Witam,
Większość producentów i dystrybutorów oferujących latawce w swoich informacjach reklamowych podkreśla nowe rozwiązania zwiększające zakres Depowera (rozwiązania, które pozwala na niewielką zmianę kształtu i kątów natarcia latawca w czasie jego normalnej eksploatacji) . Mówi się o zakresie od zera (prawdopodobnie mając na myśli nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa tj., zrywki) a także o możliwości kilkukrotnego zmniejszenia mocy latawca. Czy ktoś potrafi powiedzieć jak jest naprawdę, to znaczy jak duży może być zakres płynnej regulacji mocy latawca w czasie jego normalnej eksploatacji, i który z oferowanych obecnie na rynku latawców ma ten zakres największy? Przyjmując, że maksymalną moc latawca uzyskujemy przy „zaciągniętym” Depowerze, to jaki procent tej mocy uzyskamy przy Depowerze całkowicie „odpuszczonym”. Wydaje się, że każdy renomowany producent latawca taką informacje bez trudu uzyskuje testując latawiec w tunelu aerodynamicznym. Mało tego jest ona niezbędna w pracach nad doskonaleniem konstrukcji Depowera.
Z góry dziękuje za odpowiedz.