Unhooked Waves - jak wytrymować kite RRD Type9?

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
max_rm
Posty: 362
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:16
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post14 kwie 2011, 08:22

Hej, w tym roku postanowiłem rozpocząć przygodę z unhooked. Na początek bez skoków, jedynie opanować płynną jazdę na falkach. Niestety od samego początku mam problem z ustawieniem sprzętu na odpowiednią moc.

Latawka RRD Type 9 (7m) + global bar. Na samym początku ta latawka miała większą moc niż Hyper Type II 12m z tym samym barem. Za poradą Pinio do latawki dorobiłem boczne linki ok 15 cm (czarna linka - jak na drugim zdjęciu poniżej). W haku wszystko ładnie działa, nie narzekam :) No, ale wracamy do problemu z unhooked. Ostatnio wiało na tyle "słabo", że w haku mogłem pływać przy ustawieniu depowera na maksymalną moc. Zszedłem na plażę, zaciągnąłem taśmę depowera i ściągnąłem się z haka - w tym momencie poczułem, jak by mi dali tonę cementu do potrzymania - overpowered. Pomyślałem ,że może tak jest, bo latawka w zenicie, więc wskoczyłem do wody. Rozpędziłem się w haku, zaciągnąłem taśmę, i to samo - mega moc do góry. Unhooked w takim ustawieniu nie wytrzymam nawet minuty, nie mówiąc o "płynnej jeździe"...

Linki na barze wytrymowałem przed sezonem - wszystkie są takiej samej długości. W tym momencie nie wiem, które linki skracać/wydłużać tak, żebym miał odpowiednią moc zarówno w haku oraz unhooked? Czy mam jeszcze bardziej wydłużyć boczne linki? Jakieś pomysły? :roll:

Na fotce poniżej ustawienie "fabryczne". Moc była taka, ze przy 25kts musieli mnie trzymać, bo odfruwałem na 1-2m do góry...

Obrazek

Ustawienie z dodatkową linką ok. 15cm. Spokojne pływanie do 35kts.

Obrazek

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 kwie 2011, 10:02

Wychodzi na to, że linki w twoim kajcie nie moga być równe.

Powinno być tak:
taśma depower na full power, bar ściagniety max dół i wtedy latawiec nie moze się zamykać, czyli końce/tipy mogą conajwyżej min. się schodzić do środka.

NIE MA ZNACZENIA ŻADNEGO CZY JESTES HOOKED, CZY UH :!: :!: :!:

Jeśli latawiec jest przebrany, to tak samo będzie przepadał na haku, jak i na łapach.

P.S. Czy tam aby nie bylo kombinowane z tą linka, która jest bezposrednio przy kajcie, hmmmm
Moż upeniwj się na 100%, że jest oryginał, może ktoś tam coś przy uprzęzy gadał.

Przede wsystkim to z Kargulem/Piniem się złap, niech rzucą okiem ;)

Awatar użytkownika
max_rm
Posty: 362
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:16
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post14 kwie 2011, 10:34

Crazy Horse pisze:P.S. Czy tam aby nie bylo kombinowane z tą linka, która jest bezposrednio przy kajcie, hmmmm
Moż upeniwj się na 100%, że jest oryginał, może ktoś tam coś przy uprzęzy gadał.

Przede wsystkim to z Kargulem/Piniem się złap, niech rzucą okiem ;)

Właśnie nie jestem pewien tego "fabrycznego" ustawienia. U mnie linka jest podczepiona do dwóch zaczepów (w postaci trójkącika). Wykopałem w necie fotki TYPE 9. Dla przykładu, na poniższej fotce gość ma linkę podczepioną do jednego zaczepu. Może to jest rozwiązanie problemu? Ale nie kumam, czym się różni podpięcie do jednego lub do dwóch zaczepów jednocześnie? - jedyne co mi przychodzi na myśl, to jest to ustawienie na słaby albo mocny wiatr?

Obrazek

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 kwie 2011, 10:43

A takie pytanie, czy po wypięciu z haka na halsie zmieniłeś kurs na bardziej z wiatrem? Jak będziesz stawiał opór czyt. ostrzył to będzie ciężko utrzymać latawiec na saymch rękach.

Awatar użytkownika
max_rm
Posty: 362
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:16
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post14 kwie 2011, 10:51

jedi1 pisze:A takie pytanie, czy po wypięciu z haka na halsie zmieniłeś kurs na bardziej z wiatrem? Jak będziesz stawiał opór czyt. ostrzył to będzie ciężko utrzymać latawiec na saymch rękach.

Dokładnie, popłynąłem za latawcem z wiatrem... Ale mi go tak wyrwało, że musiałem z powrotem złapać za chickena i przyciągnąć do siebie...

pepek
Posty: 241
Rejestracja: 01 lip 2008, 19:59
Lokalizacja: Puck
Kontaktowanie:
 
Post14 kwie 2011, 14:23

Ja mam kita prawie tak samo ustawionego jak ty. Tzn. na bloczkach z przodu(tych od przednich linek) mam maks krótkie linki, supeł ~4,5cm od bloczka. Na tylnych linkach mam ten "trójkąt" czyli podczepione do dwóch punktów + bloczek i przedłużki które mogę sobie jak mi się chce regulować(widać 3 supełki). myślałem żeby zrobić bez tego bloczka no ale Pinio mówił, że skoro producent zrobił tam bloczek to po coś on jest i lepiej go zostawić. Jak się wypinam gdy jest dobry wiatr to kite lekko mi się domyka(depower zaciągnięty 2cm) Jeśli odpuszczę depower na maksa to podczas wypięcia kite zaczyna się cofać(jest przebrany). Fotka tylnych linek,Zapałka jakieś 4,5cm.
Obrazek

Może po prostu musisz się przyzwyczaić do latawca jeśli nie wisi on na haku. Wiadomo że ciągnie wtedy trochę mocniej. Chcesz zdjęcia lepszej jakości lub jakieś dokładniejsze długości brigle, to podaj maila na priv. Mój latawiec jest chyba daleki od ustawień fabrycznych. Wymieniałem sporo linek. Chociaż najlepiej by było jakbyś na chwile zamienił się latawcem z kimś na spocie kto kuma unhook, lub kto ma lub miał podoby latawiec i ktoś by zobaczył jak latawiec się zachowuje i czy jest dobrze wytrymowany. Albo zrób sobie te tylne linki regulowane, tak jak ja mam i spokojnie to sobie popróbuj różne długości tylnych linek.

Awatar użytkownika
max_rm
Posty: 362
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:16
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 6 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post14 kwie 2011, 14:55

Pepek, ok, widzę, że masz podobny patent do tego, który mam w tej chwili. Spróbuję pozmieniać sobie ustawienia na różne sposoby, i zobaczę co z tego wyjdzie - może się uda. A jak się nie uda, to chyba odwiedzę Puck :thumb:

Awatar użytkownika
Wiktorek
Posty: 715
Rejestracja: 02 sty 2004, 09:34
Deska: Skywalker, OR Mako!
Latawiec: RRDs, Rally
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 11 razy
 
Post14 kwie 2011, 19:07

pepek pisze:Na tylnych linkach mam ten "trójkąt" czyli podczepione do dwóch punktów + bloczek i przedłużki które mogę sobie jak mi się chce regulować(widać 3 supełki).

A jaka według Ciebie jest różnica pomiędzy przesuwaniem supełków przy "trójkącie" i przesuwaniem supełków na linkach mocy przy barze? Ma to wpływ na zachowanie latawca, czy tylko rozszerza możliwości trymowania latawca?

Awatar użytkownika
Pinio
Posty: 3647
Rejestracja: 02 wrz 2006, 03:46
Postawił piwka: 25 razy
Dostał piwko: 30 razy
 
Post14 kwie 2011, 20:08

Pepek trochę ogarnia i sam sobie przeszywa,
dokłada i zmienia ustawienia na linkach :arrow: dobra Pecka Szkoła nie takie cudeńka robimy :thumb:

pepek
Posty: 241
Rejestracja: 01 lip 2008, 19:59
Lokalizacja: Puck
Kontaktowanie:
 
Post14 kwie 2011, 22:03

Jo :) rozszerza możliwości trymowanai latawca. Ale przeważnie 95% czasu na tym latawcu pływam na tym środkowym supełku i raczej nie bawię się depowerem. Jak już to z długością linek. Ale to już inny temat :wink: Każdy niech sobie ustawia sprzęt tak jak lubi i spokojnie pływa :idea: Łatwiej jest sobie regulować długości linek na supełkach przy kite niż na supełkach pod pływakami.

Awatar użytkownika
Wiktorek
Posty: 715
Rejestracja: 02 sty 2004, 09:34
Deska: Skywalker, OR Mako!
Latawiec: RRDs, Rally
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 11 razy
 
Post15 kwie 2011, 08:25

pepek pisze:Łatwiej jest sobie regulować długości linek na supełkach przy kite niż na supełkach pod pływakami.

Nie no, to jest bezdyskusyjne.
Mnie chodziło o regulację na linkach nośnych, nad knagą depower'a. Wprost - jest jakaś różnica pomiędzy przesunięciem o jeden supeł:
a) w górę nad knagą power'a,
b) w dół pod latawcem.
Teoretycznie (?) nie powinno być, a praktycznie?

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 kwie 2011, 09:46

Drogą spropostowania nie ma róznićy w mocy jeśli jesteśmy H i UH :idea:
Jeśli musisz ściągać depower 2cm, żeby kite nie przepadał przy UH, to wydłuż na stałe środkowe linki albo skróć sterówki :wink:
Tym samym jeśli jesteś H, i walczysz przy granicznym wietrze, to przy max sciagnietym barze kite tak samo przepada i ma mniejszą moc :naughty:

Jurgen
Posty: 2943
Rejestracja: 19 wrz 2006, 00:39
Lokalizacja: 3miasto
Postawił piwka: 13 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 kwie 2011, 12:32

Wiktorek pisze:a) w górę nad knagą power'a,
b) w dół pod latawcem.
Teoretycznie (?) nie powinno być, a praktycznie?


Regulacja mocy latawca.... :?:

pepek
Posty: 241
Rejestracja: 01 lip 2008, 19:59
Lokalizacja: Puck
Kontaktowanie:
 
Post15 kwie 2011, 20:42

Różnica jest taka że masz na stałe jakby skrócony depower na tych supełkach. Już było chyba kiedyś na forum. na 3 czy 5 supełku, nie pamiętam ile ich tam jest bo rzadko z nich korzystam, ale latawiec już jest tak zdepowerowany że prawie nie ciągnie, nawet jego w górnym zakresie.
Jeśli dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi to różnica pomiędzy regulacją nad knagą a przy latawcu jest pewnie w około ~1cm zależy gdzie przestawiasz, czyli prawie nie wyczuwalna.
Nie będę się tu rozwodził jak mam strymowany latawiec i czy mogło by być lepiej. Według mnie jak dla mnie mam optymalne ustawienia i na razie nic nie zamierzam przestawiać, wszystko działa jak należy.
Jeśli ktoś chce sobie dobrze wytrymować latawiec to musi sam najlepiej pokombinować, na spokojnie. Najlepiej na spocie na bieżąco zmieniać ustawienia, lub komuś dać latawiec do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Blajsero
Posty: 126
Rejestracja: 28 wrz 2008, 15:34
Lokalizacja:
Dostał piwko: 1 raz
 
Post01 sie 2011, 19:31

Panowie możecie mi napisać jaka powinna być długość tych pigtaili z bloczkami do type9 9m? I co to konkretnie daje? Jaka jest różnica po podpięciu sterówek pod tą pętelkę na samym końcu a tą wcześniejszą? Bo oczywiście instrukcji obsługi do tego modelu nigdzie się nie uraczy :evil:


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości