
Turbo_Sen pisze:Switchblade nadaje się do nauki KL czy trzeba jakiegoś FX?
5) Musisz mieć latawiec który jest szybki, z umiarkowaną windą która pochodzi z siły wiatru i wybicia a nie z kształtu skrzydła, z dobrym zakresem wiatrowym, który nie ciągnie na loopie do przodu jak szalony.
kuicets pisze:To właśnie Switchblade, Rebel, Edge i inne latawki o wysokim AR chyba są nie za szybkie, mają windę z kształtu bardziej niż techniki.
Atris pisze:Wszystkim chcacym zaczac przygode z loopami polecam dwa bardzo fajne filmiki, na ktorych widac co, jak i kiedy nalezy robic oraz czego nie robic by zaczac loopy![]()
Stawny pisze:Hej, aż się zalogowałem po 2-ch latach![]()
Stawny pisze:3) Co z tego że zakręcę loopa każdym latawcem i wyląduję w trakcie loopa na mega ciągu do przodu nie o to chodzi,
Latawiec ma zdążyć wrócić do góry i "złapać" Cię przed lądowaniem.
Stawny pisze:Też kiedyś zaczynałem naukę KL na Rebelu nie wiem czy to była kwestia umiejętności, podejścia, ale kosztowało mnie to sporo srogich gleb![]()
Na pewno da się na takich latawcach nauczyć podstaw. Wszystko gdzie loop jest max opóźniony będzie ok.
Takie kształty jak Rebel niestety potrafią za błąd mocno ukarać, a przy KL na początku nie trudno o błędy:
1) Duży ciąg utrudnia dobre wybicie, co wpływa na stabilność i kontrolę i zwiększa ryzyko.
2) Jak na takim latawcu KL jest za wcześnie (często = za wysoko) duża moc do przodu + trudne lądowania.
3) Za dużo wiatru = wysoko = szeroki loop = bardzo duża moc do przodu, mega trudne lądowania.
4) Za dużo wiatru = ciężka do wykonania kontra = za szeroki loop = bardzo duża moc do przodu + mega trudne lądowania.
Stawny pisze:Atris pisze:Wszystkim chcacym zaczac przygode z loopami polecam dwa bardzo fajne filmiki, na ktorych widac co, jak i kiedy nalezy robic oraz czego nie robic by zaczac loopy![]()
Zresztą tu jest to dobrze pokazane jak chcesz to przyśpieszyć popróbuj lokalnie, a potem zrób sobie spływ wzdłuż półwyspu.
Mi kiedyś zajęło jeden spływ (z Władka do Jastarni) żeby nauczyć się tego co na pierwszym filmie, potem to już inna bajka![]()
Oczywiście wiatr i dobór latawki jest kluczowy![]()
Mikolpa pisze:
W końcu zrozumiałem dlaczego próby kręcenia KL na Rebelu zwłaszcza 12m i zwłaszcza tych poniżej rocznika 2017 jest bez sensu.
Do tej pory wiele razy czytałem że to bez sensu.... ale zawsze zostawało u mnie pytanie dlaczego?
U kolegi tak samo, On zaczą kręcić na 9 i na 12 i w dodatku na starszych rocznikach a jak wiemy rebele 2011-13 do szybkich to nie należąJa się cały czas wahałem, teraz zrozumiałem że trzeba wybrać pomiędzy KL a wszystkim tym co mi daje pływanie na rebelach.
Dzięki![]()
Mikolpa pisze:Ja się cały czas wahałem, teraz zrozumiałem że trzeba wybrać pomiędzy KL a wszystkim tym co mi daje pływanie na rebelach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość