Ozone edge 2 11m na linkach 50 metrów

Dyskusje nie związane z profilem forum.
andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 maja 2012, 22:50

Ostatnio z nudów odpaliłem swojego edka na 50 metrowych linkach. wiało może 5-6 wezłów ... wyciągało mnie z wodu i można było płynąć z wiatrem... większa deska i mniejsza ( moja ) waga i juz mozna plywac :D:D:D nieproporcjonalnie dłuuuuugi moment mocy w powerzone

Obrazek

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post08 maja 2012, 15:53

Dobre dla tych, co się boja dużych rozmiarów.
Z tej odległości zapewne wyglądał na mniejszy.

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post08 maja 2012, 17:08

najdziwniejesze bylo to, ze kontrola nad szmata odbywala sie zwyczajnie...identycznie wrecz zwrotnosc latawca zaciaganie odpuszczanie baru / utrata-przyrost mocy... jedynie dluuuuuugie okno wiatrowe zmienialo odczucia. kiedys jeszcz esie w to pobawie przy 8-10 wezlach:)

Famay
Posty: 1154
Rejestracja: 04 paź 2010, 14:46
Latawiec: Cabrinha
Postawił piwka: 18 razy
Dostał piwko: 17 razy
 
Post08 maja 2012, 18:31

A jak ze startem :?: Była jakaś różnica :?:

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post08 maja 2012, 19:24

startowalem oczywiscie z powerzone bo przy 5 wezlach nie da rady z krawedzi :) przy ladowaniu byl problem bo nie potrafilem okreslic odleglosci gdzie ustawic kajta aby ktos go zlapac. Trzeba uwazac na linie niskiego napiecia w chalupach :D latwo jest posadziv szmate na przyczepach nawet jak wydaje sie ze jest OK :)

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 maja 2012, 00:51

andrzejwodejszo pisze: Trzeba uwazac na linie niskiego napiecia w chalupach :D


Zwłaszcza jak ktoś wpadnie na pomysł, żeby pływać na stalowych linkach. :wink:

Pomyśl sobie, że Holandii testują latawce na mega długich linkach, łapią jakiś stały prąd powietrzny wysoko
i tych latawców nie lądują wcale. Plan maja na uzyskanie energii elektrycznej z tego. (a propos napiecia)

Ja bym miał inny plan: ubierasz piankę i trapez, idziesz nad wodę, odczepiasz zaparkowany w stratosferze latawiec i jazda.

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 maja 2012, 09:39

z energia to widziałem.... jeszcze ciekawszy patent to podpinanie kajtów pod tankowce/ duże statki - takie rozwiązania już działaja i przynosza 33% oszczędność paliwa...

Nomercy
Posty: 1268
Rejestracja: 19 cze 2008, 22:32
Deska: Parapet z OBI
Latawiec: TESCO Bag
Lokalizacja: SouthWales
Postawił piwka: 9 razy
Dostał piwko: 6 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 maja 2012, 10:57


andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 maja 2012, 11:25

2500 daN to inaczej 2,5 tony ciągu ??? czy dobrze rozumuję ?:)

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 maja 2012, 13:14

Czyli latawiec dla ridera o wadze 2,5 tony.
Dla statku to rzeczywiście może być 2% oszczędności.
Gdyby był 1% pewny -wszystkie statki by to miały.
Ale widać, pomysł powrotu do napędu wiatrowego jakoś armatorom nie leży.


Wróć do „Offtopic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość