Czy ktoś wie...

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
Awatar użytkownika
Gaas
Posty: 218
Rejestracja: 16 wrz 2004, 08:44
Lokalizacja: Gdynia
 
Post10 lis 2004, 15:53

Z czego są zrobione (z jakiego materiału) balony do kitów...
Dzięki..za ewentualną odpowiedz... :)

Awatar użytkownika
Gaas
Posty: 218
Rejestracja: 16 wrz 2004, 08:44
Lokalizacja: Gdynia
 
Post11 lis 2004, 13:30

Gaaster pisze:Z czego są zrobione (z jakiego materiału) balony do kitów...
Dzięki..za ewentualną odpowiedz... :)


Sam zadałem pytanie i sam sobie musiałem odpowiedzieć :x :evil:

Wypowiedz zaczerpnięta z www.kiteforum.com

Temat postu:

"Bladder problem - someone ought to do something!"

"The material that everybody uses is thermoplastic polyurethane film (aka TPU). this stuff is very, very tough. It's light weight, extremely hard to tear, very puncture resistant, good UV stability and excellent resistance to oxidation. Also resonable cost. Leave a condom exposed to sunlight for a day or so and see what happens (former Mosquito owners know what I mean!). Considering the application there's really nothing better. Rubber is heavy, PVC doesn't have nearly the strength or pucture resistance, polyester has lousy puncture resistance. There are various exotic laminates that might be better, but you wouldn't want to pay for them."

Kontynując temat aby naprawić uszkodzoną komorę można posłużyć się dwoma metodami:

1) Termiczną

http://www.skypilotkiteboarding.com/pages/tips/bladder%20repair.htm
http://www.customkites.com/news2003/bladder/

2) Klejenie

I tu jak kleić każdy będzie wiedział (chyba) kluczem do sukcesu pozostaje dobór kleju..najlepszym i jedynym słusznym będzie klej poliuretanowy.
Do dostania w Castoramie, i nnych sklepach dla "majsterkowiczów".

I już na koniec czy naprawdę nikt tego nie wiedział :? :evil:

Dr Eutanator
Posty: 661
Rejestracja: 01 sie 2003, 08:15
 
Post11 lis 2004, 13:33

Gasterku - a czy uzyles funkcji "szukaj" - pewnie cos by sie znalazlo... :wink:

Awatar użytkownika
Gaas
Posty: 218
Rejestracja: 16 wrz 2004, 08:44
Lokalizacja: Gdynia
 
Post11 lis 2004, 13:46

Dr Eutanator pisze:Gasterku - a czy uzyles funkcji "szukaj" - pewnie cos by sie znalazlo... :wink:


Oj używałem, na polskim kiteforum nic nie znalazłem....
a na obcych jak widać...tak...
:idea:

Respect

Będziesz na weekend ?

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post11 lis 2004, 14:48

jest problem w temacie kondonów..
nie tylko w Polsce
paru ludzi próbuje gryźć temat, ale okazuje sięto trudne..
był u nas na kursie kolo, któru produkuje na skalę ogólnopolską ...wkładki do staników :shock:
(tak - tak: te zdziwka i zonki to jego wina!!:)
no w każdym razie wziął próbki dobrego materiału i formy wentyla oraz uniwersalnego kształtu kondona i kombinuje
ale szczerze mówiąc sceptycznie nastawiony jestem do tego tematu

w każdym razie, to co wiem ( dla niego i dla jeszcze jednego kolesia kumającego te tematy było to od razu oczywiste) to to ,
ŻE KONDONÓW NIE ŁĄCZY SIĘ ZA POMOCĄ KLEJU (chyba że reperacja we własnym zakresie, tu OK są zestawy naprawcze dołączane do nowych kajtów) ANI ZA POMOCĄ ZGRZEWAREK TERMICZNYCH
TYLKO ZA POMOCĄ JAKICHŚ "ULTRADŹWIĘKÓW" CZY COŚ.."MIKROFAL"??
..nie wiem nie próbowałem w domu :lol:

Inne moje spoztrzeżenia są takie że wybuchnięty na sporym odcinku (około 10 cm i więcej) kondon główny, długo nie pożyje, tzn. poklejony - pęknie prędko dość
chybą ze będziecie pływaćna flaku..
warto więc zwrócić uwagę , kupując używanego kajta czy na głównej tubie , szczególnie w okolicach środka/zaworu nie ma dziwnych "przewężeń" (nie mówię o "kiełbasie")
świadczących o naprawie
raz w rękach wybuchł mi używany Rhino 20 pompowany przeze mnie pierwszy raz:(
wyciągam - patrzę klejony..
zareklamowałem i OK

Co do NORDów, bo w nich jestem nieco obeznany - mają bardzo dobre i wytrzymałe kondony
w tym sezonie z około 30 sztuk - ANI JEDEN NIE USZKODZIŁSIĘBEZ POWODU I BŁĘDU PŁYWAJĄCEGO
częstym błędem jest pompowanie NORDa , w którym np podczas akcji asekuracyjnej wypadła kieszonka (ta zamykająca komoręgłówną na końcach i poprzeczne na końcu)
komora nie ma oporu na końcu i wybucha przepompowana
wg mnie głupio wymyślił NORD że ma takie , rozwiązanie tych kieszonek - starsze było rozsądniejsze
w ten sposób uszkodziło sięu nas kilka kondonów
ale na szczęscie na samym końcu - więc wystarczyło po prostu związać kondona na węzeł i hula..
co do kilku innych firm latawcowych mam gorsze doświadczenia w sprawie kondonów..

kondony to kiepski temat
jak mi sięrozwala kajt po pi....lnięciu w wodę - luz, babeczki u Celarka zrobią to w mig , zawodowo odzwierciedlając poprzedni profil latawca
natomiast z balonami jest bardzo kiepawo...

taaa..

:)

Awatar użytkownika
swistak
Posty: 663
Rejestracja: 19 mar 2004, 23:25
Lokalizacja: Poznan
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post12 lis 2004, 03:30

na balony jedno lekarstwo- kumaty bossman:D- szacunek dla niego :notworthy:

Awatar użytkownika
chinol
Posty: 217
Rejestracja: 30 sie 2003, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
 
Post13 lis 2004, 17:51

Gaaster napisał
2) Klejenie

I tu jak kleić każdy będzie wiedział (chyba) kluczem do sukcesu pozostaje dobór kleju. najlepszym i jedynym słusznym będzie klej poliuretanowy.
Do dostania w Castoramie, i nnych sklepach dla "majsterkowiczów".


klej poliuretanowy nie nadaje się po wyschnięciu jest twardy, a to raczej wyklucza jego zastosowanie.

byłem raz w loopie z moim balonem i zgrzali mi go od ręki gratis (jeszcze raz wielkie dzięki dla singX)


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości