Dziwne zachowanie Rhino 2009

Forum dla początkujących
Dezmo
Posty: 77
Rejestracja: 03 sty 2010, 21:38
 
Post23 sty 2011, 21:25

Siemanko
Mam następujący problem z kitem NKB Rhino. Od razu powiem, że plywam na latawcu z 2009 z barem 2010. Otóż kite po odpaleniu, gdy trzymam go w zenicie potrafi zachowywać się na dwa sposoby-albo "leci" za mnie co nieco utrudnia jakiekolwiek poruszanie się z nim, albo traci moc(w zenicie) i spada prawie do samej ziemi, gdzie z kolei dostaje maksymalna moc i ja lecę w górę/przód razem z nim. Po opanowaniu sytuacji, znów to samo: podciagam go do zenitu, traci moc, spada, moc maksymalna i jazda. Na początku wydawalo mi się, że boczne linki są za dlugie. Poradzilem się innych kiterów i je skrócilem-najpierw supel na pigtailu i regulacja przy barze, ale to nie wystarczylo, wiec skrocilem je jeszcze bardziej, ale sytuacja jest ta sama. WTF?

Awatar użytkownika
sander
Posty: 1643
Rejestracja: 11 mar 2004, 13:24
Lokalizacja: Świebodzice
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 11 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 sty 2011, 23:28

Przede wszystkim podczep linki w jedno miejsce i sprawdź czy są wszystkie równe przy odpuszczonym depowerze i zaciągniętym barze, no chyba że North ma inne trymowanie niż większość kiteów? Najlepiej niech potwierdzi to ktoś kto lata na Nortach lub zajrzyj do manuala.
Tipy latawca składają się do środka i latawiec leci do tyłu opadając do powerzone? Jeżeli tak to najpewniej masz wyciągnięte linki mocy co jest bardziej prawdopodobne niż za długie linki sterujące. W takiej sytuacji zamiast skracać powinieneś wydłużyć linki sterujące lub skrócić linki mocy. Z drugiej strony przelatywanie latawca przez zenit sugeruje to co piszesz, za długie sterówki :? .

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post23 sty 2011, 23:32

a może ten kite tak ma że lubi polecieć za głowę, a Ty za mocno zaciągasz bar i kite ląduje na dupie.

ile czasu bawisz się latawcami?

Awatar użytkownika
sander
Posty: 1643
Rejestracja: 11 mar 2004, 13:24
Lokalizacja: Świebodzice
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 11 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 sty 2011, 23:44

może też coś z długością 5 linki nie bardzo :?:

Dezmo
Posty: 77
Rejestracja: 03 sty 2010, 21:38
 
Post23 sty 2011, 23:47

sander pisze:Przede wszystkim podczep linki w jedno miejsce i sprawdź czy są wszystkie równe przy odpuszczonym depowerze i zaciągniętym barze, no chyba że North ma inne trymowanie niż większość kiteów? Najlepiej niech potwierdzi to ktoś kto lata na Nortach lub zajrzyj do manuala.
Tipy latawca składają się do środka i latawiec leci do tyłu opadając do powerzone? .

Tak, sprawdzalem czy sa tej samej dlugosci i bylo ok. Ale to co pisalem- linki sterujace sa za dlugie potwierdzil ziomek co od kilku dobrych lat plywa tylko na north'ach. Wręcz przeciwnie latawiec bardziej się prostuje niż sklada. Może wina za malego cisnienia w tubach? Mimo wszystko ta dlugosc linek jest intrygujaca :evil:

Dezmo
Posty: 77
Rejestracja: 03 sty 2010, 21:38
 
Post23 sty 2011, 23:54

sander pisze:może też coś z długością 5 linki nie bardzo :?:

nie no 5 linka jest w porządku. :thumbsup:
Plywam od 2 lat. A co do ściagania baru to nie-kite spada do powerzone przy odpuszczonym barze i podczas spadania zupelnie nie raguje.

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 sty 2011, 00:12

Dezmo pisze:
sander pisze:może też coś z długością 5 linki nie bardzo :?:

nie no 5 linka jest w porządku. :thumbsup:
Plywam od 2 lat. A co do ściagania baru to nie-kite spada do powerzone przy odpuszczonym barze i podczas spadania zupelnie nie raguje.

a moze najzwyczajniej takie były warunki - bardzo szkwalisty wiatr, w zasadzie każdy latawiec przepada/spada z zenitu

najbezpieczniej nie chodzić z latawcem na 12 tylko w okolicach godziny 10 lub 2
nie szarpnie spadając + mniejsza szansa na przewinięcie itd.
A PRZEDE WSZYSTKIM SAFETY!
;)

pozdro

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post24 sty 2011, 00:55

TIKKO_aloha pisze: w zasadzie każdy latawiec przepada/spada z zenitu


Takich zdań to bym się wystrzegał, ale reszta to w 105% prawda
TIKKO_aloha pisze:najbezpieczniej nie chodzić z latawcem na 12 tylko w okolicach godziny 10 lub 2
nie szarpnie spadając + mniejsza szansa na przewinięcie itd.
A PRZEDE WSZYSTKIM SAFETY!
;)

pozdro

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 sty 2011, 12:12

zgred pisze:
TIKKO_aloha pisze: w zasadzie każdy latawiec przepada/spada z zenitu


Takich zdań to bym się wystrzegał, ale reszta to w 105% prawda
TIKKO_aloha pisze:najbezpieczniej nie chodzić z latawcem na 12 tylko w okolicach godziny 10 lub 2
nie szarpnie spadając + mniejsza szansa na przewinięcie itd.
A PRZEDE WSZYSTKIM SAFETY!
;)

pozdro


napisałem o warunkach bardzo szkwalistych

pokaż mi latawiec który stojąc w zenicie nie przepadnie np przy jeziorowych spadkach z 16 kts do 6kts

KAŻDY spadnie, chyba że raiderowi uda się ogarnąć w porę i cośtam uratuje :)

Awatar użytkownika
sander
Posty: 1643
Rejestracja: 11 mar 2004, 13:24
Lokalizacja: Świebodzice
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 11 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 sty 2011, 12:35

Dezmo pisze:
sander pisze:Przede wszystkim podczep linki w jedno miejsce i sprawdź czy są wszystkie równe przy odpuszczonym depowerze i zaciągniętym barze, no chyba że North ma inne trymowanie niż większość kiteów? Najlepiej niech potwierdzi to ktoś kto lata na Nortach lub zajrzyj do manuala.
Tipy latawca składają się do środka i latawiec leci do tyłu opadając do powerzone? .

Tak, sprawdzalem czy sa tej samej dlugosci i bylo ok. Ale to co pisalem- linki sterujace sa za dlugie potwierdzil ziomek co od kilku dobrych lat plywa tylko na north'ach. Wręcz przeciwnie latawiec bardziej się prostuje niż sklada. Może wina za malego cisnienia w tubach? Mimo wszystko ta dlugosc linek jest intrygujaca :evil:


Skoro latawiec się wypłaszcza to może jednak 5 linka jest za krótka :?: Jeżeli jest mocno napięta to może spróbuj ją trochę wydłużyć i porządnie napompuj latawiec następnym razem.
A najlepiej niech obejrzy i przetestuje sprzęt ktoś znający się na rzeczy, bo tak to ciężko coś doradzić.

Dezmo
Posty: 77
Rejestracja: 03 sty 2010, 21:38
 
Post24 sty 2011, 13:35

sander pisze:
A najlepiej niech obejrzy i przetestuje sprzęt ktoś znający się na rzeczy, bo tak to ciężko coś doradzić.

Sugerujesz, że się nie znam :oops: ? Pytalem się o to typka co plywa tylko i wylącznie na northach od kilku dobrych lat i naprawdę spora ilość latawców przewinęla mu się przez ręce, a mimo to mówil, że pierwszy raz spotkal się z czymś takim. W sklepie, gdzie kupilem sprzęt doradzili, żeby skrócić te linki i tak też zrobilem.. A co do piątej linki-jest luźno i nie ma bata, żeby to ona wyplaszczala latawiec.

Awatar użytkownika
sander
Posty: 1643
Rejestracja: 11 mar 2004, 13:24
Lokalizacja: Świebodzice
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 11 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 sty 2011, 14:08

Dezmo pisze:
sander pisze:
A najlepiej niech obejrzy i przetestuje sprzęt ktoś znający się na rzeczy, bo tak to ciężko coś doradzić.

Sugerujesz, że się nie znam :oops: ? Pytalem się o to typka co plywa tylko i wylącznie na northach od kilku dobrych lat i naprawdę spora ilość latawców przewinęla mu się przez ręce, a mimo to mówil, że pierwszy raz spotkal się z czymś takim. W sklepie, gdzie kupilem sprzęt doradzili, żeby skrócić te linki i tak też zrobilem.. A co do piątej linki-jest luźno i nie ma bata, żeby to ona wyplaszczala latawiec.


Nic nie sugeruje, masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać więc próbowałem pomóc. Niestety wygląda jednak na to że na forum go nie rozwiążesz i ktoś jeszcze raz musi obejrzeć dokładnie sprzęt.

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post24 sty 2011, 14:32

TIKKO_aloha pisze:
zgred pisze:pokaż mi latawiec który stojąc w zenicie nie przepadnie np przy jeziorowych spadkach z 16 kts do 6kts

KAŻDY spadnie, chyba że raiderowi uda się ogarnąć w porę i cośtam uratuje :)


pompka spadnie każda ;)
komórka niekoniecznie ;)

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post24 sty 2011, 21:56

pompka spadnie każda ;)
komórka niekoniecznie ;)

szukasz guza ... :wink: :lol: ide o zaklad ze utzrymam dluzej 14 notusa od kazdego komorowca w szkwalistym i nierownym wietrze :mrgreen:

Dezmo wydaje mi sie ze zle pracujesz barem i masz zbyt dluga linke depowera. W Northach zdaje sie jest mozliwosc regulacji skoku baru(choc nie jestem pewien bo nie pamietam dokladnie juz jak to bylo w scepterze)

Dorian :: SurfPoint
Posty: 289
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:12
Latawiec: North Vegas
Lokalizacja: Jastarnia
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 12 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 sty 2011, 22:52

rolnik pisze:Dezmo wydaje mi sie ze zle pracujesz barem i masz zbyt dluga linke depowera. W Northach zdaje sie jest mozliwosc regulacji skoku baru(choc nie jestem pewien bo nie pamietam dokladnie juz jak to bylo w scepterze)


Mozna regulowac i bedzie mozna rowniez w 2011.


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości