używany kite: styrany świeży rocznik czy "igła" sprzed 2010?

Forum dla początkujących
sok
Posty: 12
Rejestracja: 06 lut 2014, 21:09
Postawił piwka: 1 raz
 
Post26 sty 2015, 21:30

od jakiegoś czasu rozglądam się za niedrogim latawcem, zauważyłem, że w moim zakresie cenowym mam wybór w zasadzie między latawcami świeżymi rocznikowo, ale łatanymi, albo konstrukcjami starszymi, ale w dobrym stanie, np. rocznik 2009 ale kupiony nowy w 2010, mało latany, nie naprawiany. Co wybrać?
Słyszałem, że kite jest na tyle świeżym sportem, że starsze konstrukcje mogą być jeszcze nie dopracowane i różnica między konstrukcją latawca z 2010 a 2015 jest odczuwalna. Co sądzicie?

maryjka
Posty: 192
Rejestracja: 22 mar 2014, 23:19
Deska: 50/50
Latawiec: 50/50 FUEL GP
Postawił piwka: 65 razy
Dostał piwko: 10 razy
 
Post26 sty 2015, 22:11

Jeśli stary latawiec jest w dobrym stanie, to najczęściej nikt nie dawał rady na nim latać.
Z drugiej strony:
jest różnica 2010 a 2015. Ten nowszy do 2020 nie dociągnie.
Wynika to z tego, że wszyscy chcą kupować tanio.

gredy
Posty: 1169
Rejestracja: 29 sty 2011, 21:17
Latawiec: Best
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 31 razy
 
Post26 sty 2015, 23:15

Osobiście wolę. Starszy rocznikowo ale sprawdzony ,opływany z dobrymi recenzjami sprzęt, w przyzwoitym stanie. Niż świeży No Name, na temat którego nic nie wyczytasz. Nikt nie pochwali się że jest to kopa, bo jak to się przyznać, że się umoczyło :oops: Ale nie wiadomo czemu, taka roczną super okazje ,tak tanio można kupić pomimo iż jest w idealnym stanie.To taki koteczek w worku, jesli nie masz możliwości przetestowania :doh: Pamiętaj nawet największe Brandy mają wtopy z Nowymi latawcami i dopiero po jakimś czasie się okazuje co tak naprawdę szmatki są warte,w czym są dobre a z czym mają problemy. A dobrego nowego sprzętu za bezcen nikt nie sprzedaje. Jeszcze widzę jedną prawidłowość na + dla staroci. Starsze roczniki są wykonane z lepszych materiałów i pomimo swojego wieku ,często można trafić sprzęt ,jak nowy :thumb: Nie wszyscy mieszkają nad morzem i każda wolną chwile pływają. Są osoby które używają latawca tylko w czasie urlopu 1/2 razy do roku o ile trafią w prognozę :wink: I wbrew powszechnej opinii, wcale starsze ,udane modele, nie odstają parametrami od tych pare lat młodszych :lol: To takie moja subiektywna ocena tematu 8)

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 sty 2015, 08:42

gredy pisze: Starsze roczniki są wykonane z lepszych materiałów i pomimo swojego wieku ,często można trafić sprzęt ,jak nowy :thumb: Nie wszyscy mieszkają nad morzem i każda wolną chwile pływają. Są osoby które używają latawca tylko w czasie urlopu 1/2 razy do roku o ile trafią w prognozę :wink: I wbrew powszechnej opinii, wcale starsze ,udane modele, nie odstają parametrami od tych pare lat młodszych :lol: To takie moja subiektywna ocena tematu 8)


:doh:

z resztą Twojego opisu z grubsza się zgodzę :thumb:

peace

gredy
Posty: 1169
Rejestracja: 29 sty 2011, 21:17
Latawiec: Best
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 31 razy
 
Post27 sty 2015, 13:22

Nie musisz się zgadzać,ale postarzanie produktu to już fakt i norma(nie tylko na rynku kite)
Która najbardziej pasuje producentom i dystrybutorom,ale juz mniej użytkownikom :doh:
Pozwolę sobie przytoczyć twoje słowa.

2009 jest jednym z najlepszych kajtów ever - 2010 ..jednym z najgorszych..

