nowy latawiec PL Charger! fotki z testu !!!

Buggy, Mountainboard, Powerkiting, Dirtsurfer i inne lądowe cuda.
Awatar użytkownika
fando
Posty: 564
Rejestracja: 02 lut 2007, 21:55
Latawiec: PLYNN
Lokalizacja: Katowice
 
Post06 maja 2009, 14:58

Juz za 2 miesiace dostepny bedzie u dystrybutorow nowy latawiec twinskin Peter Lynn Charger , w ta sobote na Kite Landboard Masters World Cup 2009 w Imuijden bede go testowal wiec postaram sie zrobic troche fotek i opisac pierwsze wrazenia .
poZdr :roll:

Test juz mam za soba wiec ...

Naprawde swietny latawiec ,szybki jak na swoj rozmiar , testowalem 15m2 bo niestety sila wiatru nie dopisala ( 6 knt w porywach do 10 ) bardzo ciasne loopy , lepsze zachowanie przy krawedziach okna niz np synergy 12 ktorego testowalem wczesniej ,nowa uzda a raczej system z bloczkami oraz nowy bar od PL , ale niestety co to bedzie za bar i czym bedzie sie roznil od zero oraz twinskin bar jest jeszcze owiane tajemnica. Za ponad miesiac latawiec bedzie u dystrybutorow . hehehe :) narazie testowalem na barze twinskin Naprawde polecam ten nowy latawiec PL .



Obrazek
CHARGER 12m2
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

charger vs synergie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

niestety wiaterek nie dopisal i zawody zostaly przeniesione na inny termin , zostal wiec freeride i testy
Obrazek

MariuszO
Posty: 14
Rejestracja: 10 lip 2007, 15:41
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2009, 20:31


Awatar użytkownika
Regis
Posty: 450
Rejestracja: 02 wrz 2006, 22:29
Deska: CrazyFly Raptor 135x41
Latawiec: Peter Lynn Fury v3 10
Lokalizacja: Dębinki
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 lip 2009, 23:06

Papier: miałeś jakiś kontakt z 12m2? Jaki zakres? Czy dla 65kg byłby ok czy może za duży? Jak prędkość? Jak w porównaniu z phantomem?
Na pewno mniejsze problemy z robieniem "cukierka" ale generalnie jak wstawanie itp itd.

Jak mam kupić pompowańca to wole peterlynna :P

Awatar użytkownika
fando
Posty: 564
Rejestracja: 02 lut 2007, 21:55
Latawiec: PLYNN
Lokalizacja: Katowice
 
Post15 lip 2009, 00:14

Regis pisze:Papier: miałeś jakiś kontakt z 12m2? Jaki zakres? Czy dla 65kg byłby ok czy może za duży? Jak prędkość? Jak w porównaniu z phantomem?
Na pewno mniejsze problemy z robieniem "cukierka" ale generalnie jak wstawanie itp itd.
Jak mam kupić pompowańca to wole peterlynna :P


Kontakt mam cały czas od zeszłej soboty :lol: Jak na razie mam testową czerwoną 12 dokładnie tą samą co na fotkach z Ijmuiden powyżej . Niestety są jakieś opóźnienia z dostawą nowiusieńkich ( może przyjdą z nowymi barami ?),więc za karę porwałem dystrybutorowi testówkę bo nie mogłem się już doczekać :wink:
Co do zakresu to nic Ci jeszcze konkretnego nie napisze, przy moich 75kg w sobotę i wiaterku 16knt było wyśmienicie, wysokie skoki , ale spokojnie pod pełną kontrolą (myśle że przy 20 knt zaczeła by się niezła zabawa ) , w niedziele niestety wiało słabiutko 6knt i ogólnie tylko dało się jakoś przemieszczać tylko kiteloopami i nie było zabawy .
Myśle że trudno tu o porównanie z Phantomem ( to zupełnie inny twinskinn niż przed laty ) ma nawet nowy VPC z dodatkowymi bloczkami , jest pewne podobieństwo z Synergie , ale na pewno ma większą windę i lepiej się robi loopy, oraz bardzo wygodne sterowanie nawet z twinskin barem . ( ciekawe jak będzie z nowym Navigator control barem od PL >?) Ogólnie taki jeszcze bardziej dopracowany Synergie

Co do robienia cukierka to nawet Scorpion już nie sprawiał z tym problemów ( a podobno był następcą Phantoma) Więc raczej nie ma szans na cukierka z Chargerem ( jesli mi się uda to Ci o tym napiszę )
Wstawanie ( z ladu , bo z wody jeszcze nie próbowałem ) oczywiście bez problemów tak jak się startuje każdego twinskina przy dobrym wietrze , przy słabym start jak zwykłą komóreczkę :wink:

Ogólnie poczekaj z tym zakupem peterlynna bo doszły mnie słuchy że Synergie będzie posezonowo wyprzedawane po bardzo atrakcyjnych cenach pod koniec września ( coś około 300 euro za sztukę z prawie całej większej rozmiarówki )

A jak koniecznie chcesz Chargera , będzie to wydatek grubo powyżej 1000 euro , więc lepiej poczekać na wyprzedaż Synergie jeśli chcesz bdobry latawiec na wode zamiast pompki .
:roll:


Update .... widziałem cukierka chargerem i to przytrafilo się riderowi Peter Lynn Team w ijmuidenslag
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 01:51 przez fando, łącznie zmieniany 2 razy.

MariuszO
Posty: 14
Rejestracja: 10 lip 2007, 15:41
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:
 
Post15 lip 2009, 09:40

Papier,

Czy mógł w przyszłości skrobnąć porównanie Scorpion-Synergy- Charger ląd/woda ?

Awatar użytkownika
kubisztal
Posty: 478
Rejestracja: 02 lis 2006, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post16 lip 2009, 18:21

hej - ciekawy temat,

PL na wode? wiem ze tak sie reklamuja, ale powiem szzerze ze watpie..

mialem venoma II i z pol roku probowalem to uskuteczniac

generalnie wstawanie latawki bez gruntu to meka.. a jeszze w przyboju...?

odradzam szczerze.. czasem nawet trudno FS postawic jak polezy kilka chwil...

nie ma to jednak jak pompka na wode... PL sa super, ale nawet na sniegu problem z tym... trzeba sie wypiac z deski..

mozna niby za te linki ciagnac ale to utrata palca grozi.. nie wyobrazam sobie takich akcji powyzej 18kts..

Awatar użytkownika
fando
Posty: 564
Rejestracja: 02 lut 2007, 21:55
Latawiec: PLYNN
Lokalizacja: Katowice
 
Post16 lip 2009, 19:04

Tak to już z twinskinami na wodzie jest że najlepiej startować z gruntu ,a po to właśnie są takie stabilne i przewidywalne żeby do tej wody same nie wpadały :) hehe oczywiście w razie awaryjnego wypięcia jest padaka i trzeba się naszukać baru pływającego gdzieś w okolicach stoperball i plątaninie linek ( jesli oczywiście stoperball był dobrze zaciśnięty i nie przesuną po lince aż do latawki ) Też pływałem z venomem II i może tylko raz musiałem wstać z wody ale dobrze wiało i nie był to jakiś większy problem , a muszę przyznać że w "letniej odmianie snowkitingu " jestem dosyć początkujący bo pływam dopiero od roku i odkąd odkryłem land spot w Ijmuiden nie zapowiada się żebym to dalej uskuteczniał


kubisztal pisze:
1- nawet na sniegu problem z tym... trzeba sie wypiac z deski..
2-mozna niby za te linki ciagnac ale to utrata palca grozi.. nie wyobrazam sobie takich akcji powyzej 18kts..


Coś dokładniej z czym ten problem ?
1 -lądowanie ?
2- restart odwróconego latawca ?

Awatar użytkownika
Regis
Posty: 450
Rejestracja: 02 wrz 2006, 22:29
Deska: CrazyFly Raptor 135x41
Latawiec: Peter Lynn Fury v3 10
Lokalizacja: Dębinki
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 lip 2009, 19:22

kubisztal: na wodzie phantoma nie probowalem, ale problem mialem tylko z pierwszym startem.

Jak już latawiec nabrał full powietrza i latał godnie, to problem mialem... ale z wylądowaniem. Nawet uziemianie wlotami do ziemi nic nie dawały.

Awatar użytkownika
fando
Posty: 564
Rejestracja: 02 lut 2007, 21:55
Latawiec: PLYNN
Lokalizacja: Katowice
 
Post16 lip 2009, 19:38

Regis pisze:na wodzie phantoma nie probowalem, ale problem mialem tylko z pierwszym startem.

Jak już latawiec nabrał full powietrza i latał godnie, to problem mialem... ale z wylądowaniem. Nawet uziemianie wlotami do ziemi nic nie dawały.


Phantom na wodę nie za bardzo i chyba przez to że taki smukły to mu się te cukierki przytrafiają :) coś za coś (chudziutki znaczy ale dzieki temu ta winda taka ciekawa) Na ląd miodzio ( zresztą sam wiesz)

Ogólnie taka charakterystyka każdego twinskina że jak latasz to latasz a jak już masz dosyć to kompletna zrywka lub pomoc kogoś w pobliżu , można też kombinować z waleniem wlotami do ziemi ( całkiem mozliwe że właśnie przez to Ci te nitki pospierdalały) i sprintem żeby złapać latawiec alee to troche mało bezpieczne dla Ciebie i latawca
Ja osobiście wolę sprowadzić latawiec na sam koniec okienka do ziemi (ale nie wlotami tylko boczkiem ) i wtedy spokojnie zrywka . chickena można spokojnie zaczepić o mtb i spokojnie iść ogarnąć bar /linki/latawiec .
Trwa to troche dłużej niż w innych latawcach ale taki urok twinskinów
Mam nadzieje że w tym nowym barze "Navigator" jakoś rozwiążą ten motyw z lądowaniem

pedros_85
Posty: 721
Rejestracja: 09 sty 2008, 14:53
Lokalizacja: lubleskie
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 5 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 lip 2009, 20:22

tak z inej beczki latałem bomba na barze recon 2 gdzie mozna tak jak by linki mocy odsunac... odpiac wydłuzyc, nie wiem jak to nazwac ale system podobny do komurek ozona i zbijanego koralika w nowszych barach cabrinhy, wtedy latawka w amire spokojnie opadała na lkinkach hamulcowcyh a z ponwonym restartem nie bylo problemow bo latawka stała wlotkami do gory, przetestowane w silnych warunkach wiatrowych ale niestety na ladzie albo stety...
pozdro

Awatar użytkownika
Regis
Posty: 450
Rejestracja: 02 wrz 2006, 22:29
Deska: CrazyFly Raptor 135x41
Latawiec: Peter Lynn Fury v3 10
Lokalizacja: Dębinki
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 lip 2009, 21:26

Papier: nie chodzilo mi o walenie latawką na pełnej piz...ie, tylko zejscie do krawedzi i szybki manewr komorami do dolu.

Pedros: ja swojego PH ladowalem lapiac za obie linki hamulcowe na wysokosci takich metalowych pierscieniach. W barze peterlynna sa takie dynksy. Latawka schodzila poslusznie na ziemie, wystarczylo w tedy przyszpilic ją za te pierścienie do ziemii i biegiem do latawki zeby wzdłuż wiatru ją ustawić.

Awatar użytkownika
fando
Posty: 564
Rejestracja: 02 lut 2007, 21:55
Latawiec: PLYNN
Lokalizacja: Katowice
 
Post16 lip 2009, 22:45

Regis pisze:Papier: nie chodzilo mi o walenie latawką na pełnej piz...ie, tylko zejscie do krawedzi i szybki manewr komorami do dolu.


może robiłeś to zbyt często i się coś poprzecierało ?
Regis pisze:ja swojego PH ladowalem lapiac za obie linki hamulcowe na wysokosci takich metalowych pierscieniach.
W barze peterlynna sa takie dynksy. Latawka schodzila poslusznie na ziemie, wystarczylo w tedy przyszpilic ją za te pierścienie do ziemii i biegiem do latawki zeby wzdłuż wiatru ją ustawić.

Obrazek

to te dynksy ? odpinasz się z trapezu wcześniej i łapiesz za czerwone pętelki ?
w sumie przy większym wiaterku bał bym się tak robić ...

Awatar użytkownika
fando
Posty: 564
Rejestracja: 02 lut 2007, 21:55
Latawiec: PLYNN
Lokalizacja: Katowice
 
Post17 lip 2009, 15:26

MariuszO pisze:Papier,

Czy mógł w przyszłości skrobnąć porównanie Scorpion-Synergy- Charger ląd/woda ?


No postaram sie o ile pogoda wypali w ten weekend wziasc Scorpiona 10 m2 ,Synergie 10m2 i Chargera 12 m2 ( niestety 10 m2 chargera nie mam ) i zrobic male ladowe porownanie po weekendzie , co do testu na wodzie to narazie sobie odpuszcze .
pzdro

Awatar użytkownika
Regis
Posty: 450
Rejestracja: 02 wrz 2006, 22:29
Deska: CrazyFly Raptor 135x41
Latawiec: Peter Lynn Fury v3 10
Lokalizacja: Dębinki
Postawił piwka: 7 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post17 lip 2009, 17:29

Mozesz Papier ogarnąć obrazek z poprzedniego postu?
Domyślam się, że chodzi nam o to samo.
Metalowy pierścień tuż nad "pływakami" i przy tych czerwonych "rzepach"

P.S. Ten synergy to dla 65kg w jakim rozmiarze warto?
Głównie ląd ale i woda. Aczkolwiek wole na lądzie przy wiatrach do 16knt a na wodzie 14 i wyżej.


Co do nitki - raczej wynikało to z tego, że szyjąc krawędź spływu, zabrakło im ok. 1m2 nici. I zwyczajnie było to jakoś źle zarobione i ten 1m się wypruł. Prawdopodobnie na Romo, gdzie wiatr szarpał tipem wylądowanego latawca.
Wiesz o co chodzi ;P Zawietrzny tip potrafi się szarpać :D

Awatar użytkownika
fando
Posty: 564
Rejestracja: 02 lut 2007, 21:55
Latawiec: PLYNN
Lokalizacja: Katowice
 
Post17 lip 2009, 20:01

Regis pisze:Metalowy pierścień tuż nad "pływakami" i przy tych czerwonych "rzepach"

no chyba lepiej pociągnąć za "rzepy"

Regis pisze:P.S. Ten synergy to dla 65kg w jakim rozmiarze warto?

Jako że nie jesteś osobą początkującą 12 m2 będzie idealnie bo i na lądzie już od 8knt Cię pociągnie a na wodzie spokojnie bez większych problemów nawet do 22 knt będzie łatwo i bezpiecznie , jak go trochę strymujesz na VPC to i więcej knt ogarniesz , ale ogólnie na podstawowym setupie dobrze zachowuje sie przy słabszym wietrze.

Jak na razie Charger najbardziej kojarzy mi się właśnie z Synergie ;) jedyna widoczna różnica to chyba ilość komór i grubość ...

I mam nadzieje że nie jest z twinskinami tak jak z Bates 4000 z onion movie - http://www.youtube.com/watch?v=Th5DrOPTl2E
:lol:


Wróć do „Landkiting”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości