5-linkowy a 4-linkowy latawiec

Forum dla początkujących
kuba89
Posty: 54
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:06
Lokalizacja: warszawa/białystok
Kontaktowanie:
 
Post07 wrz 2009, 16:25

Jakie są różnice między takimi rozwiązaniami? jak z barem do tych dwóch rodzajów? które są popularniejsze? które łatwiejsze w obsłudze? jaka jest tendencja - tzn. jakie będą dominować w przyszłlości niedalekiej?
Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 wrz 2009, 17:26

Teraz głównie się robi 4-linkowe latawce, ale 5-linkowych też jest dość sporo.

Co do tendencji to chyba 5-linkowych będzie co raz mniej. Ozone np. zrezygnował z 5 linki w Instinctach, nowy latawiec Flysurfera też jest 4-linkowy.

Z kolei Naish na 2010 robi latawce w większości 4-linkowe (poza Torchem), ale z możliwością dodania 5-tej linki. Podobnie Flexifoil czy North mają w ofercie latawce, które można używać na 4 bądź 5 linkach.

Piąta linka generalnie jest dodawana jako system bezpieczeństwa, ponieważ latawiec na jednej lince traci ciąg. Na 4 linkach także jest to możliwe, lecz bary nie były do końca wygodne (zaczepienie leasha ponad barem).

Teraz jest tendencja montowania krótkiej piątej linki, która nie jest bezpośrednio przyczepiona do latawca, a do linek nośnych. Ten system bezpieczeństwa różni się od tego z ostatnich sezonów, gdzie leash był zaczepiany do tylko jednej linki nośnej blisko baru.

Krótka piąta linka jest pozbawiona wady długiej ponieważ nie przetnie latawca przy inwertowaniu. Nie może być natomiast wykorzystana do restartu latawca tak jak 5-ta linka zaczepiana do latawca (tutaj pewnie więcej odpowiedzą ludzie zorientowani w C-shape'ach), co w erze bowów i innych delt nie jest problemem.

kuba89
Posty: 54
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:06
Lokalizacja: warszawa/białystok
Kontaktowanie:
 
Post07 wrz 2009, 17:55

dzięki wielkie
a czy skrót SLE odnosi się właśnie do tej piątej linki?

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 wrz 2009, 17:58

nie, SLE - supported leading edge

więcej tutaj http://kiteportal.pl/?kite=leksykon&literka=s#199

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 wrz 2009, 18:00

nie SLE to skrot od wydłuzonej krawedzi natarcia - inna nazwa BOW
chodzi o to, ze latawiec posiada uprząż i bloczki znacznie rozszerzające jego zakres wiatrowy oraz umozliwia łatwiejszy restart . :)

kuba89
Posty: 54
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:06
Lokalizacja: warszawa/białystok
Kontaktowanie:
 
Post07 wrz 2009, 18:09

tzn. że sle = bow? bo w opisie jakiegoś latawca było napisane, że "jest to BOW, żadna hybryda ani BOW"

Jest gdzieś w necie jakis opis różnych rodzajów latawców i ich zastosowań?

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 wrz 2009, 18:28

kuba89 to wszystko to są generalnie ładne nazwy. Zastosowanie latawca zwykle podaje producent, ale to nie jest tak, że skoro latawiec służy np. do wave to nie możesz na nim skakać na płaskiej wodzie.

Awatar użytkownika
ted
Posty: 1065
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Bdg - Gda
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post08 wrz 2009, 18:05

kuba89 pisze:tzn. że sle = bow? bo w opisie jakiegoś latawca było napisane, że "jest to BOW, żadna hybryda ani BOW"

Jest gdzieś w necie jakis opis różnych rodzajów latawców i ich zastosowań?


dyskusyjnie, dyskusyjnie, jedni powiedzą, że tak, ktoś inny, że nie, za to na pewno oba to LEI :twisted:


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości