Speed

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Awatar użytkownika
Emede
Posty: 143
Rejestracja: 25 wrz 2005, 03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post12 maja 2006, 20:38

Moja swiezutka produkcja rozpoczeta na poczatku tego roku :twisted: Przed panstwem nic innego jak '4-linkowego komorowca', innymi slowy Arc, albo Sled. Powiem wiecej, on lata :lol:

Szczerze mowiac nie wiem, czemu tu sie dziwic w tej konstrukcji, jest ona calkiem logiczna. Szczelnosc daje sztywnosc, a sztywnosc pozwala na 4 lnki.

Nie mialem jeszcze okazji testowac go w odpowiednich warunkach, wiatr po prostu zdycha. Osobiscie zainspirowala nmnie budowa takiego maluszka podczas tej zimy, gdy zamknieto wyciagi z powodu wiatru, a wialo tak, ze nawet deska latala :D

Kilka fotek na zachetke (tak tak, to wiadukt na Zaspie):P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

strazak
Posty: 157
Rejestracja: 24 lis 2004, 09:32
Latawiec: Rhino 12, Yarga 9, Naish 17
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 3 razy
 
Post12 maja 2006, 20:45

śliczny śliczny tylko gdzie etapy budowy :twisted: materiały ,ceny, plany słowem od kuchni

Awatar użytkownika
Emede
Posty: 143
Rejestracja: 25 wrz 2005, 03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post12 maja 2006, 21:52

Oj, wszystko bedzie, musze znalezc tylko troszke wiecej czasu no i caly czas czekam na jakis sztormik maly 8)

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post13 maja 2006, 10:29

Znaczy się coś na styl petera lynna!!

Brawo brawo. Podziwiam za cierpliwość. Radocha musiała być niezła jak poszedł pierwszy raz w niebo a i teraz pewnie nie mniejsza.

Awatar użytkownika
Emede
Posty: 143
Rejestracja: 25 wrz 2005, 03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post13 maja 2006, 11:20

Chyba Peter Lynn cos na styl mojego :twisted:
Tak na serio Piterek troszeczke pozno wprowadzil ten pomysl i jestem pewien, ze sam go nie wymyslil. Dane dot. Speeda krąza po sieci juz od grubo ponad roku, gdy zaczynalem robic ten model to o PL nawet nie slyszalem.

Wzoraj robilem jeszcze pelne konspiry testy na wiezy obserwacyjnej pacholek (zamknieta z powodu remontu :wink: ), przy mocniejszych podmuchach moc mial niesamowita. Ciezko sie go tylko stawia z ziemi, gdyz nie ma uzdy i caly czas go wywraca na druga strone. zawieje mocniej, to dodam cos wiecej.

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post13 maja 2006, 22:06

Podziwiam i NAPRAWDE GRATULUJĘ


Kiciarz pisze:Chyba Peter Lynn cos na styl mojego :twisted:
Tak na serio Piterek troszeczke pozno wprowadzil ten pomysl i jestem pewien, ze sam go nie wymyslil. Dane dot. Speeda krąza po sieci juz od grubo ponad roku, gdy zaczynalem robic ten model to o PL nawet nie slyszalem.



ale z tego co wiem
Peter Lynn robi latawce od późnych lat ...siedemdziesiątych :idea:
nie wiem dokladnie od kiedy kajty
tym bardziej TWIN SKIN (bo TAK sie zwie ta konstrukcja)
ale kumpel ma książki z fotkami PL
która jest z lat osiemdziesiątych

konkretniej o PL to pewnie Toomaj..

Awatar użytkownika
Emede
Posty: 143
Rejestracja: 25 wrz 2005, 03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post13 maja 2006, 22:59

Of course nigdy nie dorownam PL, ciesze sie, ze moja szmata wogle sie unosi przy mocniejszym podmuchu :oops: . Wiadomym mi jest, ze wypuszcza on w eter latawce nie od dzis, dziwi mnie tylko, ze akurat TA konstrukcja tak pozno zostala uszyta, gdyz jest znana od kilku dobrych lat. Zapewne PL 'chcial' zrobic to dobrze i czytajac recenzje nie zawiódł, rzeczywiscie zostalo to starannie dopracowane.

Nie zdziwie sie, jesli w krotkim czasie nastapi wysyp tych maszyn od innych znanych 'stajni', gdyz sam model jest ogolnie interesujacy.

Zastanawiajaca jest tylko zaleznosc, pomiedzy skracaniem pompowancow i wydluzaniem komorek. :idea:

Awatar użytkownika
B-rider
Posty: 212
Rejestracja: 15 lut 2004, 13:02
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwka: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post14 maja 2006, 11:32

Gratulacje chlopie - widac. iz Twoje delikatne deklaracje nie okazaly sie goloslowiem :twisted:
Koncowo nastepnym razem startuj na swojej komorce a nie tym zziajanym F16 ;-)
Montuj tylko dokladniej swoje strapy, aby nie odfrunac :idea:

Tylko tak dalej.

Awatar użytkownika
Emede
Posty: 143
Rejestracja: 25 wrz 2005, 03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post14 maja 2006, 13:12

B-rider pisze:Gratulacje chlopie - widac. iz Twoje delikatne deklaracje nie okazaly sie goloslowiem :twisted:
Koncowo nastepnym razem startuj na swojej komorce a nie tym zziajanym F16 ;-)
Montuj tylko dokladniej swoje strapy, aby nie odfrunac :idea:


Ja nigdy nie puszczam slow na wiatr :wink:
Co do strapow to tak sie spieszylem, ze gdzies zapodzialem podkladki :roll: .

Awatar użytkownika
majster8405
Posty: 92
Rejestracja: 04 lis 2005, 18:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:
 
Post20 maja 2006, 21:12

Kitek gratuluje!,dopiołeś swego! wykonałeś go jak należy.Przyjrzałem się fotkom i niezapomniałeś o niczym co zawierają plany.Po co się wysilać, jak od razu można podać stronę z planami i dokładnym opisem poszczególnych etapów szycia.Plany są w plikach KTE i podane są powierzchnie 1.4 oraz 3.3m.Programem Foilmaker można otworzyć te pliki i dokonać zmiany na żądaną powierzchnię i uzyskać od razu wzorniki.Jedyną bolączką w całym przedsięwzięciu jest to że kajt jest klejony a jedynym szyciem jest wszycie profili oraz taśm nośnych i wzmocnień.Tę bolączką jest taśma klejąca dwustronna"błonka" która daje szczelność i gładkość profilu. Oto strona http://home.hetnet.nl/~sieger001/freaks ... nen_e.html .Latawiec ten nie różni się kształtem od pompowanego lecz jest to konstrukcja komorowa zamknięta z wlotami- wentylami, przez co sprawność aerodynamiczna jego jest lepsza.Oba te rodzaje tracą na sprawności w stosunku do komorowego podobnej powierzchni.Czynna powierzchnia nośna w obu przypadkach wynosi ok 60-70% pow.Sterowanie i start SPEEDEM jest takie same jak pompowanego i wg tej samej zasady: zmiana prędkości i mocy polega na zmianie kąta całej płaszczyzny profilu a skręty na zasadzie skręcenia aerodynamicznego płaszczyzny latawca./brak wszelkich zawirowań/.Sam ten kajt nie jest konstrukcją P.Lynna lecz wg jego idei, gdyż Peter Lynn jest posiadaczem patentu właśnie na tę konstrukcję.Latawce te jak wspomniał ktoś z kolegów to nie nowość lecz to już dobre parę ładnych lat.

Awatar użytkownika
Emede
Posty: 143
Rejestracja: 25 wrz 2005, 03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post20 maja 2006, 23:31

Nic dodac, nic ujac :lol: Majster8405, juz Ci kiedys mowilem, ze czytasz mi w myslach, czyz nie :P

Awatar użytkownika
majster8405
Posty: 92
Rejestracja: 04 lis 2005, 18:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:
 
Post21 maja 2006, 08:34

Dzisuaj u mie od rana wieje i to dobrze, jak tak będzie i u ciebie to masz wymarzone warunki do oblotu kajtka.Zyczę mocnych wrażeń i trzymaj się ziemi. :D

Awatar użytkownika
LOCALES Rewa
Posty: 275
Rejestracja: 18 cze 2004, 22:39
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:
 
Post21 maja 2006, 11:46

Pozostaje mi tylko przypomnieć
że droga kol. Kiciarza do kajtowania nie jest lekka :!:
ale wytrwała :thumb: :thumb:

Droga do snowkite'owania ... na piechote z Władka na MM zamarzniętą zatoką :idea:

Obrazek

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post21 maja 2006, 14:36

LOCALES Rewa pisze:Droga do snowkite'owania ... na piechote z Władka na MM zamarzniętą zatoką :idea:

Obrazek


No na zdjęciu wygląda to tak że gdyby miał kajta ze sobą to ta droga była by zbędna, bo chyba wiało :)

Awatar użytkownika
Emede
Posty: 143
Rejestracja: 25 wrz 2005, 03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post21 maja 2006, 14:49

zgred pisze:No na zdjęciu wygląda to tak że gdyby miał kajta ze sobą to ta droga była by zbędna, bo chyba wiało :)


:lol: Szczerze mowiac wolalem pierwsze kroki na SB zaliczyc w poczuciu bezpieczenstwa wsrod grona doswiadczonych, niz wplatac sie we trzciny...

Dzis dobrze wialo na speedzika...niedlugo wrzuce filmik jak cos sklece

Pozdro


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron