Slingshot RPM 2012 jest zbudowany na tej samej platformie co 2011. Dokonano zmian w bridlach i zmodyfikowano punkty podczepienia na wingtip`ach. Sa to dosc znaczace zmiany, ktore spowodowaly, ze kite jest latwiejszy w pilotowaniu, bardziej przyjazny, lepszy depower, stabilniejszy, wymaga mniej umiejetnosci w tej kwestii w porownaniu do 2011, gdzie w 2011 wymagal od ridera wiele wiecej wyczucia.
Model 2013 ma mniej znaczace zmiany. Zmniejszono profil wingtip`ow zwiekszajac predkosc skrecania.
2014 znowu posiada wieksze zmiany. Lepsze i ogolnie bardzo latwe wstawanie z wody. Nowe bridle daja lepsze czucie latawca. Krawedz splywu dostala wiecej dacronu, co eliminuje trzepanie, sprawia ze lepiej sie spisuje przy silniejszych i slabszych wiatrach oraz prowadzenie latawca jak i sama jazda jest plynniejsza oraz tym samym konstrukcja latawce jest mocniejsza, silniejsza. Zmniejszono wage latawca, dano lepszy aluminiowy bloczek.
Mozna zmieniac ustawienia przednich i tylnych linek na wiele sposobow uzyskujac kilka roznych kombinacji dajacych rozne czucie latawca.
Standardowo napisze, ze najlepiej samemu sie przeplynac na poszczegolnych rocznikach (i jeszcze lepiej na roznych ustawieniach) o ile istnieje oczywiscie taka mozliwosc, gdyz kazdy ma inny gust, ale zdaje sobie sprawe, ze z tym moze byc ciezko.
RPM jest pozytywnie oceniany w wielu testach/recenzjach, opinie o nim sa dobre, jezeli ciagnie Cie w kierunku Freestyle, to powinien byc to trafny wybor. Latawiec wymagajacy, dobry do progressu.