Budowa Wciagarki WAKE

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post23 lut 2011, 10:22

sprzeglo odsrodkowe a tak slizga lecz ma lakkie problemy z wyciagnieciem trzeba sie nauczyc startu pomaga krzeselko jest predka naprawde bylismy z bratem na kadynach

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post23 lut 2011, 10:25

tak wyglada sprzeglo
Załączniki
SNC00013.jpg
SNC00013.jpg (22.71 KiB) Przejrzano 4007 razy

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post23 lut 2011, 10:27

tak bylo na samym poczatku zanim przyjechalismy do polski
Załączniki
99 489.jpg
99 489.jpg (43.36 KiB) Przejrzano 4007 razy

Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post23 lut 2011, 13:58

aras, wyciagarka wyszla pieknie!!! :) sam powoli zaczynam robic wyciagarke bardzo podobna do Waszej, chcialbym jednak zrobic jeszcze lzejsza :) beben juz sie Wam nie wygina? :)

aras , powiedz mi jeszcze gdzie sperzeglo kupiliscie??

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post26 lut 2011, 20:26

beben juz ile mial sie poddac to juz sie poddal a sprzeglo w hannoverze u brata w niemczech ale jak cos to moge pogadac gdzie i za ile a masz zdjecia z naszej wizyty uwas to przeslal bys mi na poczte

Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post02 mar 2011, 12:22

aras, zdjecia bede mial ale za jakies 3 tygodnie, wysle Ci je wtedy,

bylbym wdzieczny jakbys zapytal brata o to sprzeglo bo na tava nie bardzo mnie stać,

Ja startuje ze swoim winchem, dzis oddalem projekt szpuli i podstawy pod silnik do wyciecia laserem. Boki szpuli beda cięte z aluminium 5mm. Wygladac to ma mniej wiecej tak:

Obrazek

Jesli ktos chce sobie takie cos zrobic to plik autocada jest w załączniku.

Jesli dobrze pojdzie to za 3 tygodnie, jak zdejme z reki orteze zaczne prace nad ramą :)

Podoba mi sie ta koncepcja i cos podobnego, moze jeszcze bardziej kompaktowego chcę zrobić:

Obrazek

Obrazek
Załączniki
szpula.rar
(17.97 KiB) Pobrany 140 razy

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post06 mar 2011, 08:56

no no to juz sie robi potworek i mysle ze posmigamy jak tylko kadynki rusza a brata zapytam i dam ci znac o sprzeglo a co do zdjec to super ze bedziesz je mial a wyslij mi na aras571@wp.pl

Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post15 mar 2011, 12:20

elementy wycięte:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Boki szpuli połączone będą prętami gwintowanymi m12, na to rurka fi 1/2 cala, ośka bębna ma mieć 25mm, wykonanie piast zamierzam zlecec zaprzyjaznionemu tokarzowi. Obecnie szukam ośki z nacięciem na klin, ktoś zna moze jakies żrodlo?

klusek
Posty: 11
Rejestracja: 28 wrz 2006, 00:23
Lokalizacja: Tu i Tam :-D
 
Post06 kwie 2011, 16:24

Cześć,

Mam pytanko odnoście wyciągarki i jej budowy , na czym proponujecie zacząć budowe

Honda GX390 13KM + sprzęgło olejowe ( takie jak w kartingu )
czy
Honda GX160 6,5KM + TAV2

Pytam bo mam w garażu GX390 , ale mam na niego kupca, więc mogę go sprzedać i kupić GX160 + TAV2 lub dokupić sprzęgło olejowe do GX390 finansowo jeden i drugi zestaw będzie podobnie mnie kosztował więc kwestia finansowa załatwiona, tylko nie wiem co się lepiej sprawdzi , może ktoś doradzić ?

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post07 kwie 2011, 07:40

honda 13 konna bo tyle trzeba by sprawnie wyciagala i bedzie spoko

Awatar użytkownika
bolec666
Posty: 168
Rejestracja: 30 wrz 2009, 15:59
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post07 kwie 2011, 19:44

poczytaj kilka postow wyżej o olejowym sprzegle a pewnie podejmiesz decyzje :),

zastanow sie czy chcesz miec wincha lekkiego i praktycznego - mysle ze chyba po to one sa, silnik 13hp wazy 2 razy tyle co 6.5

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post09 kwie 2011, 07:31

dabrze bolec mowisz ale jak pamietaz ze 6,5 konia to troszeczke sprawia problemow z wyjsciem z wody a 13 ma inny pociag wiec bedzie ciezsza ale zalerzy nam na wyciagu troszke sie pomecza z noszeniem ale bedzie ciagnela a jak tam fotki z poprzedniego roku masz juz?

klusek
Posty: 11
Rejestracja: 28 wrz 2006, 00:23
Lokalizacja: Tu i Tam :-D
 
Post09 kwie 2011, 15:34

ciężar nie ma znaczenia , oczywiście w granicach rozsądku :D zawsze jesteśmy w minimum 3 osoby , autko Kangur ... wiec nie będzie problemu z mobilnością , zrobimy jednak wincha na GX390 + sprzędło olej , najwyżej zregenerujemy tarcze jak pisał bolec :thumbsup: a zawsze to 13 koni na brzegu ... :lol:

aras
Posty: 27
Rejestracja: 19 mar 2010, 18:53
Lokalizacja: olsztyn- hannover
Kontaktowanie:
 
Post10 kwie 2011, 19:27

tak13 koni to rozsadny wybur bo ja z bratem mamy 6,5 i ma problem z wyciagiem z wody a 13 koni daje rade warzymy z bratem po95 kilo wiec musi miec co ciagnc

Misha
Posty: 168
Rejestracja: 24 sty 2007, 16:02
Lokalizacja: Daegu - South Korea
Kontaktowanie:
 
Post11 kwie 2011, 04:01

Bolec - Myślę, że to nasze sprzęgło olejowe wcale nie jest takie złe, zajechaliśmy je tylko wtedy gdy kilku "cięższych zawodników" :wink: uczyło się deepwater start'ów ale po regeneracji okładzin sprzędło już nie stanowiło żadnego problemu. Fakt, że gdybyśmy teraz robili drugą... Ty już robisz, ja z wiadomych względów nie mogę Ci w tym pomóc... to myślę, że zrobilibyśmy wiele rzeczy inaczej. Chociażby konstrukcję samej ramy, która wyszła nam strasznie wielka i jedynymi autami którymi można było ją przewozić były nasze ambulansy (swoją drogą to był mega szalony pomysł z tymi karetkami, bardzo miło wspominam - dzięki, że mnie do tego przekonałeś).

Sądzę, że rama powinna być możliwie niska - tak żeby środek ciężkości samej wyciągarki był również możliwie nisko - coś takiego jak winich Arasa i jego brata.
Odnośnie silnika to myślę, że 13hp też nie jest złym wyborem, fakt nasza maszyna waży ponad 100kg, ale ma to swoje zalety w jej stabilności podczas pracy na plaży, jak podpory się zakopią w piachu to nie trzeba jak nawet jakoś specjalnie trzymać. Druga sprawa, że silnik silnikowy nie równy i raczej lepsza używana honda niż nowa chińszczyzna.

Kolejny temat który tu jeszcze nie został poruszony, a który wszedł z naszych doświadczeń to masa bębna i rodzaj użytej liny. Albo ciężki bęben z solidną liną - wtedy nie potrzeba hamulca, albo lekki bęben i o wiele lżejsza lina i hamowanie liny rękawicą :-)

Powodzenia w konstruowaniu i pozdrawiam z drugiej strony globu...


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości