przemass pisze:Jest odbicie w sprzedaży? Raczej niewielkie...Czy statystyczny Kowalski patrzy na ranking PKRA lub rozumie połowę trików w Distinction?
Ok. Powiem tak- nie wydaje mi się żeby wyniki pkra miały się jakoś konkretnie przekładać na sprzedaż sprzętu. Jednak to właśnie zawodnicy kształtują wizerunek firmy (może nie całkowicie ale w dużej mierze). Zobacz jak Best zmienił się przez ostatnie 2 lata odkąd mają jeden z największych teamów na świecie. Ciężko mi mówić o sprzedaży bo nie znam tych liczb ale wydaje mi się, że firmy z dużymi teamami mają większe możliwości dotarcia w mediach do klientów (North, Slingshot, Best). Liquidforce to głównie firma wake'owa więc oni też pewnie inaczej to traktują. Właściwie powinni sprzedawać więcej tego sprzętu chociaż ich problemem jest to, że mają mało osób w teamie. Tam to tylko Christopha widać, reszta pojawia się tylko raz w roku na triple-s i mało o nich słychać.
Może się mylę ale te filmy promocyjne wyglądały by zupełnie inaczej gdyby występowali w nich freeridowcy. Sam widzę jak np. zmienił się wizerunek Cabrinhy odkąd zrobili pierwszy konkretniejszy latawiec do freestylu i pokazali go w rękach Liama i Rondiny. Tak naprawdę to nawet nie musi się wiązać z większą sprzedażą ale jednak hasła w stylu "sprzęt używany przez mistrza świata" brzmią lepiej niż... no inne.
Na skale masową to freeridowiec ma więcej do powiedzenia, ale zobacz np. jak rozwinął się Airush- właściwie na każdym spocie masz razory (prawdziwe C), a inne modele z tej firmy pojawiają się tylko czasami w szkółkach lub wave, nie wiem? Nie sądzę żeby bez teamu jaki ma airush udałoby się tak rozpromować tego kajta . Było od nich dużo filmów i innych materiałów, a np z Jacobsem widziałem może tylko jakąś reklamówkę dla mystica i chyba to wszystko (switch kites to właściwie tylko jedna osoba i to jest ich problem).