Pewnie pare osób się zawiodło tym faktem,a pewnie paru osobom podpasował Nowy model ,bardziej niż poprzednik i KAhoona

peace..nie ma już Waroo - który w 2009 roku był modelem niemal idealnym - na szczęście jest jego następca BEST TS - który bije Waroo 2009 w każdej cesze :iea:
zarówno BEST TS 2013 jak i 2014 oraz ..2015 :thumb:

peace

Książkowy przykład dobrego Menagera i sprzedawcy nowego sprzętu :wink:
Tzn ciekawi mnie o jakie cechy tobie chodzi,bo albo ten z 2015r sam już lata,uzbraja,pompuje ,sterowanie przez wi-fi ,podgrzewany bar ,elektrycznie regulowana moc :wink:
Chyba że mówisz o niuansach,które są w stanie ocenić tylko Pro i oczywiście Dystrybutorzy na wykresach :lol:
Dla 90% pływających zauważalną cechą, jest na pewno kolorystyka,która pomimo iż latawiec nie miał zmian konstrukcyjnych, musi być inna :lol:
Żeby koledzy na spocie widzieli Mój najnowszy,najładniejszy,najlepszy nabytek :doh:
Pomijam fakt że upodobania ludzi są odmienne i każdemu co innego pasuje. Nawet Ty doceniasz Yarge Pro chyba z 2006r
Mnie osobiście cieszy ten postęp ,gdyż moje warusy,nemi nie będą wieczne i za jakiś czas będę znów szukał tego niedoścignionego ideału :wink:
Prawdopodobnie będzie to Ts którego charakterystyka i cechy, będą bardzo podobne do Waroo 2009 :thumb:
Peace :thumbsup:

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 sty 2015, 09:27

gredy pisze:Nie musisz się zgadzać,ale postarzanie produktu to już fakt i norma(nie tylko na rynku kite)
Która najbardziej pasuje producentom i dystrybutorom,ale juz mniej użytkownikom :doh:
Pozwolę sobie przytoczyć twoje słowa.

2009 jest jednym z najlepszych kajtów ever - 2010 ..jednym z najgorszych..



postarzanie produktu jest w wielu branżach, AGD, moto itd
ale w kajtach?
jesteś pierwszą osobą od której to słyszę :thumb:

na przykładzie kilkunastu lat użytkowania setek kajtów , mogętylko stwierdzić , że przykładowa BEST KAhoona została tak "postarzona" :hand:
iż od kilku sezonów nie mieliśmy w Szkole ani jednego rozwalenia latawca o wodę
jeszcze raz: ANI JEDNEGO :idea:

TAKIE są MOJE doświadczenia a propo Twojej teorii "postarzania kajtów" :thumb:

co do Waroo 2009 - 2010 - firma zaliczyła wtopę konstrukcyjną - w świetle nowej wtedy mody - konczącej się ery BOWów - nastającej ery DELT :idea:
na szczęście w przeciwieństwie do paru innych brandów (przykładowo Naish ze swoimi wynalazkami SIGMAMI :doh: , który bronił ich latami) - ucięli nieudany model po jednym sezonie
a doświadczenie konstrukcyjne zdobyte w deltach zaowocowało GENIALNĄ Kahooną, produkowaną po dziś dzień , na której sam lubię pływać freeride, oldschool freestyle wysokie długie loty czy wave, już nie wspominając , że do szkoleń czy dla średniozaawansowanych jest to model z najwyższej półki..

twierdzisz, że firmy z każdym sezonem zmieniają tylko kolory :doh:
cóż - będę bezpośredni: bredzisz :hand:
każdego roku udane modele mają bardzo konkretne zmiany, nie sposób ich tu wymieniać
z najgrubszych wymienię tylko choćby najlepszy obecnie , stosowany przez czołówkę PODWÓJNY RIP STOP - materiał drogi, lekki .. mocny i wytrzymały :idea:
JAK to się ma do Twojej teorii spiskowej - o "postarzaniu" kajtów :thumb:

..tymczasem, lecę na podwórko, bo mam idealnie na 5,5 Kahoonę + 30 stopni oraz jakieś 3m fale
muszę to wykorzystać , by czegoś nowego doświadczyć w praktyce, bym mógł później coś napisać, byś Ty miał następnie co cytować :thumb:

peace

gredy
Posty: 1169
Rejestracja: 29 sty 2011, 21:17
Latawiec: Best
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 31 razy
 
Post28 sty 2015, 18:56

Dariuszu ,nie pije do samego Besta(choć też się wykładał). Nie bież tego do siebie, nie chcę też wkładać kija w mrowisko.
Taka jest moja subiektywna ocena,składająca sie z obserwacji.Ale często latawce sprzed 2010r lepiej znoszą użytkowanie ,niż te młodsze.
A powinno być inaczej ,chyba że się cofamy z rozwojem :hand:
Jedne firmy mają problemy z krawędziami spływu. :wink:
Inne z nadmiernym zużywaniem się materiału.
Jeszcze inne z balonami,odklejającymi się zaworami a jeszcze inne z wyciągającymi się linkami ,czy przecierającymi się nagminnie deepowerami,lub linkami uzdy.
Wszystko można wytłumaczyć i w następnym sezonie poprawić ,często kosztem innego problemu.
Tylko że nikt firmom tego nie udowodni iż jest to celowe :wink:
Od 2006 może i 2005r kiedy weszły konstrukcje Bow ,nie ma jakichś drastycznych rewolucji ,a problemy cały czas pojawiają się te same ,na przemian.
Nie dziwi mnie że nie znasz takich problemów w swojej szkółce.Starszych niż dwu sezonowych chyba nie używacie :wink:
Z waroo 2010r to best wtopił tym że wypuścił dwie takie same konstrukcje z czego kahoona była bardziej udana :wink:
Zmienił coś co było "niemal ideałem" na produkt średni. Podobnie było z Nemi i nxg.
Nie twierdzę też że nie ma żadnych zmian w konstrukcjach latawców,ale te które są wprowadzane (jedne na plus inne na minus) nie sprawiają że latawiec o podobnej konstrukcji z 2015r (o ile nie dali z czymś D...py ) Deklasuje udany ,sprawdzony z 2009r
W szczególności jeśli mówimy o rekreacyjnym,dla przyjemności pływaniu :thumb:
Aczkolwiek sa firmy co same przyznają, że po co zmieniać ideał i tylko grafa była zmieniana o ile się nie mylę za 3 lata. Chyba wiesz o jaki brand chodzi :wink:
To że teraz Best używa drogiego,mocnego,podwójnego ripstopu.
Nie neguje tego,tylko ciekawe jak zniesie próbę czasu ,tak ze 4 sezony,bo jeśli tak jak kahoona V1,V2,V3 :hand:
Możemy tak sobie polemizować chyba w nieskończoność :wink:
Jednak zaczynamy odbiegać troszeczkę od tematu,napisz może,dla czego powinienem kupić nowy latawiec,może i ja się nawrócę 8)
I w nadchodzącym sezonie kupię Ts-a :wink:

Ziomek.
Posty: 13223
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post31 sty 2015, 13:14

gredy pisze: Jednak zaczynamy odbiegać troszeczkę od tematu,napisz może,dla czego powinienem kupić nowy latawiec,może i ja się nawrócę 8)
I w nadchodzącym sezonie kupię Ts-a :wink:


..cóż, ja wiem dlaczego co roku pływam na nowym latawcu, nie będę Cię przekonywał - ja czuję różnice, jeśli akurat nie w konstrukcji - bo akurat w latawcach , których używam niewiele się ona zmienia - to w jakości pływania na niewypracowanym sprzęcie
dla tych którzy nie czują różnic - jeśli prowadzili kiedykolwiek auto z 5 tys przebiegu i "takie samo" z 300tys km przebiegu ..

a dlaczego BEST TS?
bo jest NIEPORÓWNYWALNIE lepszym rozwinięciem jednej z najlepszych na owe czasy konstrukcji BEST Waroo 2009 :idea:

w RPA w którym właśnie jestem jest to ZDECYDOWANIE najpopularniejszy model spośród wszystkich :idea:
ale tu riderzy żyją inaczej, wartości sprzętu kite zwykle przewyższają wartość ich samochodów ..w Polsce to nie do pomyślenia :hand:
ale później miło popatrzeć CO Oni wyciskają z tych TSów
nie mam aparatu, bo już same zdjęcia uświadomiły by, że na najlepszych konstrukcjach kilkuletnich nie jest to możliwe..

peace


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości