Długość linki depowera

Forum dla początkujących
fantast
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2013, 00:28
 
Post04 wrz 2013, 20:38

Panowie mam pytanie, posiadam bar bar i kite ozona ale ostatnio zacząłem się zastanawiać czy jest możliwość podpięcia innych latawców do tego baru? Inni producenci jakiej długości mają linki depowera? głównie myślałem tu o rrd.

Awatar użytkownika
Maxx
Posty: 333
Rejestracja: 14 sie 2011, 12:12
Deska: Xenon LaLuz
Latawiec: Airush Razor
Lokalizacja: Wrocław/Sopot
Postawił piwka: 30 razy
Dostał piwko: 12 razy
Kontaktowanie:
 
Post06 wrz 2013, 07:41

A z którego roku masz ten bar?
Generalnie, jeżeli ma cztery linki, i wszystkie są równe, to powinien dobrze latać na wszystkich 4-linkowych latawcach, które też mają 4 linki równe.
Piszę "powinien", ponieważ ostatnio latałem na moim barze slingshota na latawcu Liquid Force Envy - mimo, że tam też są 4 linki równe, to latawiec był taki hmm... bez trymu mało sterowny..

fantast
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2013, 00:28
 
Post06 wrz 2013, 09:26

Oczywiście mowa o barze 4 linkowym (2010). Chodzi mi o to aby latawiec podobnie się zachowywał jak przy oryginalnym barze, pisze tutaj o podobnym depowerze i aby nie przepadał przy odpuszczeniu baru ale no fakt to chyba kwestia wytrymowania. A jak się mają inni producenci do długości barów? SS ma bardzo krótkie bary i to nic dziwnego jak podłączysz go do innego latawiec z barem zrobionym z kija od miotły ;)

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post06 wrz 2013, 10:36

znaczenie ma 5 rzeczy:

1. Długość linek. W tej chwili większość producentów ma linki równe, więc nie powinno być problemu
2. Długość baru. Tutaj jest różnie i ten sam rozmiar u różnych producentów może się różnić długością dedykowanego baru nawet o kilka cm, co będzie sięprzekładało na zachowanie latawca. Za długi bar będzie niepotrzebnie przyspieszał latawiec, do tego może być tak, że latawiec będzie trochę przebrany przy skręcaniu. Za krótki bar będzie spowalniał latawiec, może sie też okazać, że latawiec będzie niemrawy i niechętnie reagował na ruchy barem
3. Sposób podpięcia linek środkowych - tutaj znaczenie ma czy linki środkowe rozgałęziają się przy samym barze (przy końcu depowera) czy gdzieś dalej. Zmienia to rozkład sił między przednimi a tylnymi linkami, wpływa na zachowanie się latawca przy zaciąganiu depowera oraz wpływa na odczuwalne siły na barze.
4. Długość depowera - niektóre latawce mają krótszy, inne dłuższy, przebranie latawca w którąkolwiek stronę może powodować niesterowność latawca.
5. System bezpieczeństwa - w skrajnych sytuacjach system bezpieczeństwa z baru może nie współgrać z systemem bezpieczeństwa w latawcu, ale to się rzadko zdarza.

Ogólnie polecam bary dedykowane do kompletnego modelu latawca, ale zdarza się, że jakiś latawiec lepiej lata na innym barze niż na proponowany przez producenta. Trzeba być tylko świadomym jak bardzo zmienia się charakterystyka latawca i najlepiej go przetestować z różnych warunkach. Jak dla mnie pytanie czy po prostu masz inny bar, którego nie używasz i możesz go dostosować do latawca, czy raczej masz bar, który chciałbyś stosować zamiennie do różnych latawców. O ile pierwsza opcja jest jak najbardziej ok, o tyle w drugim przypadku może się okazać, że będziesz tracił mnóstwo czasu na przerabianie baru za każdym razem pod konkretny latawiec.

fantast
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2013, 00:28
 
Post07 wrz 2013, 21:44

i tutaj dochodzimy do sedna tematu. Mam bar 50cm i c4. Bardzo ludzie ozone ale ceny swoje mają i jestem ciekawy czy ten bar będzie pasował do innych latawcy oczywiście bez jakiś wielkich zmian w barze;) Jak wiadomo nie każdy chce sprzedać latawiec z barem.

Wrogu
Posty: 1932
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:40
Deska: do pływania
Latawiec: do latania
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 52 razy
 
Post08 wrz 2013, 11:36

1. Długość linek. W tej chwili większość producentów ma linki równe, więc nie powinno być problemu


To jeszcze dodam od siebie, ze poza trymem 'linek na zero' dochodzi kwestia dlugosci samych linek. Producent do danego modelu i jego konkretnego rozmiaru konkretna dlugosc/przedzial linek. Przewaznie do malych rozmiarowpolecaja linki krotkie, a do wiekszych dluzsze, ale to znowu subiektywna ocena.

Co do reszty masz odpowiedz raczej prosta. Na szybko widze, ze ozone ma safety na jedna nosna - wiekszosc kajtow powinna na jednej nosnej sie bezpiecznie leashowac - leashowanie na 1 lince nosnej jest raczej najpopularniejsze, nawet cabrinha w tym roku odeszla od starego IDS. Druga sprawa to Y, ktory w ozonie jest nisko - wiekszosc 4 linkowych barow, chyba poza NKB ma Y niski. Inna sprawa to dlugosc depowera, lepiej miec dlugi, bo mozna stoper zastosowac i tyle, ale w wiekszosci wypadkow caly zakres skoku baru i tak nie jest potrzebny, dobrze wytrymowany kajt na max zaciagnietym barze powinien sie dobrze zachowywac, wiec przy krotszm skoku najwyzej bedzie mocniej ciagnac niz na 'mocniej odpuszczonym'. Ostatnia sprawa to szerokosc, ale to glownie kwestia szybkosci latawca.

Najlepiej porownaj bar dedykowany i ozona. Ale na moje oko znaczaca wiekszosc kajtow bedzie pasowac. :thumb:


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości