2006, 12:03
Lokalizacja: Sz-n
Kontaktowanie:
 
Post12 wrz 2007, 23:59

Hangtime na pewno lepszy, jazda na wiatr zdecydowanie lepsza, równiejszy ciąg, szybkość skrętu i siły na barze - :roll: :roll: raczej nie widzę większej różnicy.
Upgrade'u w CB1 nie robiłem.
O unhooked nie bede pisal bo nie ma o czym.

:D

sławuś
Posty: 430
Rejestracja: 05 wrz 2006, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post13 wrz 2007, 13:30

pływałem w rewie na cb3 pod koniec zeszłęgo miesiąca i jak dla mnie to wrażenia są 95% takie same jak na CB2, co znaczy bardzo przyjemne;D

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post13 wrz 2007, 20:05

Nie wiem na czym latal w oststnia sobote Macias ale bylismy z kumplem pod wrazeniem ciagu w gore tego latawca przy clabym w sumie wietrze.Co do wykonania to mialem w rekach latawke Swirusa i muse przyznac ze wygladal bardzo solidnie.Do tej pory nie widzialem tak szytej glownej tuby moze w koncu cabrhina przestanie strzelac.

Awatar użytkownika
SWIRUS
Posty: 992
Rejestracja: 07 sie 2006, 12:03
Lokalizacja: Sz-n
Kontaktowanie:
 
Post13 wrz 2007, 21:31

rolnik pisze:Nie wiem na czym latal w oststnia sobote Macias ale bylismy z kumplem pod wrazeniem ciagu w gore tego latawca przy clabym w sumie wietrze.Co do wykonania to mialem w rekach latawke Swirusa i muse przyznac ze wygladal bardzo solidnie.Do tej pory nie widzialem tak szytej glownej tuby moze w koncu cabrhina przestanie strzelac.


Macias też śmigał na 12 CB-3.

Pzdr,

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 wrz 2007, 08:48

Oplywalem juz CB3 wiec przedstawie tabele porownawcza w ktorej znajda sie tylko Crossbowy o wymiarze 9m. Tabela ta moze byc pomocna dla chetnych do kupienia uzywanego kajta jak rowniez dla tych, ktorzy wahaja sie czy dodac 1500 i kupic nowego CB3. Podkreslam, ze sa to moje wlasne odczucia. W tabeli znajdziecie cyferki reprezentujace oceny roznych parametrow CB2 i CB3 gdyz CB1 ma wartosc wszedzie "0" jako latawiec do ktorego porownywane sa pozostale. Wartosc 1 to 10%, 2 - 20% itd. Oczywiscie sa kategorie, ktore trudno przedstawic zmiane przez procenty, bo nie mam takich danych lub nie sposob to ujac w cyferkach(jakosc produkcji, wytrzymalosc). W takich sytuacjach w opisie znajdziecie L- lepiej, G-gorzej (tak jak gwiazdki hotelowe), 0-bez zmian. Wazna rzecz: testowany crossbow 1 ma dodane bloczki na uprzezy tak jak w CB2. Zmiany tej dokonalem, tuz po zakupie latawce i jezdzilem tak caly sezon. A propos drobna taka poprawka a zmienia tak wiele. Jesli ktos jeszcze jezdzi na CB1 to bardzo polecam dokonac tej modyfikacji.

Tabelka: Crossbow2 Crossbow3
Dolny zakres -2 +2
Gorny zakres +1 +3
Obciazenie baru 0 0
Stabilnosc +2 +4
Szybkosc skretu -2 -1
Kiteloopy -2 -1
Hangtime -1 +4
Max wysokosc -1 +3
Jazda na wiatr 0 +1
Overpower +2 +3
Jakosc latawca L L L L
Jakosc baru L L L L
Wytrzymalosc kajta 0 L L L
Podnoszenie z wody 0 0
Jazda wave -2 +2
Akcesoria (torba, etc) L L L L L

Jesli czegos jeszcze powyzej brakuje to pytajcie.
Do tego watku dodam pare tipow, ktore poprawiaja jazde i zywotnosc CB:
1. CB1 powinien miec dodany bloczek do uprzezy (opisane powyzej).
2. W CB1 usunalem zupelnie kulke override. Patent ten ulegal czesto zuzyciu czy tez uszkodzeniu. Szybko mozna zaadoptowac sie do jazdy z rekoma nonstop na barze. Poza tym brak stop kulki gwarantowalo zawsze max utrate mocy w sytuacjach awaryjnych. A zdarzylo mi sie, ze bylem przeciagniety po plazy jak strzelila mi uprzaz, zliszowalem sie i a kilka sie nie zbila. Kajt zrobil okolo 100 loopow zanim wpadl na plot a ja mialem 300m przejazdzke tylkiem po plazy!
3. W CB2 i 3 podnioslem patent override 5cm. Dzieki temu skoki sa wyzsze i wiekszy spadek mocy latawca w sytuacjach awaryjnych.
4. Do jazdy wave zupelnie zbijam patent override aby kajt nie generowal zadnej mocy skrecajac na fali.
5. W CB2 polecam dorobic neoprenowe otuliny na zatrzaski wentylow Sprintu. Po pierwsze bryty nie beda niszczone przez plastikowe krawedzie zatrzaskow. Po drugie i co najwazniejsze zatrzaski nie beda sie otwieraly podczas uderzen o wode. Istotne jest to przy kajtloopach. Z otwartymi zatrzaskami kajt traci profil przy gwaltownych skretach.
6. W CB2 i 3 przywiozano gwint pompki Cabrinhy do glownej tuby i zabezpieczono to przez waski rzep. Nie ma bardziej nic irytujacego jak sobie jezdzimy a kawalek plastiku dynda sie i obija latawiec. Dlatego wystarczy zwiazac ten patent na krotko i problem rozwiazany.
7. Warto czesto oczyscic gumke w korku glownym. Po 3 bezkolizyjnych plywaniach na CB3 powietrze schodzilo mi tak, ze po 20min kajt byl flakiem ledwo wiszacym w powietrzu. Korek i gwinty wizualnie byly czyste. Jednak po dokladnym sprawdzeniu okazalo sie ,ze pod gumka zebral sie piasek i to bylo przyczyna wycieku.
8. Jesli linki na uprzezy i barze wyraznie sa juz uzywane obracam je koncami i wowczas wycieraja sie w innym miejscu.
9. Wszystkie linki traktuje sexwaxem. A szczegolnie warto woskowac linki pracujace na bloczkach.

PS.
Informacja dla tych co narzekaja, ze Cabrinha wprowadza coraz bardziej rozbudowana uprzaz. W CB3 faktycznie dodano co nie co ale dzieki temu przy peknieciu linki na bloczku (czego nigdy nie mozna wykluczyc) kajt nie robi loopow! Mozna wrocic nawet bezpiecznie do brzegu i dokonac naprawy.

Awatar użytkownika
Kisiel
Posty: 804
Rejestracja: 04 gru 2006, 23:52
Deska: CzaplaKiteboards :D
Latawiec: North/Cabrinha/Flysurfer
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 14 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 wrz 2007, 11:26

3. W CB2 i 3 podnioslem patent override 5cm. Dzieki temu skoki sa wyzsze i wiekszy spadek mocy latawca w sytuacjach awaryjnych.



dlaczego skoki sa wyzsze po takiej operacji :?: :?:

Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post23 wrz 2007, 12:11

Kisiel pisze:3. W CB2 i 3 podnioslem patent override 5cm. Dzieki temu skoki sa wyzsze i wiekszy spadek mocy latawca w sytuacjach awaryjnych.



dlaczego skoki sa wyzsze po takiej operacji :?: :?:


na pełnym speedie można przed skokiem bardziej odpuscic moc aby mocniej
zoaostrzyc do wiekszego wybicia...

ale czy aby napewno nie jest on oryginalnie na wystarczajacej pozycji ?

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 wrz 2007, 14:46

na pełnym speedie można przed skokiem bardziej odpuscic moc aby mocniej
zoaostrzyc do wiekszego wybicia...


Dokladnie tak i dodatkowo dzieki zmniejszonej mocy tuz przed wyostrzeniem kajt moze cofnac sie bardziej w oknie i jednoczesnie nie wyrywa zawodnika do gory. Czyli mamy tutaj sytuacje, kiedy ulamek sekundy przed wybiciem rider jedzie max ostro na wiatr a tymczasem kajt odlatuje w przeciwna strone. Wowczas nastepuje zaciagniecie baru i jestescie windowani na pulapy wczesniej przez was nie ogladane. Timing!!!! Obejrzyjcie sobie filmiki Shina lub Crazy Horsa jak skacza na Cabrinhach.

Co do fabrycznego ustawienia overridu: jest to przecietne ustawienie dla przecietnego zawodnika. Nie bojcie sie tym experymentowac. Jednak nie polecalbym nigdy zaciskania overridu na max chyba, ze chwilowo, bo ktos chce trenowac deadmena.
Generalnie sila zacisku powinna byc proporcjonalnie wieksza im override ustawiony jest dalej od baru. Chodzi o to by puszczajac bar w celu odkrecenia linek nie zerwac patentu.
Moje ulubione ustawienie jest uniwersalne dla wszystkich rozmiarow: override przesuniety o 5cm do gory i na ustawione jest 3 zabek. Plywajac na morzu zbijam override i jezdze bez tego patentu. Plusy sa takie, ze gdy cos nie wyjdzie np przy kajtloopie to kajt spada wolniej do wody i mamy wiecej czasu na unikniecie kajt wodowania. Wazne w strefie przyboju :!: W ten sposob plywa sie dluzej, kajta nie trzeba cerowac no i jego wartosc do odpsprzedazy jest nadal wysoka

Jak wyglada kajt po mlynku w przyboju mozna obejrzec w watku: Testowanie serwisu naprawczego CrazyHorse

Awatar użytkownika
sdareks
Posty: 492
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:40
Lokalizacja: Wieden
Kontaktowanie:
 
Post23 wrz 2007, 21:46

BraCuru pisze:Ciekaw jestem, czy zrobiles duzy upgrade w swoim CB1 poprzez dodanie dodatkowego bloczku na uprzezy (tak samo jak ma CB2)? Bo jesli plywales na oryginalnej wersji to teraz byle kajt bedzie dla Ciebie znacznie lzejszy w rekach.


Czyli glowna zaleta tego upgradeu to mniejsze sily na barze?
Myslalem o tym upgradzie, mam nawet dokladna instrukcje jak to zrobic.
Ale facet w sklepie gdzie chcialem kupic bloczki odradzil mi to. Jak zobaczyl co chce zrobic, to stwierdzil, ze bedzie to mialo taki wplyw na kajta, ze kietloopy beda mialy tendencyjnie wieksza srednice.
Zgadzasz sie z tym po wlasnych doswiadczeniach? Generlanie facio odradzil mi przerabianie kajta... No i nie zrobilem tego…

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2007, 00:32

Jak zobaczyl co chce zrobic, to stwierdzil, ze bedzie to mialo taki wplyw na kajta, ze kietloopy beda mialy tendencyjnie wieksza srednice.
Zgadzasz sie z tym po wlasnych doswiadczeniach? Generlanie facio odradzil mi przerabianie kajta... No i nie zrobilem tego...


No nie....... Wrecz przeciwnie, bo kajt jest delikatnie szybszy w skretach :!: Przy 9m jest to ledwo zauwazalne ale jest. Zaloz bloczki do CB1 16m a zobaczysz rzeczywista roznice w predkosci skretu:shock: :shock: :shock:
Nie wahaj sie i koniecznie sprobuj :!:
Jesli sie zdecydujesz to pamietaj, aby zachowac oryginalne dlugosci poszczegolnych elementow uprzezy. Ja zrobilem tak, ze na poczatku odmierzylem sobie dlugosci linkami , ktore opisalem i zachowalem jako wzorzec. Nastepnie zrobilem poprawke na jednym boku latawca i porownalem to z symetrycznym drugim bokiem. Po czym poprawilem druga strone. Aha, warto uzyc dobrej linki na ktorej pracuje bloczek. Nie warto uzywac oryginalnych 2mm linek Cabrinhy, bo sie szybko przecieraja. Nie warto rowniez uzywac kevlarowych linek, bo one maja tendencje do zuzycia niewidocznego dla golego oka. Jest to bardzo niebezpieczne. W sumie osobiscie wymienilem kilkanascie linek. Najlepiej sprawdzaja sie linki Cabrinhy, ktore przechodza przez bloczki przy barze! Do tej pory nie pekla mi ani jedna. Zwroc uwage, ze dopiero CB3 ma ten rodzaj linek na uprzezy. A ja juz stosowalem to na CB1 dwa lata temu 8) Testowalem tez plaskie trwale woskowane linki zeglarskie 4mm. Zadnego zuzycia :!: lecz trudno zabezpieczalo sie koncowki.
Dodam jeszcze, ze nie trzeba wymieniac calego elementu uprzezy, ktory moze miec 200cm dlugosci. Lepiej wymienic tylko odcinek, na ktorym pracuje bloczek - max 40cm. Tak jak jest na CB2 i 3. Jest to bardzo praktyczne, tansze i upraszcza wymiane. W takim wariancie wymiana linki pod bloczkiem to 15min roboty!
Nie trzeba byc Slodowym aby to zrobic. W sumie pierwsza wymiana zajmie Ci 1,5h czasu.
Powodzenia - bo warto.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2007, 11:07

A dla leniwych dolaczam wspomniane zdjecie:
Obrazek

Awatar użytkownika
sdareks
Posty: 492
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:40
Lokalizacja: Wieden
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2007, 21:21

BraCuru pisze:Powodzenia - bo warto.


BraCuru, dzieki za szczegolowy opis.
Zeby tak do konca byc pewnym, ze mowimy o tej samej przerobce, masz na mysli ta przerobke z fotek?
Sorry za szczegolowe pytania, ale jestem generalnie wzrokowcem :D

Old Bridle Setup
Obrazek
Seperate the necessary bridle pieces and measure new required bridle line length
Obrazek
Fit new bridle replacement section and pulley then reattach bridle components.
Obrazek


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości