A propos rzeki:
BraCuru pisze:Peryferia tematu głównego ale wciąż ciekawy artykuł o pojazdach DDWFTTW czyli jazda w dół wiatru szybsza niż prędkość wiatru.
https://www.lhup.edu/~dsimanek/museum/DDWFTTW.htm
If the wind speed were zero relative to the ground, this simply would not work. This is the sole source of energy for the vehicle. As the vehicle moves through the air it continually harvests energy from the wind.
But the skeptic wonders whether on a calm day the vehicle could perform if we towed the propeller-on-a-cart to some ground speed so that there was relative motion between air and propellor, capable of driving the wheels when we cut the tow line? Could the cart then sustain motion, powered only be the relative air speed at the cart?
No, it would not. The towed vehicle would begin to decelerate as soon as it was cut free and quickly slow to a stop when the kinetic energy we gave it (by towing) was "dissipated".
That is a clue. For this device to work, the wind speed over the ground must be non-zero.
kuicets pisze:Jakkolwiek ciekawe, to nie ma zastosowania do kite.
Fikus pisze: za duzo nie mogę powiedzieć bo popsuje zabawe;)
AlMastar pisze:specyficzne podejście do kite ...
kuicets pisze: w którym kierunku względem latawca planujesz się przemieszczać?
BraCuru pisze:Napięcie linek i start z powerzonu
kuicets pisze:I tu jest pies pogrzebany. Nie ma wiatru -> nie ma okna wiatrowego -> nie ma powerzony.
Powerzona wymouszona Twoim ruchem będzie centralnie w przeciwnym kierunku niż się poruszasz - w efekcie działając na Ciebie hamująco. Wiec jak będziesz biegł za plecy żeby podnieść latawiec, to jak nim machniesz w dół to sila ciągu będzie do momentu aż się zatrzymasz.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości