Slingshot RPM 2011

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
surfer
Posty: 81
Rejestracja: 03 wrz 2009, 09:06
 
Post04 maja 2011, 14:34

ktoś już pływał? coś może więcej powiedzieć na jego temat?
jaka jest różnica w porównaniu do roku 2010?

kite24.pl
Posty: 5582
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:42
Deska: SU-2
Latawiec: Gin Cannibal
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 29 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 maja 2011, 17:12

surfer pisze:ktoś już pływał? coś może więcej powiedzieć na jego temat?
jaka jest różnica w porównaniu do roku 2010?

2011 lepszy dół dłuzej trzyma po skoku i łagodniejsze lądowanie , bar linki 25m ( 12, 10m i 20") ( 9,8.6m 23m-17") ( w modelach 2010 23m-12m, 10m) i zabezpieczenie linki depowera przedłużka zakładaną na linkę aby za głęboko nie chował się uchwyt regulacji mocy.
Inaczej wszyty materiał bezposrednio w tuby poprzeczne .
Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 16:34 przez kite24.pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Pablo
Posty: 1996
Rejestracja: 24 lip 2003, 17:39
Deska: Slingshot Dwarf Craft 3'6"
Latawiec: Slingshot SST 2017 6/8/10
Lokalizacja: Anin
Postawił piwka: 12 razy
Dostał piwko: 62 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 maja 2011, 23:00

więcej na temat RPM'ów poczytasz w tym temacie: viewtopic.php?f=4&t=22357

natomiast jeśli chodzi o model 2011 to konstrukcyjnie najwięszką różnicą jest Splitstrut czyli wszyscie tub poprzecznych bezpośrednio w materiał - co powoduje że latawiec jest jeszcze bardziej aerodynamiczny, sztywny i tuby mogą być mniejsze. Poniżej obrazek:

Obrazek

W innych latawcach tuby są podczepione pod czaszą latawca, w Slingshocie są integralną częścią czaszy.

Jeśli chodzi o pływanie to pływałem tylko chwilę, ale pierwsze co się rzuca w oczy to bardzo dobry dół, mega łagodne lądowania i hangtime (jeśli preferujesz oldschool, choć to latawiec do freestyle'u), dobrze znane z RPMa czucie na barze i natychmiastowa reakcja na bar, łatwa regulacja depowera dzięki dodatkowej tulejce... i nowe kolory :) napiszę więcej jak porównam za tydzień 2009 vs 2010 vs 2011 w tym samym sajzie :)

Obrazek

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 maja 2011, 00:02

Pablo pisze: Splitstrut czyli wszyscie tub poprzecznych bezpośrednio w materiał - co powoduje że latawiec jest jeszcze bardziej aerodynamiczny, sztywny i tuby mogą być mniejsze.


Pablo - to już marketingowa gadka SlingShota niepotwierdzona żadnymi badaniami
jasne , że każda firma próbuje się wyróżnić na tle konkurencji i "wymyślić proch"
jak np zamki błyskawiczne w starych RRD, kwadratowe SIGMY Naisha czy super Recony, które potem jako lipne po cichu zamiata sie pod dywan
ale warto by takie jak powyższe "naukowe wywody" miały JAKĄKOLWIEK OBIEKTYWNĄ podpórkę..:idea:

SlingSh*t :wink: robi SPLITSTRUTA od zarania dziejów, ja go kojarzę chyba od 2003? już
stąd też wynika (bo MUSI) chcrakterystyczny design latawców SS
i gdyby to była taka rewelolucja - gwarantuję, że do dziś KAŻDA firma by TAK szyła.. dokładając po te cztery dolary chińskim szwaczkom :wink: i po sto do ceny..
nie twierdzę że SplitStrut PRZESZKADZA - nie mam na to dowodów - podobnie jak Ty nie dowiedziesz tego że pomaga..

wiec ..marketingowa papka..

pzdr

Awatar użytkownika
teoysta
Posty: 618
Rejestracja: 07 sie 2009, 09:35
Deska: jest
Latawiec: też jest, +nawet bar i trapez
Lokalizacja: Świdnica
Dostał piwko: 5 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 maja 2011, 15:18

Ziomek. pisze:
Pablo pisze:
nie twierdzę że SplitStrut PRZESZKADZA - nie mam na to dowodów - podobnie jak Ty nie dowiedziesz tego że pomaga..


Nikt nie testuje latawców w tunelach aerodynamicznych nikt niczego przy drobnych zmianach nie udowodni.

Wszycie tuby w poszycie zmniejsza grubość profilu przy krawędzi spływu, a ta cecha, chociażby niezauważalnie, ale bezdyskusyjnie zwieksza prędkość przepływu powietrza po jednej stronie płata polepszając siłę nośną. Dwa punkty mocowania poszycia do tuby, kontra jeden również bezdyskusyjnie polepszają sztywność.

...czy te cechy znacząco polepszą zachowanie się latawca w powietrzu a do tego subiektywne odczucia każdego pływającego to juz inna sprawa.


Dowodów nie ma, ale zdecydowana kontra Ziomka zawsze musi być ;)

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 maja 2011, 16:45

teoysta pisze:
Wszycie tuby w poszycie zmniejsza grubość profilu przy krawędzi spływu..



interpretacja o tyleż ciekawa co BEZZASADNA :idea:



teoysta pisze:
Dwa punkty mocowania poszycia do tuby, kontra jeden również bezdyskusyjnie polepszają sztywność.



również powyższy argument jak dla mnie może działać w dwie strony :idea:

więc próbuj dalej..

pzdr

kite24.pl
Posty: 5582
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:42
Deska: SU-2
Latawiec: Gin Cannibal
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 29 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 maja 2011, 16:53

tak to wygląda w modelu 2010
Obrazek

a tak wygląda w modelu 2011
Obrazek

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post05 maja 2011, 20:30

bez badan :-) organoleptyczne konstrukcja rpm'a '11 jest sztywniejsza od '10 -to na pewno jest zmian na + chociaż rpm '10 flakem nie był
bez badan :-) wiadomo też, ze takie połączenie będzie bardziej korzystne aerodynamicznie (Splitstrut) - to też na +
a czy znajdzie się ktoś odważny, żeby powiedzieć,że dzięki temu latawka jest x% lepsza to inna sprawa :-)

stiv amoralny
Posty: 1522
Rejestracja: 13 sty 2006, 02:55
Deska: 50fifty/Su-2/Spleene
Latawiec: Cabrinha/SShot/Airush
Lokalizacja: terazFilipiny
Postawił piwka: 12 razy
Dostał piwko: 32 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 maja 2011, 00:08

Miałem okazję krótko popływać na 2011 RPM 8 , no i co.., niezmiennie twierdzę że to zajebisty kajt , pod każdym względem, tak jak zresztą od pierwszego wydania. Jak już pisałem nie raz, nie mam kwestii do której mógłbym się "czepiać" , mi w nim wszystko pasuje, d-power przy chicken'ie to już temat wałkowany 1000 razy i jest to kwestia przyzwyczajenia(też z początku miałem z tym lekki problem), natomiast ktoś kto od początku będzie się uczyć z takim systemem to w ogóle problemu nie ma, ktoś doświadczony to się przyzwyczai szybko, a kto się nie przyzwyczai ... no to sorry - kapeluch :wink: Latawiec można prowadzić z zamkniętymi oczami, jest zawsze dokładnie tam gdzie chcę..., no chyba że coś spier... ja sam, ale to już nie jego wina :lol: Jakość wykonania perfekcyjna jak zawsze, grafiki ciekawe, ekstrawaganckie. Czekam niecierpliwie na pełną rozmiarówkę od soboty w Hamacie :idea: Może dam radę na 6m2 się karnąć, mam nadzieję dmuchnie na tyke mocno :?

pozdrawim

stiv a

Awatar użytkownika
przemjas
Posty: 2566
Rejestracja: 21 lis 2006, 13:54
Deska: SU-2 Prorider
Latawiec: SS RPM 10m
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 18 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 maja 2011, 06:54

Po kilku testowych karnięciach niedawno zamieniłem model 2010 na 2011.
Latawka wydaje mi się szybsza, dłuższe i miękkie lądowania, dłuższy czas w powietrzu. Latawiec ma super windę. Myślę że na barze jest bardziej czuć latawkę niż w modelu 2010, każdy ruch baru to właściwie natychmiastowa reakcja latawca.
co do systemu bezpieczeństwa, w tamtym roku psioczyłem trochę na takie rozwiązanie, ale jak pisze stiv idzie się przyzwyczaić, teraz nawet uwagi na to nie zwracam.
namacalne zmiany w stosunku do 2010 zostały już chyba wszystkie opisane

stiv amoralny
Posty: 1522
Rejestracja: 13 sty 2006, 02:55
Deska: 50fifty/Su-2/Spleene
Latawiec: Cabrinha/SShot/Airush
Lokalizacja: terazFilipiny
Postawił piwka: 12 razy
Dostał piwko: 32 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 maja 2011, 08:19

przemjas, a o jakim rozmiarze napisałes tak z ciekawości? Mnie interesuje bardzo nowy size 9..., hmm w połączeniu z 6 na górze i 12 na dole wydawałoby się set idealny.., bardzo bym ciekaw był tej 6-ki od powiedzmy 25 knt w górę ... przy mojej wadze oczywiście 90 :oops: heheh

pozdrawim

stiv a

Awatar użytkownika
przemjas
Posty: 2566
Rejestracja: 21 lis 2006, 13:54
Deska: SU-2 Prorider
Latawiec: SS RPM 10m
Lokalizacja: Elbląg
Postawił piwka: 22 razy
Dostał piwko: 18 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 maja 2011, 08:36

ja porównywałem rozmiary 10m,
na 9m nie miałem okazji plywać, ale ciekawi mnie ten rozmiar, może przy jakiejś okazji spróbuję

kite24.pl
Posty: 5582
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:42
Deska: SU-2
Latawiec: Gin Cannibal
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 29 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 maja 2011, 10:27

Ja będę miał w hamacie do testowania 12m, 9m i 6m ( rozwiązanie idealne)

Awatar użytkownika
BESTIA
Posty: 336
Rejestracja: 22 sie 2003, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 10 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post18 maja 2011, 18:22

Też jestem po testach, tylko że rozmiaru 10m i to była jedna z moich fajniejszy sesji.
Latawiec podszedł mi bardzo i wiem juz jaki będzie mój drugi kite :D
Do quivera chyba jednak przydałaby mi się bardziej 9m niż 10m w połączeniu z rally 12m.
Czekam na jakieś testy 9m w Polsce.

Obrazek

pozdrawiam
BESTIA

Pablo
Posty: 1996
Rejestracja: 24 lip 2003, 17:39
Deska: Slingshot Dwarf Craft 3'6"
Latawiec: Slingshot SST 2017 6/8/10
Lokalizacja: Anin
Postawił piwka: 12 razy
Dostał piwko: 62 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 maja 2011, 21:04

BESTIA pisze:
Czekam na jakieś testy 9m w Polsce.


A może jednak się zdecydujesz na Hamatę w sobotę? będą do testów RPM 8/9/10/12


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości