Fajny latawiec na śnieg.

Snowkiting - wszystko związane z tą zimową odmianą kitesurfingu.
Awatar użytkownika
Diabolo
Posty: 87
Rejestracja: 05 sty 2005, 13:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:
 
Post09 lis 2005, 18:12

Od kilku lat projektuję latawce pociągowe. Na sezon zimowy 2006 przygotowałem latawiec komorowy z pełnym depowerem o powierzchni 6,5 m2. Cena latawca nowego 990 zł. Tkanina Skytex 40g/m2, linki dynema, wzmocnienia z mylaru. Latawiec bardzo mocno ostrzy do wiatru, a zachowanie jego w powietrzu można określić jako dość żywe. Z chęcią uszyję na zamówienie, ponieważ chcę zorientować się, czy tego typu inwestycja ma sens i czy będzie zainteresowanie z Waszej strony.
Kilka zdjęć znajduje się na moim profilu, ponieważ nie wiem jak je bezpośrednio tutaj umieścić. Chętnym prześlę więcej ładniejszych. http://www.kiteforum.pl/forum/profile.p ... file&u=637
W przyszłości model ten zostanie przeskalowany na 9m2 :)
Gwarantuję bardzo ładne wykonanie oraz surowce najwyższej jakości.
Cóż spróbować warto dołożyć do Polskiego rynku prawdziwego śnieżnego latawca. Wcale sprzedać nic nie muszę, ważne żeby była dobra zabawa, więcej znajomych, wspólnych spotkań i wymiany zdań. Fajnie, żeby w końcu ktoś nie tylko z paralotniowego, ale również kitowego środowiska mnie poznał i uwierzył, że niefirmowe latawce potrafią też być dobre. Jestem otwarty. Tą zimę spędzam głównie na lotnisku w Bielsku, Międzybrodziu Żywieckim oraz Gliwicach.
Pozdrawiam Tomek.

Dane:
powierzchnia 6,5 m2
zalecany bar 60-65 cm o głębokości 30 cm (czynny depower 20cm, głębiej hamulec)
zalecane linki 360/180kg x 25m
prędkość wiatru (Rider 75 kg) 12-30 kts (6-15 m/s)
kontakt ze mną: Antigravity@poczta.onet.pl
nr. GG 9794360
Ostatnio zmieniony 05 gru 2005, 21:48 przez Diabolo, łącznie zmieniany 5 razy.

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 lis 2005, 18:41

Diablo pisze:Dane:
powierzchnia 6,5 m2
zalecany bar 60-65 cm


do tak małego( 6,5m2) latawca,taki wielki bar 60-65 m :shock: ;jesteś pewien?
:think:

Awatar użytkownika
Diabolo
Posty: 87
Rejestracja: 05 sty 2005, 13:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:
 
Post09 lis 2005, 18:44

Próbowaliśmy z barem z frenzy 05 55cm i było super, ale trzeba mieć porządne linki. Wtedy jest OK. Dla bezpieczeństwa napisałem 65, choć prywatnie mam 60 cm.

Awatar użytkownika
andrzej k
Posty: 465
Rejestracja: 13 paź 2005, 07:45
Lokalizacja: Łódz-Justynów
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post10 lis 2005, 08:45

sam to uszyłeś jak tak to dlamnie rewelacja :shock:

Awatar użytkownika
Adam S
Posty: 321
Rejestracja: 22 maja 2004, 08:30
Lokalizacja: Kosakowo
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 lis 2005, 10:49

Wyjaśnij proszę w jaki sposób może jakość linek wpływać na długość stosowanego baru?

Awatar użytkownika
Matt
Posty: 277
Rejestracja: 13 cze 2005, 10:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post10 lis 2005, 14:09

Pewnie chodzi o rozciągliwość linek. Im gorsze, tym bardziej się rozciągają, i bar musi być dłuższy żeby zachować sterowność :wink:

Awatar użytkownika
Diabolo
Posty: 87
Rejestracja: 05 sty 2005, 13:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:
 
Post10 lis 2005, 18:20

Dokładnie chodzi o rozciągliwość.
Do ogromna różnica między linkami, które na odcinku 25m rozciągną się 2 cm a 20 cm.
Nie ma jak firmowe linki ozona lub firmy ockert. Oczywiście jest wiele innych bardzo dobrych, ale nie miałem z nimi osobiście do czynienia.

Awatar użytkownika
Matt
Posty: 277
Rejestracja: 13 cze 2005, 10:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post10 lis 2005, 21:03

Mam w sprzedaży całkiem przyzwoite linki konfekcjonowane przez znajomą firmę.
Chętnym mogę przesłać cennik :wink:

Awatar użytkownika
Mariusz33
Posty: 289
Rejestracja: 05 mar 2005, 18:46
Lokalizacja: w-wa
Kontaktowanie:
 
Post10 lis 2005, 23:16

Witam,

Dokładnie nie ma jak dobre nierozciągające sie linki. Ostatni probowałem dobrac linke 1 do OZONA 05. Zamiennie zastosowałem linkę HQ stosowaną przy uprzęrzy latawców np Symphony i co :?:





i dupa :!: :!: rozciąga się :!: za 30 m zapłaciłem w zeszłym roku 80 PLN.

Awatar użytkownika
majster8405
Posty: 92
Rejestracja: 04 lis 2005, 18:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:
 
Post11 lis 2005, 11:56

Szanowny Kolego "Diablo" jestem pod cholernym wrażeniem!!!!!!!
Myślałem że jestem jednym z nielicznych którzy projektują i szyją komórki sami , a tu dołączył taki ho,ho?Pytanko czy przy projektowaniu korzystałeś z kompa i jakiegoś programu.Pytanko dlatego, że ja szyję wzorując się na prostokącie i wiem ile kosztuje roboty wykreślenie płaszczyzny górnej oraz elementów V-wsparć,nie mówiąc o zwymiarowaniu linek których jest kilkadziesiąt.A tu widzę piękną elipsę no i osiągi! Poprostu chylę czoło.Myślę że nie należysz do tych a także i ja co idą na łatwe i kożystają z innych planów, a jest ich do liku?/ sam mam kilka w auto-cadzie a także pompowanych/.Chyba zgodzisz się ze mną że ROZPIERA jak widziśz jak własne dzieło "gada"
Byłbym happy jak byś dał odpowiedz?

Awatar użytkownika
Diabolo
Posty: 87
Rejestracja: 05 sty 2005, 13:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:
 
Post16 lis 2005, 21:25

Ponieważ indywidualne odpowiedzi sprawiają pewne problemy na życzenie krótki opis:
Zachowanie Marrakech można porównać do frenzy 03 z tym, że marrakech jest wyraźnie szybszy, bardziej żywy oraz jakiś „bardziej na czasie”. Charakteryzuje się znacznie większym ugięciem skrzydła, coś podobnego do fr 04. Obrys zbliżony natomiast do aerosa gyro, jednak z końcówkami bardziej wycofanymi w tył. Rozwiązanie systemu sterowania poprzez zastosowanie depoweru. Głębokość depowera 17 cm i taki w zasadzie wystarczy, ponieważ w tym zakresie następuje największy wzrost siły nośnej. Zalecam jednak 25-30 cm. Linki nośne galeryjek dla zmniejszenia oporów powietrza zostały podczepione, co do drugiej komory w modelu 6,5 m2, natomiast w modelu 9 m2 praktycznie co do każdej dla bardziej równomiernego rozmieszczenia obciążenia punktowego. Latawiec jest w pełni otwarty z wyjątkiem 3 komór na stabilizatorze. Nowoczesny profil aerodynamiczny decyduje o osiągach oraz stabilności latawca. Nawet po przeskoczenia okna latawiec zachowuje stabilność, nie powodując żadnych podwinięć, czy wyluzowania linek. Marrakecha można zaliczyć do grupy latawców rekreacyjno-sportowych.
Prace nad 9m jeszcze trwają.
Orientacyjne ceny:
6,5 m2 – 990 zł
9,0 m2 – 1290 zł
Pozdrawiam Tomek

toudi
Posty: 173
Rejestracja: 31 sie 2005, 10:02
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
 
Post17 lis 2005, 14:35

No, no, no :notworthy:

Miło, jak ktoś potrafi zrobić coś porządnego.

Awatar użytkownika
majster8405
Posty: 92
Rejestracja: 04 lis 2005, 18:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:
 
Post17 lis 2005, 21:30

Dzięki Diablo wiem w czym rzecz,moje "prostokąty mają zbliżone parametry i wiem że diabeł siedzi w zastosowanym profilu.Są różne metody rozwiązywania problemu olinowania chodzi o zachowanie gładkości profilu, stosowałem v-wsparcia lecz jednak rysowały się podziały pól ale linia była gładsza.Zgadzam się z tobą z wariantem podczepienia linki pod każdy profil z tym że jedna linka nośna obsługuje trzy punkty w rzędzie i profil będzie gładki.Moje latawce mają linki w rzędach zbierane w krótkie linki zbiorcze i dopiero zebrane w linkę podwięzi.Tak że mam możliwość regulacji kąta poprzez linkę zbiorczą rzędów AiC.W powierzchni 3.6 oraz 4.2 m kw. zastosowałem speed -system z zastosowaniem dwóch miniaturowych bloczków/wyk.samodz/ rozwiązanie jak w kajtach BOOM.Stwierdzam że chodzi ładnie.Ciekawa rzecz jak byś też nad takim rozwiązaniem pogłówkował.Co do samych linek w takich rozwiązaniach sytuacja jest kożystniejsza gdyż czym wyżej można stosować coraz cieńsze linki tak że przy samym profilu może się to zamknąć linką o.7 i 30kg.
Być może mi odpowiesz jaką głębokość ma profil i jego AR. Swoją drogą kajty są GUTT i cena podana przez ciebie napewno jest adekwatna.

Awatar użytkownika
Diabolo
Posty: 87
Rejestracja: 05 sty 2005, 13:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:
 
Post18 lis 2005, 00:06

Majster jedyne co mogę Ci powiedzieć, to dla zmniejszenia oporu indukowanego na końcu skrzydła stosuje profil bardziej symetryczny, tak aby na końcówce skrzydła nie powstała zbyt duza różnica ciśnień, natomiast czym bliżej środka płata profil staje się dosyć mocno niesymetryczny. Po co powietrze z dołu ma energicznie zwiewać do góry. Trzeba to uspokoić. Grubość profilu oraz reszta informacji jest dla mnie bardzo indywidualna i ciężko pisać mi o swoich rozwiązaniach, zastosowaniach oraz użytych narzędziach. Chciałbym zobaczyć kilka zdjęć Twoich latawców. Prześlj mi prosze na antigravity@poczta.onet.pl
Ja tez podpieram profil w 3 rzędach ale tylko w mniejszych latawcach przeznaczonych do buggy. Po przekroczeniu 5m2 dorzucam 4 rząd. Profil jest gładszy, ale trymowanie to istny koszmar!!!
Aha ktoś mnie pytał o ceny, które napisałem. Otóż dotyczą one samego latawca.

Awatar użytkownika
sampan
Posty: 518
Rejestracja: 30 kwie 2004, 19:19
Lokalizacja: Raszyn-walczy!
Kontaktowanie:
 
Post28 lis 2005, 00:16

Istotnie te latawce są super szybkie i bardzo wytrzymałe. Co prawda mam tylko malucha treningowego (Diablo coś ok 2,5 m2) ale przy 4B ciągnie jak szatan. Nie wyobrażam sobie co może zdziałać machina 9m2 :shock: Ciekaw jestem czy robiłeś juz jakieś testy i jak wypadły przy szkwalistym wietrze zwłaszcza - bo paru moich znajomych nie umiejąc jeszcze posługiwać się hamulcem ostro obiło sobie klatę gdy latawczyk ich wyrwał z butów. A moje dziewcze jak się bawiło nim na siedząco w Egipcie zostało poderwane do nagłego lotu i padło plackiem ponad 2 metry dalej - na szczęście jak już wypluła piasek to wyjęczała, że chyba będzie mogła się podnieść :twisted: Także jestem pełen respektu i polecam wszystkim kamikadze bo czekają ich niespodziewane wrażenia 8) Jak uciułam to też powiększę swoją kolekcję...
Pozdro4all


Wróć do „Snowkiting Forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość